Gå til innhold

Her er D-Links bærbare lommeruter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen info om 3G/4G. Mangler den sånn støtte?I så fall, er det noen ulemper ved å kjøpe trådløs, batteridrevet mini 3G/4G-ruter, a la Netcom eller Telenor i stedet for denne?

 

Mangel for 3G og 3G gjør at det ikke det blir kjøp for min del. Men kan se for meg denne kan være hendig vist en bor mye på hotellrom med mulighet for ethernet kabling. Trådløs på hotellrom er som regel enten eller. Ellers gir produktet meg ingen ting nyttig :p

Lenke til kommentar

Jeg er styggt redd artikkel-skribenten Niklas Plikk ikke kan temaet han skriver om.

 

Niklas Plikk skrev:

Ruter/AP-modus: Du kan også bruke den lille lommeruteren som en vanlig ruter. Du kan enten koble inn en ethernet-kabel direkte inn i ruteren, eller koble via et DSL-modem, og dele internettlinjen via ruteren. Dette kan være veldig kjekt når du ute på reise, og hotellet har dårlig trådløs-dekning.

 

 

Ingen hoteller lar deg koble deg på fysisk med kabel til deres router eller DSL-boks.

 

Så dersom denne routeren ikke f.eks. skulle takle å hente inn et trådløst signal for så å kunne dele dette videre så vil jo produktet i så fall være ubrukelig til nettopp hotell-opphold-formålet.

 

Nå vet jeg også lite om slike produkter, det skal jeg innrømme. Men jeg har faktisk forsøkt med et D-Link AP å gjøre noe liknende. Det gikk ikke med det produktet, og jeg hadde for dårlig kunnskap til å "mekke" meg til en løsning på problemstillingen.

 

Når man er på et hotell får man opplyst hva passordet er, og man er pent nødt å koble seg på via Wi-Fi som alle de andre hotellgjestene gjør.

 

I gamle dager kunne man ringe seg til en ISP via telefonlinjen med et modem gjennom hotellets telefonkontakt fra hotellrommet. Kanskje enkelte hoteller i en periode tilbydde RJ-45 kobling til internett. Etter at Wi-Fi tok av vil jeg faktisk påstå at en RJ-45 kontakt på et hotellrom er ikke-eksisterende.

 

Jeg tar det for gitt at om denne boksen skal takle hotelloppholdet, at det ikke brukes "http://en.wikipedia.org/wiki/Tethering" (Wi-Fi Tethering)

 

Wi-Fi tethering brukes gjerne når din telefon har 3G-dekning, og at du bruker denne til å dele ut et Wi-Fi til f.eks. din Laptop, nettbrett eller liknende. Man må da betale for 3G-dekningen, og da kommer man ganske kort.

 

Dessuten er det vel få løsninger for at man kan bruke sin telefon, koble til hotellets Wi-Fi for gratis surf, og så kable seg til den D-Link boksen som artikkelen tar for seg, for å skulle få delt nettet.

 

Uten at jeg er skråsikker, så vil jeg tro at folk enten møter mye klatt for å få ting til, eller at det kanskje også er helt umulig å få til med den boksen, det artikkel-skribenten hevder at den kan gjøre fra hotellrommet.

 

Dessuten hinter D-Link litt svakt til ordet at man kan holde konferanse. Det er da kanskje nærliggende at man er avhengig av å leie hotellets konferanserom som kanskje faktisk kan ha RJ-45 tilknyttet internett.

 

OPPDATERT UNDERSØKELSE:

 

Tired of weak wireless signal in your hotel room? Setting up for a conference and need a wireless network connection? The handy, little SharePort Mobile Companion is great for your traveling needs. Utilize the All-In-One Mobile Companion as a travel router or access point for instant strong wireless bandwidth anywhere where a wired network connection already exists.

 

Så, da fant jeg vel svaret selv da:

http://www.dlink.com...6l-shareport-go

Endret av G
Lenke til kommentar

[...]

Jeg var på hotell for et par uker siden og der var det 2 stk. kontakter i veggen. Så kanskje skribenten vet hva han snakker om alikevel?

 

Før dette var jeg på et annet hotell hvor de også hadde dette. Førstnevnte var et billighotell, sistnevnte var et dyrere hotell.

 

Kan også huske å ha sett dette før, pga jeg foretrekker kabel fremfor Wi-fi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...