Gå til innhold

Test: Philips 55PFL8007T/12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke se at dere nevner type baklys, utenom at det er LED. Regner med at det er Edge-LED som brukes, og ville aldri kjøpt TV med det når det finnes dimmbart bakmontert LED lys. Har dette selv på min Philips 21:9 TV og det fungerer meget bra. Det er synd det er enda færre som lager dimmbart bak-LED om dagen, var vel nesten kun LG igjen. Alt henger sammen med at folk tror TVen MÅ være tynn, noe som ikke har noe å si når man ser på den forfra.

 

Den "geniale" foten, er nok ikke så veldig genial. Har ikke sett for denne TVen, men det er en lignende fot på min. Har man betong eller trevegg så er det intet problem. Har man gipsvegg så kan den ikke brukes, da skruehullene ikke er tilpasset stendere i veggen som man da er avhengig av. Mener å huske at skurehullene har 34 eller 37 cm i mellom seg, og stendere som standard har 60 senter senter.

 

Amblight er en fin ting. Kunne nevnt at det er ubrukelig sammen med 3D briller. Blir bare ekstra slitsomt. Det er i hvertfall det på min TV. Så etter 1,5 år med TVen så har jeg heller funksjonen av, har ikke savnet den siden jeg slo den av. Den fungerer godt på TV og film, bruker da dynamisk amblight, som etter aper fargene på skjermen. Mens når man kommer til konsert opptak, så finnes det ikke noe bedre. Det blir nesten som å være der selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Den "geniale" foten, er nok ikke så veldig genial. Har ikke sett for denne TVen, men det er en lignende fot på min. Har man betong eller trevegg så er det intet problem. Har man gipsvegg så kan den ikke brukes, da skruehullene ikke er tilpasset stendere i veggen som man da er avhengig av. Mener å huske at skurehullene har 34 eller 37 cm i mellom seg, og stendere som standard har 60 senter senter

 

Det finnes mange gode alternativer i dag som lar deg feste ting i gips uten at man trenger å treffe på stendere. Har selv hengt 10 talls 60" plasmaskjermer i enkel og dobbelgips vegg uten å skru i stendere. Vi brukte dog 3-4 festhull da 60" plasma veier en god del.

 

Den desidert sterkeste er nok Molly-Plugg, Disse tåler utrolig mye og sprer vekten bra. Ulempen er dog at de er vanskelige å fjerne. (Mulig å borre ut, eller er man uheldig må man lage et krater i veggen som må sparkles og males).

Lenke til kommentar

Ville aldri brukt Molly-plugg på gips, for skjøre plater hvis man skrur for hardt.

 

Eneste som er brukendes er disse: http://ecatalogue.sc...212&navoption=6

 

Driva er mulig ved 2 lag gips, men er som regel 1 gang ved ettlag. Med 1 gangs så mener jeg skruen man setter i, da normalt når man løsner de litt igjen, så mister de festet i gipsen.

 

Ved mer normale veggfester, med plate på vegg, og så henger man TVen på denne, så går det greit med å feste i gips uten å treffe stender. Før for sikkerhetsskyld treffe 1. Men dette festet fra Philips gjør at TVen kommer litt lenger ut, og får all vekten på ett nokså lite område på veggen.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Jeg synes disse fra Biltema er gull jeg. Nå tåler de kun 30 kg, men om man er smart og bruker en haug slike så kan man f.eks. få festet opp en kryssfinerplate på fint vis, og så har man straks et supert feste for hva som helst egentlig.

 

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Gipsanker-og-skruanker/Plateekspander-20-stk-86797/

 

Disse kommer for to veggtykkelser. Sannsynligvis vanlig enkelt lags gips, og vanlig dobbelt lags gips.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...