Gå til innhold

Test: Patriot Viper 3 2x4GB 2133 MHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

400kr? Say whaat?

Får nesten lyst til å kaste bort 400kr på 8gb mer RAM.

Btw man kan ha 2 forskjellige frekvenser på minnemodulene så lenge det er snakk om hvert sitt slot, f.eks. det ene paret som er hvite kan ha en annen frekvens enn det andre paret som er blåe?

Lenke til kommentar

400kr? Say whaat?Får nesten lyst til å kaste bort 400kr på 8gb mer RAM.Btw man kan ha 2 forskjellige frekvenser på minnemodulene så lenge det er snakk om hvert sitt slot, f.eks. det ene paret som er hvite kan ha en annen frekvens enn det andre paret som er blåe?

 

Tviler jeg på at vil gå. All RAM vill ikke gå raskere enn de tregeste brikkene. DVS har du f.eks 2 x 1333 Mhz brikker og setter i f.eks enda 2 brikker med f.eks 2400Mhz så kan ikke alle 4 brikkene kjøre på 2400 Mhz og heller ikke 2 x 2400 Mhz pluss 2 x 1333Mhz. Men sannsyligvis kun 4 x 1333 Mhz. Med mindre det har skjedd noe med teknologien i det siste som jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

Ikke at Hardware.no gjør slike ting lenger.

 

Men det kunne jo vært en idé å peke på hva CR1 og CR2 betyr. Og grunnen til at latency-innstillingene måtte opp veldig høyt for å håndtere overklokkingen.

 

Samtidig ville en med litt kunnskap kunne ha plukket frem et eksempel på en ca. like billig minnebrikke - som også kan overklokkes på samme måte, til bedre resultat.

 

Hadde Hardware.no's skribenter gjort slikt - i stedet for å falle over seg selv i begeistring hver gang de får lov til å skryte av pr-avdelingen til en eller annen aktør. Så hadde dere hatt litt av troverdigheten deres ved like.

 

Slik som det er, så har dere.. ingen troverdighet.

 

Man får i tillegg bedre rettskrivning om man går til produkt-sidene hos Patriot.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor HW nesten utelukkende fokuserer på bruk av syntetiske tester for å sammenligne minnemoduler? For en normal bruker ville det jo være mer relevant å se hva som er forskjellen i reelle brukssituasjoner, f.eks. gjennomsnittlig/minium FPS i spill, koding av videofiler, bruk av filtre i Photoshop osv. Poengsummer i kun enkeltdeler av 3Dmark og PCmark er ikke akkurat veldig illustrerende heller - normalt kjører man jo et standardsett med tester og rapporter resultatet, pluss gjerne enkeltresultater i form av FPS og sekunder osv. der det er relevant.

 

 

Lenke til kommentar

Kan noen som veit dette svare meg på om jeg kjøper 2133Mhz RAM, og setter dem på et hovedkort som støtter opp til 1866Mhz. Vil RAM'en klokke seg ned fra 2133Mhz til 1866Mhz pg fungere som "normalt"? eller vil Hovedkortet ikke finne RAM'en i det heletatt fordi det er "feil" hastighet på den??

 

på forhånd takk for svar!!

Endret av _mas
Lenke til kommentar

Kan noen som veit dette svare meg på om jeg kjøper 2133Mhz RAM, og setter dem på et hovedkort som støtter opp til 1866Mhz. Vil RAM'en klokke seg ned fra 2133Mhz til 1866Mhz pg fungere som "normalt"? eller vil Hovedkortet ikke finne RAM'en i det heletatt fordi det er "feil" hastighet på den??

 

på forhånd takk for svar!!

 

Fungerer smertefritt det.

En fordel med en slik løsning er at du kan senke tilgangstidene litt her og der. Men tatt spørsmålet ditt i betraktning så bare sett dem inn du og la de være ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...