Gå til innhold

På utkikk etter nytt gamingtastatur (med en del sære krav)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på utkikk etter et nytt tastatur, til tross for at jeg allerede eier et tastatur som kun er 2 måneder gammelt.

 

Har i dag Razer Lycosa men jeg kunne ikke vært mer misfornøyd.

Jeg tipper jeg enten har et defekt tastatur, eller rett og slett bare ikke er fornøyd med hvordan Razer lager tastaturene sine.

 

Tingene som plager meg med Lycosa:

 

#1 Må treffe veldig nøyaktig på midten av enkelte av tastene (ikke alle) for at de faktisk skal kunne trykkes ned. Dersom jeg treffer litt på kantene på enter tasten, så lenes knappen bare til siden og trykkes ikke ned. Defekt eller skal det være sånn? Dette fører i allefall til vanvittig mye feilskriving da 20% av knappene jeg kjapt kaster fingeren bort på ikke blir inntastet

 

#2 Når jeg skriver på tastaturet så høres det ut som det skrangler i hele tastaturet (ikke noe kvalitetsmerke i min bok)

 

#3 Det bråket alt for mye ved tastetrykk (uavhengig av denne skranglingen)

 

Hva jeg er på utkikk etter

 

#Gjerne et gamingtastatur, da jeg syns de ser tøffe ut og så er de ofte litt store, noe jeg liker.

 

#Helst et med forholdsvis lave knapper.

 

#Et viktig poeng for meg er at det ikke er høylydt ved tastetrykk og at alle andre knappene ikke skrangler når man bruker det.

 

#At tastene reagerer og blir trykket ned uten at du må være kjempepresis og treffe midt på alle knappene.

 

#Helst ikke trådløst

 

Har vært litt rundt å sett på tastaturer og det virker litt som om de ønskene jeg har ofte ikke kan kombineres. Virker som at hvis jeg vil ha et tastatur som har lave knapper som ikke bråker, så ser det gjerne kjipt ut og er gjerne veldig lite.

 

Uansett lurer jeg på om noen har et eller kjenner til et tastatur som passer til mine ønsker.

 

Takker på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker Razer Arctosa og er egentlig fornøyd. Opplever ikke det samme som du nevner, annet enn at det føles "billig". Likevel skal jeg oppgradere til et mekanisk tastatur ettersom jeg fikk prøve et her om dagen, å likte det svært godt. Usikker på hvilken modell det var, men har inntrykk av at de fleste mekaniske tastatur om dagen holder god standard.

Tastene er nydelige å trykke ned og definitivt mere responssive. Så gode at jeg ikke bryr meg om at de bråker litt. Tastene er i forhold til mitt Arctosa relativt høye, men igjen så gjorde følelsen opp for det.. USB-tilkobling gjorde tastaturet enkelt å plassere.

 

Jeg ville kikket på et mekanisk tastatur om jeg var deg, ettersom det høres ut som det som irriterer deg mest med Lycosa er tastene. Da vil du iallefall merke enorm forskjell.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Vet du til gjengjeld hvor det selges sånne type tastaturer der de faktisk står fremme så du får testet de litt? Jeg var på teknikk magasinet en dag og testet noen. Men det begynte å bli litt pinlig etter jeg hadde bedt ekspeditøren om å pakke ut det 4. eller 5. tastaturet :p

Lenke til kommentar

Blackwidow Ultimate Stealth kanskje.. Eller andre mekaniske tastatur med støydemping..

 

Membrantastaturer er jo veldig opp og ned mtp stabilitet på taster osv, jeg har hørt endel bra om Logitech illuminated da, så det kan jo være noe å sjekke ut.

 

Hold deg forøvrig unna Corsair K60 (Dette har jeg, returneres til mandag etter ~10mnd bruk) da dette har en feil i firmware som fører til at taster enkelte ganger repeterer seg i det uendelige til de blir trykket ned igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...