Gå til innhold

Ryktene om Microsoft-telefonen er «bekreftet»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at de ønsker å komme med en egen mobil for å vise samarbeidspartnerene hvordan det kan gjøres.

Nokia Lumia 920 er ganske imponerende, Samsung Ativ S er helt ok, mens HTC 8x er en horribelt spesifisert telefon med kun 16GB lagringsplass og ingen minnekortstøtte for å nevne noe og er skikkelig i bakleksa sammenlignet med de to andre.

 

Så hvis du får en telefon i samme materiale som Surface og specs som skiller seg ut (første jeg tenker på da er Quadcore Snapdragon cpu blant annet i og med at Qualcomm er en samarbeidspartner for WP8.) så kan det bli interessant.

Håper å se noe til den ved lanseringen av Windows 8 i slutten av Oktober.

Lenke til kommentar

Syntes det høres spennende ut om Microsoft velger å produsere en egen telefon. Det blir akkurat det samme som Google gjorde med Nexus(?), og jeg ser ikke hvorfor dette skal være mer døden for Nokia enn alle de andre konkurentene. Enten har Nokia laget en god telefon som selger fordi den er god, eller så har de ikke det.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at de ønsker å komme med en egen mobil for å vise samarbeidspartnerene hvordan det kan gjøres.Nokia Lumia 920 er ganske imponerende, Samsung Ativ S er helt ok, mens HTC 8x er en horribelt spesifisert telefon med kun 16GB lagringsplass og ingen minnekortstøtte for å nevne noe og er skikkelig i bakleksa sammenlignet med de to andre.Så hvis du får en telefon i samme materiale som Surface og specs som skiller seg ut (første jeg tenker på da er Quadcore Snapdragon cpu blant annet i og med at Qualcomm er en samarbeidspartner for WP8.) så kan det bli interessant.Håper å se noe til den ved lanseringen av Windows 8 i slutten av Oktober.

 

Du vet at Lumia 920 heller ikke har minnekortstøtte ja?

Lenke til kommentar

Latterlige? Jeg har et 8GB-kort i min smarttelefon, har hatt det siden 2008 dette kortet, det er enda ikke fullt.

 

Så latterlig? Det er subjektivt.

Mener du at du bare har 8GB eller mener du at du har 8GB i tillegg til innebygd minne hvor OSet ligger?

16GB forsvinner fort skal jeg si deg med OS, apps, musikk, film, osv.

 

Mulig at utsagnet om at 16GB er latterlig er subjektivt, men sett fra et konkurranse perspektiv så taper de mye på å ha en telefon som er priset til det samme som konkurrentene, men som har dårligere specs.

 

Men uansett syns jeg det er en skuffende toppmodell sammenlignet med de andre. Jeg må ærlig si at jeg hadde forventet noe ala det Titan var for WP7.

 

Er nesten så designet på HD2 hadde gitt HTC flere muligheter enn det som er tilfellet for 8X idag.

 

Det sagt, så er det sikkert mange som klarer seg med bare 16GB, men da burde telefonen prises deretter også og ikke prises det samme som telefoner med 32GB og kanskje også MicroSD i tillegg.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Latterlige? Jeg har et 8GB-kort i min smarttelefon, har hatt det siden 2008 dette kortet, det er enda ikke fullt.

 

Så latterlig? Det er subjektivt.

Mener du at du bare har 8GB eller mener du at du har 8GB i tillegg til innebygd minne hvor OSet ligger?

16GB forsvinner fort skal jeg si deg med OS, apps, musikk, film, osv.

 

Mulig at utsagnet om at 16GB er latterlig er subjektivt, men sett fra et konkurranse perspektiv så taper de mye på å ha en telefon som er priset til det samme som konkurrentene, men som har dårligere specs.

 

Men uansett syns jeg det er en skuffende toppmodell sammenlignet med de andre. Jeg må ærlig si at jeg hadde forventet noe ala det Titan var for WP7.

 

Er nesten så designet på HD2 hadde gitt HTC flere muligheter enn det som er tilfellet for 8X idag.

 

Det sagt, så er det sikkert mange som klarer seg med bare 16GB, men da burde telefonen prises deretter også og ikke prises det samme som telefoner med 32GB og kanskje også MicroSD i tillegg.

Jeg har en HTC Desire Z, så jeg har vel rundt om 512mb-2gb innebygd. Men, musikk, selv lokalt lagra, Spotify, problem solved. Bilder, apps og annet, tar ikke så mye plass. Jeg har 1700 bilder på kortet mitt, de er tatt over 5 år, du skal ta mye bilder, og aldri tømme unna til PC, for å klare å fylle opp med bilder. Apps tar sjelden mye plass i seg selv. De som lagrer noe er ofte nettlesere, som man kan slette unna en gang i blant.

Lenke til kommentar

Off topic: 32GB er nok for meg, 16 er det ikke. Jeg tror ikke det vil endre seg med det første. Men det er bare mitt behov, jeg ser f. eks. ikke film på telefonen. Det har jeg nettbrett til, hvis jeg må gjøre det på farten.

 

Om det er lurt av Microsoft å lage en egen telefon kan diskuteres. Men om de gjør det er det sikkert ikke noe de har lovet Nokia å ikke gjøre. Og de er ikke Apple, de kommer ikke til å skvise ut 3. parter.

 

Og i den grad det har noen effekt for Nokia, så er det vel at de må lage enda bedre telefoner. Konkurranse er en god ting. At Nokia plutselig skulle gå en annen vei er høyst usannsynlig, jeg tror ikke markedet klarer en piruett til. Og man kan argumentere for at det Windows er avhengig av, og dermed Nokia, er kritisk masse. Og det oppnår de antagelig lettere med flere aktører, spesielt om en av dem er MS selv.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...