Gå til innhold

De 10 mest populære skjermene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Populariteten er beregnet ut fra hvor mange som har vært inne på produktsiden i Prisguide siste 30 dager. Dette er den samme sorteringen som når vi sorterer produktene etter popularitet i Prisguide. Vi kunne også sortert listen etter antall klikk til nettbutikkene. Da blir topp 10-listen litt annerledes, men også her er det XL2420T og U2412M som havner på topp:

 

1. BenQ XL2420T
2. Dell UltraSharp U2412M
3. Eizo Foris FS2333
4. Dell Ultrasharp U2713HM
5. Asus ProArt PA248Q
6. Samsung SyncMaster S27A950
7. Asus PB278Q
8. Dell UltraSharp U2711
9. Asus VG278H
10. Dell UltraSharp U3011  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

BenQ XL2420T er vel ikke IPS panel, men TN?

 

"Lysstyrken er på 370 cd/m2, mens kontrasten er 1000:1, eller 10 0000:1 dynamisk. Den IPS-baserte LCD-skjermen har en responstid på 7 ms og kommer utstyrt med tilkoblinger for D-Sub/VGA, DisplayPort, DVI-D, HDMI og USB 2.0."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Det tragiske er at det finnes så få skjermer i 16:10-formatet.

16:9 er rett og slett tragisk, og oppløsningen 1920 x 1080 er alfor dårlig.

Det er tydelig at de aller fleste aldri jobber på PC'en, men bruker den til spill og film.

 

Hvorfor finnes det ingen kompetente journalister som skriver om dette? Fenomenet nevnes knapt i en bisetning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Populariteten er beregnet ut fra hvor mange som har vært inne på produktsiden i Prisguide siste 30 dager. Dette er den samme sorteringen som når vi sorterer produktene etter popularitet i Prisguide. Vi kunne også sortert listen etter antall klikk til nettbutikkene. Da blir topp 10-listen litt annerledes, men også her er det XL2420T og U2412M som havner på topp:

1. BenQ XL2420T2. Dell UltraSharp U2412M3. Eizo Foris FS23334. Dell Ultrasharp U2713HM5. Asus ProArt PA248Q6. Samsung SyncMaster S27A9507. Asus PB278Q8. Dell UltraSharp U27119. Asus VG278H10. Dell UltraSharp U3011  

 

Blir ikke dette litt rart? Om man gjorde det samme med biler hadde norges mest populære biler vært Bugatti og lamborghini og ikke VW Golf.

 

Btw; alt er i bold

Lenke til kommentar

Blir ikke dette litt rart? Om man gjorde det samme med biler hadde norges mest populære biler vært Bugatti og lamborghini og ikke VW Golf.

 

Jeg er ikke helt enig i at metoden er feil. Sannsynligvis er verken Bugatti eller Lamborgini blant bilmerkene som har flest nordmenn innom side nettsider. Uansett, dette er en liten avsporing.

 

Du har et poeng, og det er at det er mange måter å måle hva som er populært på. Hvilken som er riktigst varierer nok veldig, men min erfaring er at antall visninger over en måned viser veldig tydelig hva som er populære produkter. Om du tar en titt på Tek.no så har vi laget en produktboks til høyre på forsiden. Denne viser hvilke produkter som er mest populære siste 60 minutter, og gir dermed et annet bilde av hva som er populært.

Lenke til kommentar

Det tragiske er at det finnes så få skjermer i 16:10-formatet.

16:9 er rett og slett tragisk, og oppløsningen 1920 x 1080 er alfor dårlig.

Det er tydelig at de aller fleste aldri jobber på PC'en, men bruker den til spill og film.

 

Hvorfor finnes det ingen kompetente journalister som skriver om dette? Fenomenet nevnes knapt i en bisetning.

 

Hvorfor er egentlig de 120 pikslene så spinnviktige? Jeg skjønner ikke dette behovet for 16:10-formatet. Kunne forstått det om du etterlyste 4:3, det er jo en annen verden, men 16:10 er jo nesten likt. Jeg ser også poenget om 1080 i høyden rett og slett er for lite, men å endre på dette kan man jo like gjerne gjøre ved å endre total oppløsning, og ikke bare format. Jeg skjønner jo at du heller vil ha 1920x1200 enn 1920x1080, men ville du valgt 1920x1200 fremfor 2134x1200?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det tragiske er at det finnes så få skjermer i 16:10-formatet.

16:9 er rett og slett tragisk, og oppløsningen 1920 x 1080 er alfor dårlig.

Det er tydelig at de aller fleste aldri jobber på PC'en, men bruker den til spill og film.

 

Hvorfor finnes det ingen kompetente journalister som skriver om dette? Fenomenet nevnes knapt i en bisetning.

 

Tull og tøys. Holder ikke 1080p får du kjøpe en ekstra skjerm. Så har du dobbelt så mye areale.

 

Jobber selv veldig mye med PC-en min hjemme, blandt annet til film og videoproduksjon. Og mine 3stk 1080p skjermer utkonkurrerer 1stk 1200p skjerm ganske lett på workflowen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...