Gå til innhold

Bygg av ny PC, passer komponentene?


Anbefalte innlegg

Hei, håpte noen ville bekrefte for meg tingene her, samt en anbefaling av PSU (og hvor sterk må den være?) hadde hjulpet meg veldig :)

 

Legger ved lista til prisguide.no men skriver alle komponentene under.

 

Merk: Det skal være en kombi pc med mye fokus på gaming, men har ikke planer om å overklokke den.

 

Er det noen komponenter jeg mangler som ikke er nevnt under så gjerne si ifra så jeg ikke glemmer noe...

 

Er det også noe å anbefale i nogenlunde nær prisklasse så kom gjerne med det også. Pris sålangt (NB: MINUS PSU) er på 7000, vil helst ikke overstige 9.000 inkludert PSU.

 

https://prisguiden.no/liste/130914

 

 

GPU: EVGA GeForce GTX 660 Superclocked

CPU: Intel Core i5 3570K

Motherboard: Asus P8Z68-V PRO (noen som foretrekker Asus P8Z77-V PRO over dette ser jeg???)

Kabinett: Fractal Design Define R4 (er ute etter en stille en, er denne grei? kjøler greit nok? skal ikke OC)

SSD: Samsung SSD 830 Series 128GB

HDD: Seagate Barracuda 7200.14 2TB

Minne: Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

 

Komponenter jeg har fra før:

 

- Skjerm, tastatur, mus, anlegg/headset

- CDROM/Optisk enhet

- Nettverkskort på PCIe

 

et par ekstra spm:

 

- Er det noe annet jeg mangler utenom PSU?

- Hva med kabler, følger alt jeg trenger med eller trenger jeg noe ekstra? La merke til at PSU er i bunnen på dette kabinettet...

- Hvor mye effekt trenger jeg på PSU?

- Hvis noen har andre anbefalinger over disse produktene så tas det gjerne imot, så lenge totalpris ikke overstiger 9.000 inkl PSU.

 

Mvh Espen, takker for all hjelp!

 

Forresten når jeg kommer på det i farta, er det noen som kan anbefale meg en dataskjerm også?

 

må være følgende:

 

- 2 eller 4 ms

- DVI og helst HDMI og

- 120HZ eller mer

- 24" foretrukket (vet ikke å anbefalt oppløsning er til disse, blir vel 1920x1080?)

 

takk!

Endret av Etern1ty2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder psu så vil du greie deg fint med en 650 , i såfall anbefaler jeg feks Corsair 650 HX GOLD (Viktig at du velger gold da den er oppdatert og har 7års garanti).

Om du har planer om å legge til noen skjermkort, ha mange harddisker og andre enheter kan det være greit å øke til en 750 HX GOLD , du kommer sannsynligvis ikke til å oppnå mer enn 60-75% belastning antar jeg (alt avhengig av hva du har i maskinen) men du slipper at psu'en støyer så mye og den blir mindre belastet , dvs lengre levetid.

 

Skjerm er jeg ikke helt oppdatert på selv så der kan jeg ikke hjelpe.

Lenke til kommentar

Angående strømforsyningen ja det er greit å ha en som er god kvalitet, men det er først og fremst viktig om man vil overklokke.BenQ 24" LED XL2420T

1920x1080, 10m:1, 2ms,120Hz er vel fremdeles god skjerm for nvidia skjermkort, Bare husk 3dvision briller om du vurder det senere.

 

Grunnen for folk velger Asus P8Z77-V PRO for ivybride er ofte fordi eldre hovedkort f.eks Asus P8Z68-V PRO har utdatert bios det kan gjøre det vanskeligere om man ikke har eldre sandy brige prosessor for å bruke under en bios oppdatering.

 

Les testen av Fractal Design Define R4 du kunne nok heller ha kjøpt Ace ATX Ecco 420 eller Cooler Master

Elite 310 Orange & Black begge er gode på pris, men er nok utdaterte kabinett og begrenser skjermkortplassen og mangler USB3 porter. Kanskje ikke de mest lydisolerende kabinettene heller.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takker for svar så langt :)

 

Fant ut jeg skulle bytte ut hovedkortet da, kan noen fortelle meg forskjell på Asus P8Z77-V, "Pro", og "Pro/Thunderbolt" versjonene så jeg får bestemt meg? takk :)

Eneste forskjellen er vel Thundebolt, noe som er et stort +

 

skjønte det, men hva gjør thunderbolt da? vil bare vite om PRO / thunderbolt versjonene er verdt 6-700 kr ekstra over "-V" versjonen

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...