Gå til innhold

Oktoberfest 2012 - Bykatt - Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA


Anbefalte innlegg

Oktoberfest 2012 - Bykatt - Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA

 

Deltagernivå: Pingle

Utstyr: Sony Alpha NEX-5N og Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24mm f/1.8 ZA. Kanskje også bruk av Sony Alpha NEX-6 som jeg har bestilt, om det kommer innen festen er over.

Tilleggsutfordring: Ingen. Nok med å fullføre som pingle.

 

Har flott objektiv som jeg sjelden bruker. ~35mm er litt vidt for meg, men det er jo en klassisk brennvidde. Benytter årets fest til å tvinge meg selv til å bruke objektivet. Gir meg selv lov å croppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Torvet no 10

 

DSC02868-S.jpg

 

Merkelig hvordan man i blant kan se gamle steder i nytt lys ved å flytte blikket noen cm. Visste du for eksempel at det er en flott figur over hoveddøren til Glassmagasinet i Oslo? Eller at adressen er Torvet no 10, og er sirlig skrevet over samme dør?

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/2.5, ISO 160, 1/60s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Masse kommentarer, så koselig! :)

 

Interessant...ser aldri på det når jeg passerer bygningen. Mange detaljer i bildet.

 

Takk!

 

Objektivet du bruker står definitivt på innkjøpslisten min: skal følge med her og se om jeg blir fristet til å prioritere det tidligere enn jeg burde.

 

O, for et ansvar! ;) Er du Oslo-tilhørende? I så fall kan du gjerne prøve det på et Akam-treff.

 

Du har bare godt av å få kjørt deg litt på de "vide vidder". Når er det jo heller ikke så ekstremt vidt da. Fin stemningsrapport fra bybildet her. Jeg synes at portrettet som er påmalt trikken gjør mye av bildet.

 

Blikket mitt dras også mot trikkebildet etter hvert, selv om jeg selv la mest merke til bygget da jeg sto og fotograferte.

 

Spennende gatubilde med flere "lager". Fint i S&H og at det er litt uskarpt gjör det enda mer intressant, synes jeg.

 

Jeg tok også et bilde da trikken sto i ro og uten sykkeldamen foran, men det ble for kjedelig.

Lenke til kommentar

O, for et ansvar! ;) Er du Oslo-tilhørende? I så fall kan du gjerne prøve det på et Akam-treff.

Nope, bor ikke i Norge men er innom Oslo ganske ofte. Jeg snuser på tanken om å returnere til Oslo, så kanskje det blir aktuelt. Du må også passe på; her kan du holdes ansvarlig for et dyrt objektivinnkjøp!

Lenke til kommentar

Nope, bor ikke i Norge men er innom Oslo ganske ofte. Jeg snuser på tanken om å returnere til Oslo, så kanskje det blir aktuelt. Du må også passe på; her kan du holdes ansvarlig for et dyrt objektivinnkjøp!

 

:devil::innocent:

 

1. Torvet no 10

 

 

Meget bra. Liker slike bilde i bevegelse i s/h. :thumbup:

 

Takk, takk.

 

Du har valgt en klassisk brennvidde for byvandring; og dette er vel et av de beste i utvalget til NEX serien.

 

Fin start ihvertfall.

 

Intet galt med objektivet. Verre med fotografen...

 

Morsomt med Oslo-detaljer! Enig i at trikkens bevegelser levendegjør bildet, og damen ser rett på oss!

Jeg elsker Oslo - masse morsomme detaljer over hodehøyde!

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

1. Torvet no 10 : Likte dette.

Håper og på kattebilder fra deg med dette spennende objektivet.

 

Takk. Dagens er katteaktig. :D

 

Fin start - liker s/h-konverteringen og synes den lange lukkertiden og uskarpheten gjør bildet. Passer særs godt med trikkedamen. :)

 

Takk!

 

Knallfint bilde. Skulle til å skrive det samme som Trondster. Men nøyer meg med å være enig. :)

 

:)

Lenke til kommentar

2. Meg og mennesket mitt

 

DSC02886-S.jpg

 

"Herregud, er du her igjen med det kameraet? Og med så kort nærgrense på objektivet er dette på grensen av hva jeg kan akseptere. Jaja. Du er jo mennesket mitt. Jeg får lukke øynene og late som om jeg ikke ser."

 

Sony Nex-5N med Sony CZ Sonnar 24mm ZA på f/2.2, ISO 2500, 1/60s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...