Gå til innhold

Anbefaling: Mekaniske spilltastaturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

g19 er mye beddre, har sjerm som viser stats osv i cod og kult lys og logitech er mest flinke på tasatur

 

Kanskje "bedre" for 14åringer ja. Flashy lys og en skjerm(hvorfor skal man ha en skjerm på tastaturet?) gjør ikke et tastaur bedre enn andre(mekaniske) tastatur.

Endret av eleNerf
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Gikk tilbake å leste over reviewen av K60, og jeg må si jeg er skuffet.

 

Ikke i ett eneste ord er det nevnt at ikke alle tastene på K60 er mekaniske. Kjøpte selv K90, delvis på grunnlag av K60 testen (K90 = K60 men med macro taster) og det var skikkelig nedtur å oppdage at F1-F12, samt alle macro knappene, og, og dette er det som skuffer mest, insert/delete/home/end/pgup/pgdwn clusteret er basert på membranknapper. Og RÆVA membran knapper for å gjøre vondt værre.

 

Hadde de unngått tabben med å ha deler av keyboardet som membranknapper, og kjørt mekanisk over hele linja, så hadde K90 vært det PERFEKTE keyboard*.

Slik det er i dag, gremmes jeg litt hver gang jeg må trykke F5, Home/End eller page up/down... noe jeg gjør relativt ofte.

 

 

 

 

*Perfekt keyboard imho (i usortert viktighet):

Media knapper.

Går ann å skru av windows knappen med ett knappetrykk,

Mekaniske taster,

Macrotaster

rullehjul for volumjustering istedet for knapper

USB tilkoblinger.

 

 

Endret av MrLee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor er Filco Majestouch 2?

Det må tydeligvis være markedsført som gamingtastatur for at det skal være et godt gamingtastatur i følge hw.no. Helt meningsløst såklart da toppmodellene på mech kb -markedet er best også på denne fronten, selv om de ikke markedsføres som gamingtastatur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hvor er Filco Majestouch 2?
Det må tydeligvis være markedsført som gamingtastatur for at det skal være et godt gamingtastatur i følge hw.no. Helt meningsløst såklart da toppmodellene på mech kb -markedet er best også på denne fronten, selv om de ikke markedsføres som gamingtastatur.

 

 

Synest dem kunne ha prøvd ting som Tenkeyless, RACE, POKER, PURE og kinesis advantage, før dem slenger ut en slik anbefaling.

 

 

Lenke til kommentar

Hva er så bra med mekaniske tastaturer?

Det er ikke så store forskjeller, egentlig. Det er mest smak og behag. Før du eventuelt kjøper ett ville jeg annbefale å prøve ett ut og sjekke om du liker det.

 

Jeg kjøpte et SteelSeries 6Gv2 som er ett av de beste tastaturene med svarte brytere, men jeg ble ikke veldig imponert. Skriving generelt gikk tregere enn med mitt gamle keyboard, og jeg merket ingen stor forskjell i spillytelsen min. En annen ting er at keyboardet bråker mer ennn vanlige keyboards. Man blir vandt til dette etter hvert, men det er fortsatt noe å ta i betraktning. Jeg synes fortsatt, etter 6 måneder med bruk, at det er litt slitsomt å bruke dette keyboardet sammenlignet med andre keyboards.

 

Alt i alt må jeg si at jeg fortsatt bruker det mekaniske, fordi det føles faktisk deilig å bruke. Det er solid bygd, og jeg liker at det føles ut* som at jeg kan trykke uendelig fort, siden det er mekanisk, og går rett opp og rett ned.

 

** Igjen, skriver ikke noe fortere eller noe, det bare føles slik ut :)

Lenke til kommentar
Hvor er Filco Majestouch 2?
Det må tydeligvis være markedsført som gamingtastatur for at det skal være et godt gamingtastatur i følge hw.no. Helt meningsløst såklart da toppmodellene på mech kb -markedet er best også på denne fronten, selv om de ikke markedsføres som gamingtastatur.

Synest dem kunne ha prøvd ting som Tenkeyless, RACE, POKER, PURE og kinesis advantage, før dem slenger ut en slik anbefaling.

Helt enig, og jeg har skrevet at de burde teste noe annet enn bare mekaniske tastaturer "for gaming" i nesten samtlige trådene til artiklene deres uten respons. Er ingenting nytt og spennende med noen av disse modellene.

 

Hadde vært morsomt om det ble git info om hvordan og hvorfra man importerer tastaturer, hva o-rings er og kanskje en liten rip av en mech kb guide.

 

Det er fint at det informeres om mekaniske tastaturer, men mye av grunnen til at jeg valgte mitt tastatur er byggekvalitet, tenkeyless og design. I alle fall sistnevnte så syns i alle fall jeg nesten samtlige gaming modeller failer hardt på. Nå er jeg kanskje litt vel minimalistisk i min stil, og enkelte vil sikkert argumentere for at det er rice/meningløst, men jeg trenger ikke slikt som keyprint eller numpad. Her er mitt tastatur bare for å vise at ikke alt er fylt med LED og skjit: pic (filco mj2 mx brown med o-rings)

 

Det er ikke så store forskjeller, egentlig. Det er mest smak og behag.

Uhm, jo, det er veldig store forskjeller. Det er også store forskjeller på de forskjellige mekaniske bryterne. At det er smak og behag stemmer, det er et ergonomisk valg. Det er ikke slik at mekaniske tastaturerer er bedre, "punktum". Det er som du sier smak og behag.

 

Før du eventuelt kjøper ett ville jeg annbefale å prøve ett ut og sjekke om du liker det.

Denne støtter jeg, men husk at det er store forskjeller på mekaniske tastaturerer akkurat som det er store forskjeller på "vanlige" tastaturer.

 

Jeg kjøpte et SteelSeries 6Gv2 som er ett av de beste tastaturene med svarte brytere

Det kan diskuteres, men det er ingen dårlig modell nei, er en av de bedre.

 

[...] jeg merket ingen stor forskjell i spillytelsen min.

Spørs litt på sjangeren, men i de fleste sjangere utenom RTS så skal det nok litt til før du merker noen forskjell på ytelsen din ja. Det har mer med skriving og ergonomi og gjøre som nevnt.

 

En annen ting er at keyboardet bråker mer ennn vanlige keyboards. Man blir vandt til dette etter hvert, men det er fortsatt noe å ta i betraktning. Jeg synes fortsatt, etter 6 måneder med bruk, at det er litt slitsomt å bruke dette keyboardet sammenlignet med andre keyboards.

6Gv2 bråker veldig både pga. switch og keycaps. Tipper at du bottomer out, og da blir det bråk. Du bør ta en titt på o-rings om det plager deg stort.

 

** Igjen, skriver ikke noe fortere eller noe, det bare føles slik ut :)

Det er mange som skriver fortere på mekaniske tastaturer, men black er kanskje ikke den optimale switchen for dette. Personlig skriver jeg egentlig ikke noe særlig fortere på mitt mekaniske tastatur (MX brown). Tror faktisk jeg skriver raskest overall på laptopen min, men den har dog ganske godt tastatur.

Endret av Occi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor ligger G19 i dette landet, egentlig?

 

G19 er ikke mekanisk.

 

OK, så G19 er ikke i den samme klassen ift gaming? Jeg aner ikke, jeg fikk bare en god deal for lenge siden. :) Har et G105 her også. Det er sikkert samme opplegget.

 

Egentlig ikke. Logitech lager, så vidt jeg vet, ikke mekaniske keyboards. Noe jeg håper de endrer på snart. :)

 

Har ett G15v2 som jeg degraderte til å ha på jobben, ca samme greia som g19 når det gjelder tastene. Det er bra på sin egen måte, men gir på ingen måte den samme taktile tilbakemeldingen som mekanisk keyboard gir. Samtidig, så lider det av at det ikke er mulig å trykke mer enn 3(?) knapper på en gang.

 

På den andre siden, så synes jeg det er mye bedre å skrive på i lengden enn cherry Red. Så det har fordeler det også. Hvordan det hadde stillt seg opp i mot et mer skrivevennlig mekanisk keyboard er en annen ting igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...