Gå til innhold

Minecraft-skaper kjefter på Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter Notch i det han sier!Misliker win8 til de grader... denne typen "form over funksjon" er greit for tablets, og iCrap, men windows har opp til nå balansert avanserte funksjoner med brukevennlighet bra. Men Microsoft må kuttete ut å late somom de er apple for jeg elsker MS for hva de er nemlig en utviklers OS-utvikler!

 

Skriver du at MS er åpen for en OS utvikler, når ble Windows Open Source ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig at Internet går i spinn fordi Notch, (som er en Java programmerer) kommer med et utsagn.

 

Først og fremst, hva er galt med sertifisering av programvare? Det er jo bare et tegn til brukeren at denne programvaren kan du stole på er trygg. Bortsett fra at det koster en slant (som en hvilken som helst utvikler skal ha råd til, hvertfall Notch) er det ingen ulemper her.

 

Så, hva er galt med Windows Store? Hvis du ikke liker det, JA SÅ IKKE BRUK DET FOR F.!

Windows fungerer nøyaktig på samme måte som før. Installer et program, og så virker det. Du kan til og med installere Metro applikasjoner utenom Windows Store.

Forskjellen blir at nå er det lettere for de som ikke er like tekniske som deg å installere de applikasjonene de trenger. Så slipper du kanskje å dra til far/tante/onkel/bestefar for å rense opp alle de 200 virusene som har okkupert laptopen.

 

Er det konkurranse du klager over kanskje? Går Windows Store i strupen på Steam? Hva er galt med det, i så fall? Er ikke konkurranse bra?

 

Det går en undersøkelse rundt på nettet nå, i forbindelse med den tweeten, som sier at brorparten foretrekker Windows 7 og Windows XP fremfor Windows 8. Hva er greia med Windows XP? Hva er det som man ikke liker med Windows 7? UAC? JA SÅ IKKE BRUK DET DA!

 

Er så lei av ignorante folk. Prøv det, i det minste, og ikke bare hør på hva andre sier. Gjør opp din egen mening, og kom med solide argumenter i det minste.

 

Foresten mener jeg Metro ikke passer til Desktop bruk. Startmenyen fungerer bra, men applikasjonene fungerer nok best på tablet. Så fint at jeg ikke trenger å bruke Metro i det hele tatt da, men kan fortsette å bruke alle mine gamle Desktop applikasjoner.

Endret av Unlimited LTD
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så, hva er galt med Windows Store? Hvis du ikke liker det, JA SÅ IKKE BRUK DET FOR F.!

Windows fungerer nøyaktig på samme måte som før. Installer et program, og så virker det. Du kan til og med installere Metro applikasjoner utenom Windows Store.

Forskjellen blir at nå er det lettere for de som ikke er like tekniske som deg å installere de applikasjonene de trenger. Så slipper du kanskje å dra til far/tante/onkel/bestefar for å rense opp alle de 200 virusene som har okkupert laptopen.

 

Er det konkurranse du klager over kanskje? Går Windows Store i strupen på Steam? Hva er galt med det, i så fall? Er ikke konkurranse bra?

 

Kanskje du skulle lest den andre artikkelen hw.no linket til: (angående windows store)

I én av de fire versjonene Windows 8 kommer som, er dette den eneste måten du kan laste inn programmer på.

Lenke til kommentar
Så, hva er galt med Windows Store? Hvis du ikke liker det, JA SÅ IKKE BRUK DET FOR F.!Windows fungerer nøyaktig på samme måte som før. Installer et program, og så virker det. Du kan til og med installere Metro applikasjoner utenom Windows Store.Forskjellen blir at nå er det lettere for de som ikke er like tekniske som deg å installere de applikasjonene de trenger. Så slipper du kanskje å dra til far/tante/onkel/bestefar for å rense opp alle de 200 virusene som har okkupert laptopen.Er det konkurranse du klager over kanskje? Går Windows Store i strupen på Steam? Hva er galt med det, i så fall? Er ikke konkurranse bra?
Kanskje du skulle lest den andre artikkelen hw.no linket til: (angående windows store)
I én av de fire versjonene Windows 8 kommer som, er dette den eneste måten du kan laste inn programmer på.

I Arm versjonen som brukes på mobiler og tablet er det eneste måte å få programmer på. i x86 versjonen er alt som vanlig og windows store er et tillet.

Dvs win8 arm er mye mer lik ios en android.

 

Virker ikke som en god idee for meg, win 8 mobil er en utfordrer på markeded, da har du neppe råd til handikap.

 

Når det gjelder windows store så er det microsoft sin butikk, de kan godt selge utbrente lyspærer og venstresko.

Klart er det et raua produkt så blir det ikke brukt.

 

Når det gjelder Minecraft så tviler jeg på at det vil kjøre på arm uansett.

Lenke til kommentar

Støtter Notch i det han sier!Misliker win8 til de grader... denne typen "form over funksjon" er greit for tablets, og iCrap, men windows har opp til nå balansert avanserte funksjoner med brukevennlighet bra. Men Microsoft må kuttete ut å late somom de er apple for jeg elsker MS for hva de er nemlig en utviklers OS-utvikler!

 

Skriver du at MS er åpen for en OS utvikler, når ble Windows Open Source ?

Så å kommentere artikkler med 40 i feber er noe jeg ikke skal gjør igjen for jeg vet ikke selv hva jeg har skrevet, da det var noe gramatisk makkverk. Men det jeg mente var at MS alltid har tatt hensyn til utviklermiljøet, og gjort ting lett, og fritt og med uendelige muligheter, (det har redusert sikkerheten men så har det og heller ikke vært grenser for hva man har kunne gjort med windows API-ene.

 

OS er formodentlig forkortelse for "OperativSystem" evt. "Operating System".

 

-frank

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer egentlig ikke å se problemet her.....

 

Jeg liker at MS får pes for alt mulig rart, mens Apple får ros for å gjøre nøyaktig det samme, eller de har en annen ordlyd, så de gjør det det 95-100% likt.....

 

Hadde EU gått Apple i sømmene på samme måte som de har gått etter MS det siste tiåret, hadde sansynligvis Apple måttet lage produkter jeg kunne kjøpt også....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg klarer egentlig ikke å se problemet her.....

 

Jeg liker at MS får pes for alt mulig rart, mens Apple får ros for å gjøre nøyaktig det samme, eller de har en annen ordlyd, så de gjør det det 95-100% likt.....

 

Hadde EU gått Apple i sømmene på samme måte som de har gått etter MS det siste tiåret, hadde sansynligvis Apple måttet lage produkter jeg kunne kjøpt også....

 

Her treffer du spikeren utrolig bra på hodet. Microsoft har bare tilnærmet seg noe delvis, som Apple baserer hele gjescheften sin på. Microsoft gir fremdeles flere muligheter til å løse en oppgave, mens Apple kun gir en, og den er strengt bevoktet av kun seg selv.

 

EU har gitt flere bøter til Microsoft på flerfoldige milliarder dollar. Og enda er Apple ekstremt mye mindre konkurransevennlige enn Microsoft, men EU later som de ikke ser dette. Ett av mange eksempler at den nye telefonen til Apple ikke bruker den standariserte ladekabelen som EU krever, men gir mulighet for at kunder kan kjøpe dette som ekstrautstyr (dermed tjener de enda mer penger). Håper det bare er et tidsspørsmål før EU virkelig ser på andre aktører enn Microsoft også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje du skulle lest den andre artikkelen hw.no linket til: (angående windows store)

I én av de fire versjonene Windows 8 kommer som, er dette den eneste måten du kan laste inn programmer på.

Ja, Windows RT, det vil si ARM versjonen, altså tablet versjonen, altså den versjonen som skal konkurrere med Android og iPad, altså en ny versjon av Windows, og ikke en versjon beregnet for desktops.

Jeg ser rett og slett ikke problemet. Skulle kanskje Android tablets kjøre Ubuntu/Fedora osv.. istedet for Android? Eller iPad kjøre OSX?

 

Sammenlikn epler med epler, ikke epler med appelsiner.

 

Og når deg gjelder Windows RT så kommer ikke Minecraft til å virke der, vil jeg tro. Med mindre Java lager en egen ARM versjon. Så der får Notch det nok som han vil.

Lenke til kommentar

*snipp*

Og man kan installere en mod som gjør at det ser ut som Windows 7, legger til en startknapp blant annet..

 

Ikke at jeg bytter før spillene mine KREVER windows 8. Winmdows 7 skulle vel være støttet til 2014? (usikker her, ikke skyt meg).

 

Ikke for det, iOS og Windows 8 fører jo bare til at folk blir dummere og dummere på pc. "hurr durr mac er så enkelt at en to-åring kan bruke det"

 

 

Det er ikke en positiv ting. Men som programmerer tjener man kanskje mer i fremtiden?

 

 

Jeg vet flere i familien min som skal ha Windows 8. Slik at jeg slipper og fikse ting hele forbanna tiden.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Kanskje du skulle lest den andre artikkelen hw.no linket til: (angående windows store)

I én av de fire versjonene Windows 8 kommer som, er dette den eneste måten du kan laste inn programmer på.

Ja, Windows RT, det vil si ARM versjonen, altså tablet versjonen, altså den versjonen som skal konkurrere med Android og iPad, altså en ny versjon av Windows, og ikke en versjon beregnet for desktops.

Jeg ser rett og slett ikke problemet. Skulle kanskje Android tablets kjøre Ubuntu/Fedora osv.. istedet for Android? Eller iPad kjøre OSX?

 

Sammenlikn epler med epler, ikke epler med appelsiner.

 

Og når deg gjelder Windows RT så kommer ikke Minecraft til å virke der, vil jeg tro. Med mindre Java lager en egen ARM versjon. Så der får Notch det nok som han vil.

Altså, Altså, Altså...

 

Microsoft kaller begge deler Windows og da må de tåle at det blir sammenlignet som et produkt som blir kjørt på ulike platformer. Apple derimot kaller operativsystemet sitt for håndholdte enheter IOS, og operativsystemet for sine mer klassiske datamaskintyper for OS X.

 

Og du gjorde et stort poeng utav at du kunne selv velge å ikke bruke Windows store. Hvorfor skal en ta akseptere lockin på tablets ?

 

Java lager ingen ting. Java er et rammeverk. Det er i så fall produsenten av enheten som lager en Java tolker som passer for ARM. (Som google allerede har gjort med Dalvik for Android). Eventuelt så slipper Oracle en ny versjon av OpenJDK som er tilpasset ARM.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...