Gå til innhold

Nokia Lumia 920 snart i butikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir enten denne eller 8X, kommer an på hvilke programmer som blir Nokia eksklusive fremover. Når det kommer til Iphone 5 så blir det tøft salgsmessig, men det bør være liten tvil om at både 8X, 920 og muligens Ativ S er bedre telefoner. Problemet ligger i Isheeps som kjøper telefonen bare pga navnet og ikke har peiling på hva de faktisk kjøper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som Nokia har fått eit nytt giv med denne telefonen. Folk er for det aller meste ganske positive og sjøl om eg virkelig hater med stor H Windows 8 på pc så ser WP8 spennende ut. Den største bøygen med å kjøpe denne telefonen er det lille økosystemet. Korleis blir utvalget av apper framover? med 0,3 % oppslutning er det ikkje rart utviklere dropper marketplace er eg redd....

Lenke til kommentar

Samsung Ativ S, HTC 8X og Nokia Lumia 920 er vel alle planlagt å komme i starten av November.

Flere steder hinter til 8. November, og det er ikke utenkelig for det er 2 uker etter retail lanseringen av Windows 8.

 

Om 4700kr viser seg å være rett, så er det en pris jeg kan leve med. Men det er ingen nettbutikker som har lagt ut noen pris enda, i motsettning til de to konkurrentene.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med oppdateringer til Windows Phone i forhold til Android? Er det Microsoft som slipper dem, samtidig på alle telefoner? Sitter fortsatt med Android 2.3 her og lurer på hvor mye penger det er verdt å legge i en WP8-telefon - på Android blir gjerne de dyreste prioritert.

 

Lumia 920 frister unektelig. Har vurdert 820 også, men har inntrykk av at de 1000 kronene i forskjell - som det ryktes om - er verdt å bruke.

Lenke til kommentar

Virker som Nokia har fått eit nytt giv med denne telefonen. Folk er for det aller meste ganske positive og sjøl om eg virkelig hater med stor H Windows 8 på pc så ser WP8 spennende ut. Den største bøygen med å kjøpe denne telefonen er det lille økosystemet. Korleis blir utvalget av apper framover? med 0,3 % oppslutning er det ikkje rart utviklere dropper marketplace er eg redd....

 

MS marcetplace er den raskest voksende av dem alle. Fra slutten av januar til starten av april fikk den for eksempel 20K nye apps. Apples marcetplace er fremdeles 5 ganger så stor, men så skal vi huske en liten detalj. 400K apper fra Apples store er "aldri" blitt lastet ned, og etter omleggingen er det enda vanskeligere å finne ukjente apper.

 

Kvaliteten på appene som finnes på MS marketplace holder jevnt over god kvalitet. Det er klart at noen apper som finnes på de to største kanskje ikke finnes på MS market, men de store kommer i større og større grad, samt at man også finner unike applikasjoner på MS market eller apper som gjør det samme men heter noe annet. Så dette er i mine øyne ikke lenger noe tema.

 

Med WP8, WinRT og Win8 får utviklere en enda større plattform å jobbe mot (apper på en plattform kan også publiseres på de to andre), så økosystemet blir ikke mindre i tiden som kommer.

 

WP har for øvrig mer enn 0.3% oppslutning.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med oppdateringer til Windows Phone i forhold til Android? Er det Microsoft som slipper dem, samtidig på alle telefoner? Sitter fortsatt med Android 2.3 her og lurer på hvor mye penger det er verdt å legge i en WP8-telefon - på Android blir gjerne de dyreste prioritert.Lumia 920 frister unektelig. Har vurdert 820 også, men har inntrykk av at de 1000 kronene i forskjell - som det ryktes om - er verdt å bruke.

 

MS har gjort noen endringer her når WP8 kommer. Oppdateringer vil være OTA (over the air) slik at du ikke behøver koble den til en datamaskin for å oppdatere.

 

Når det gjelder spørsmålet om det vil være en ren MS oppdatering, en oppdatering som gjøres av produsent, eller om nettleverandørene (gjelder kanskje spesielt i USA) også skal blandes inn er ikke klart enda. Har hørt rykter om at oppdateringer skal være "carrier independent", men det er bare rykter. Har også hørt at det skal være en 18 mnd oppdateringsgaranti, men hvem som står for denne er usikkert. Så her må vi vel bare vurdere ryktene og vente til den offisielle lanseringen av WP8, siste dato jeg hørte på denne var 29. oktober.

Lenke til kommentar
Virker som Nokia har fått eit nytt giv med denne telefonen. Folk er for det aller meste ganske positive og sjøl om eg virkelig hater med stor H Windows 8 på pc så ser WP8 spennende ut. Den største bøygen med å kjøpe denne telefonen er det lille økosystemet. Korleis blir utvalget av apper framover? med 0,3 % oppslutning er det ikkje rart utviklere dropper marketplace er eg redd....
MS marcetplace er den raskest voksende av dem alle. Fra slutten av januar til starten av april fikk den for eksempel 20K nye apps. Apples marcetplace er fremdeles 5 ganger så stor, men så skal vi huske en liten detalj. 400K apper fra Apples store er "aldri" blitt lastet ned, og etter omleggingen er det enda vanskeligere å finne ukjente apper. Kvaliteten på appene som finnes på MS marketplace holder jevnt over god kvalitet. Det er klart at noen apper som finnes på de to største kanskje ikke finnes på MS market, men de store kommer i større og større grad, samt at man også finner unike applikasjoner på MS market eller apper som gjør det samme men heter noe annet. Så dette er i mine øyne ikke lenger noe tema. Med WP8, WinRT og Win8 får utviklere en enda større plattform å jobbe mot (apper på en plattform kan også publiseres på de to andre), så økosystemet blir ikke mindre i tiden som kommer. WP har for øvrig mer enn 0.3% oppslutning.

 

Dette høyres jo unektelig bra ut. Microsoft har ein styrke i å vera innehaver av verdens mest brukte operativsystem. Dersom dei kan skape ein synergieffekt med platformene sine så kan dette bli ganske bra. Det som plagar meg er korleis dei har forrådt pc-brukere ved å tvangsinnføre Metro som uten tvil er eit grensesnitt mynta på bærbare einheiter, men det er ein anna diskusjon. Når det gjeld oppslutninga har det nok økt ein del sidan sist eg sjekka. Dei er uansett ikkje store nok til å bli kalla relevante i denne "mobilkrigen".

Lenke til kommentar
Virker som Nokia har fått eit nytt giv med denne telefonen. Folk er for det aller meste ganske positive og sjøl om eg virkelig hater med stor H Windows 8 på pc så ser WP8 spennende ut. Den største bøygen med å kjøpe denne telefonen er det lille økosystemet. Korleis blir utvalget av apper framover? med 0,3 % oppslutning er det ikkje rart utviklere dropper marketplace er eg redd....
MS marcetplace er den raskest voksende av dem alle. Fra slutten av januar til starten av april fikk den for eksempel 20K nye apps. Apples marcetplace er fremdeles 5 ganger så stor, men så skal vi huske en liten detalj. 400K apper fra Apples store er "aldri" blitt lastet ned, og etter omleggingen er det enda vanskeligere å finne ukjente apper. Kvaliteten på appene som finnes på MS marketplace holder jevnt over god kvalitet. Det er klart at noen apper som finnes på de to største kanskje ikke finnes på MS market, men de store kommer i større og større grad, samt at man også finner unike applikasjoner på MS market eller apper som gjør det samme men heter noe annet. Så dette er i mine øyne ikke lenger noe tema. Med WP8, WinRT og Win8 får utviklere en enda større plattform å jobbe mot (apper på en plattform kan også publiseres på de to andre), så økosystemet blir ikke mindre i tiden som kommer. WP har for øvrig mer enn 0.3% oppslutning.

 

Dette høyres jo unektelig bra ut. Microsoft har ein styrke i å vera innehaver av verdens mest brukte operativsystem. Dersom dei kan skape ein synergieffekt med platformene sine så kan dette bli ganske bra. Det som plagar meg er korleis dei har forrådt pc-brukere ved å tvangsinnføre Metro som uten tvil er eit grensesnitt mynta på bærbare einheiter, men det er ein anna diskusjon. Når det gjeld oppslutninga har det nok økt ein del sidan sist eg sjekka. Dei er uansett ikkje store nok til å bli kalla relevante i denne "mobilkrigen".

Registrerer at det er en del misnøye med metro uten at jeg skjønner helt hvorfor. Windows 8 fungerer i det store og hele helt likt som Windows 7. Startmenyen er altså byttet ut med metro og er kanskje den største synlige endringen og den det mases mest om. Sannheten er imidlertid at det fungerer utmerket å ha metro i stede for en startmeny. Spesielt når du begynner å då en del programvare inn der som publiserer informasjon gjennom live tiles. Kjører Win 8 Enterprice på alle mine maskiner hjemme og på jobb og har gjort det siden slippet 17.08. uten problemer. Jo, du må lære deg ett og annet på nytt, men det er i grunnen minimalt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...