Gå til innhold

Halo 4 er ferdig (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd for at det blir lik ODST/Reach, og ikke slik halo 3+2 var.

Får håpe prisen synker, for 700kr er litt for blodpris.

Du trenger ikke å være redd for at det skal bi for likt Reach og ODST ettersom det er 343 som utvikler det. Videre lurer jeg på hva du mener med 700 kr? Snakker du om Limited Edition? Den finner du på Lefdal.com eller elkjop.no til 599
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er redd for at det blir lik ODST/Reach, og ikke slik halo 3+2 var.

Får håpe prisen synker, for 700kr er litt for blodpris.

Du trenger ikke å være redd for at det skal bi for likt Reach og ODST ettersom det er 343 som utvikler det. Videre lurer jeg på hva du mener med 700 kr? Snakker du om Limited Edition? Den finner du på Lefdal.com eller elkjop.no til 599

Kommer til å forbli skeptisk.

Men pris kommentaren kommer etter artikkelen;

 

 

PRISER FOR X360

699,- hos CDon.no

699,- hos Coolshop.com

699,- hos TeknikMagasinet.no

 

 

Lenke til kommentar

Ikke vært noen stor tilhenger av Halo sitt gameplay, men synes historien bak er utrolig spennende. Når GiantBomb denne uken pratet om Forerunners, Prometheans og det som skjer når AI i Halo-universet blir gale, virket det utrolig spennende.

 

Tror faktisk jeg kommer til å kjøpe Halo 4, og følge hele den nye trilogien. Synes egentlig det er utrolig rart at jeg er så interessert i et spill som jeg i utgangspunktet ikke har noe forhold til. Sånn er det vel når noen snakker med innlevelse om noe.

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at det blir lik ODST/Reach, og ikke slik halo 3+2 var.

Får håpe prisen synker, for 700kr er litt for blodpris.

Du trenger ikke å være redd for at det skal bi for likt Reach og ODST ettersom det er 343 som utvikler det. Videre lurer jeg på hva du mener med 700 kr? Snakker du om Limited Edition? Den finner du på Lefdal.com eller elkjop.no til 599

Kommer til å forbli skeptisk.

Men pris kommentaren kommer etter artikkelen;

 

 

PRISER FOR X360

699,- hos CDon.no

699,- hos Coolshop.com

699,- hos TeknikMagasinet.no

 

 

 

http://www.platekomp...Y-4HALOCHIEF360

 

Værsågod.

 

EDIT: Må forøvrig få lov til å være litt gramatikkpoliti. Tok meg evigheter å forstå hva du mente, ettersom du har en typisk orddelingsfeil i kommentaren din. "Pris kommentaren" tenkte jeg med meg selv, hva mener han med det? Etter å ha klødd meg litt i hodet skjønte jeg etterhvert at det var priskommentaren du mente. Les det med et mellomrom, som to separate ord, og du skjønner hvor rart det høres ut.

 

Er bare å tenke over at et ord som høres ut som et sammensatt ord, er stort sett alltid et sammensatt ord. La meg demonstrere med å skrive denne setningen på nytt med feil orddeling.

 

"Er bare å tenke over at et ord som høres ut som et sammen satt ord, er stort sett all tid et sammen satt ord."

 

Å dele opp ordene på den måten er en engelsk greie, og hører ikke hjemme i det norske språket i det hele tatt. Nuh... Det var godt å få det ut.

 

Her er noen ord som får helt ny betydning når de deles opp:

 

Tyverisikret - Tyveri sikret - Går fra å være sikret mot tyveri, til å bli garantert stjålet.

Røykfritt - Røyk fritt - Går fra å være null røying, til fritt frem for å røyke.

Ananasbiter - Ananas biter - Går fra å være biter av ananas, til ananas som biter.

 

Grammar police, out.

Endret av sthusby
Lenke til kommentar

Får litt metroid prime vibber av spillet. Men er ingen fan av Halo så står over. Skjønner ikke hvorfor spillet er så spesielt forutenom konsol kontrol revulusjonen som folk snakker om. Vell og merke at eg har spelt alle halo spill til dags dato. ODST synst eg var det beste pga settinga, 1 hadde ok multiplayer men resten var eg ikkje fan av.

Lenke til kommentar

Får litt metroid prime vibber av spillet. Men er ingen fan av Halo så står over. Skjønner ikke hvorfor spillet er så spesielt forutenom konsol kontrol revulusjonen som folk snakker om. Vell og merke at eg har spelt alle halo spill til dags dato. ODST synst eg var det beste pga settinga, 1 hadde ok multiplayer men resten var eg ikkje fan av.

Altså at du ikke likte spillene er greit nok, men å feie under alt det Bungie har introdusert med Halo oppgjennom årene er ikke greit. Du sier at du har spilt alle Halo spillene, men da burde du jo hatt et godt bilde over hva som var så fenomenalt med dem, eller spilte du dem 2-3 år etter den originale lanseringen deres?

Endret av doffen45
Lenke til kommentar
Får litt metroid prime vibber av spillet. Men er ingen fan av Halo så står over. Skjønner ikke hvorfor spillet er så spesielt forutenom konsol kontrol revulusjonen som folk snakker om. Vell og merke at eg har spelt alle halo spill til dags dato. ODST synst eg var det beste pga settinga, 1 hadde ok multiplayer men resten var eg ikkje fan av.
Altså at du ikke likte spillene er greit nok, men å feie under alt det Bungie har introdusert med Halo oppgjennom årene er ikke greit. Du sier at du har spilt alle Halo spillene, men da burde du jo hatt et godt bilde over hva som var så fenomenalt med dem, eller spilte du dem 2-3 år etter den originale lanseringen deres?

 

Spillt alle nyere spillene ved release pga fanatisk broder. Spillte vell 1 når det kom ut på pc og 2 rett før release av 3. Mest av alt synest jeg at historien ikke er SÅ bra som folk skal ha det til, utenom ODST pga en veldig bra forteller måte. Multiplayer var så som så følte jeg. Men så skal det så sies at jeg ikke er dyktig i multiplayer skytespill. Spillte vell online med brodern i ny og ne i ca 10 timer eller noe før jeg ble lei.

Lenke til kommentar

Spillt alle nyere spillene ved release pga fanatisk broder. Spillte vell 1 når det kom ut på pc og 2 rett før release av 3. Mest av alt synest jeg at historien ikke er SÅ bra som folk skal ha det til, utenom ODST pga en veldig bra forteller måte. Multiplayer var så som så følte jeg. Men så skal det så sies at jeg ikke er dyktig i multiplayer skytespill. Spillte vell online med brodern i ny og ne i ca 10 timer eller noe før jeg ble lei.

Altså du spilte Halo CE 2 år etter det ble lansert på Xbox. Og Halo 2 spilte du nesten 3 år etter det ble lansert. Ser du hvor jeg beveger meg? Man trenger ikke å være et geni for å forstå at eldre spill ikke bør måles med nyere spill. Eller føler du at det er rett å sammenligne Half-Life 2 med Bioshock?

Lenke til kommentar

Spillt alle nyere spillene ved release pga fanatisk broder. Spillte vell 1 når det kom ut på pc og 2 rett før release av 3. Mest av alt synest jeg at historien ikke er SÅ bra som folk skal ha det til, utenom ODST pga en veldig bra forteller måte. Multiplayer var så som så følte jeg. Men så skal det så sies at jeg ikke er dyktig i multiplayer skytespill. Spillte vell online med brodern i ny og ne i ca 10 timer eller noe før jeg ble lei.

Altså du spilte Halo CE 2 år etter det ble lansert på Xbox. Og Halo 2 spilte du nesten 3 år etter det ble lansert. Ser du hvor jeg beveger meg? Man trenger ikke å være et geni for å forstå at eldre spill ikke bør måles med nyere spill. Eller føler du at det er rett å sammenligne Half-Life 2 med Bioshock?

 

Synes du avfeier eldre spill litt her altså. Vil for eksempel påstå at Half-Life 2 og Bioshock er veldig sammenlignbare, men et enda bedre eksempel er Bioshock og System Shock 2. Selv om SS2 er fra 1999 mener jeg det er fult mulig å sammenligne spillene.

 

Et kriterie når man sammenligner eldre spill med nyere er selvsagt at man tar tidsperioden i betraktning, men hvis et spill ikke lenger kan dømmes etter få år på markedet har vi et problem. Er et spill så godt som man for eksempel skal ha Halo til å bli, forholder spillene seg tidløse. Eksempler på dette er Super Mario 3, Tony Hawk 3 og Pokemon. Super Mario 3 kan direkte måles med New Super Mario Bros. Tony Hawk 3 kan direkte sammenlignes med Skate. Gamle Pokemon-spill kan direkte sammenlgines med nyere.

 

Personlig mener jeg også at GoldenEye 007 hadde større betydning på utviklingen av skytespill på konsoll enn det Halo hadde. GoldenEye oppfant på mange måter skytespill på konsoll, mens man kan diskutere at Halo perfeksjonerte det. Halo var i mine øyne en evolusjon, og ikke en revolusjon.

 

Selv om et spill indtroduserer nye systemer betyr det jo ikke automatisk at det er noe du vil like. Er mange som ikke liker helsesystemet i de aller fleste nye spill, og da er det ikke naturlig for de å hylle forandringen som for alvor kom med Halo 2.

 

En sann klassiker skal være tidløs. Det gjelder for all annen kultur. Film, musikk, litteratur, kunst. Spill er ikke unike her mener jeg. Just saying.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spillt alle nyere spillene ved release pga fanatisk broder. Spillte vell 1 når det kom ut på pc og 2 rett før release av 3. Mest av alt synest jeg at historien ikke er SÅ bra som folk skal ha det til, utenom ODST pga en veldig bra forteller måte. Multiplayer var så som så følte jeg. Men så skal det så sies at jeg ikke er dyktig i multiplayer skytespill. Spillte vell online med brodern i ny og ne i ca 10 timer eller noe før jeg ble lei.
Altså du spilte Halo CE 2 år etter det ble lansert på Xbox. Og Halo 2 spilte du nesten 3 år etter det ble lansert. Ser du hvor jeg beveger meg? Man trenger ikke å være et geni for å forstå at eldre spill ikke bør måles med nyere spill. Eller føler du at det er rett å sammenligne Half-Life 2 med Bioshock?

 

Nei, det ville ikke vært spesielt hyggelig mot Bioshock. Det var jo et ganske kjedelig spill til tross for den massive hypen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...