Gå til innhold

? Microsoft er nødt til å gamble med Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Veldig enig med det siste du sier. Folk må prøve Windows 8 ordentlig før de sier at det er dritt. Prøv, ikke kast det fra dere etter 8 sekunder og si at "Metro" er dritt.

 

For min del overgår Windows 8 Windows 7 glatt.

Lenke til kommentar

Jeg har kun testet windows 8 på virtuell maskin, dette gjorde at jeg ikke ble så alt for fornøyd.

Tviler på at jeg kommer til å gå på W8 med det første, trives fortsatt godt med 7.

 

Kan godt tenke meg å installere det på min bærbare maskin da, siden jeg bruker den sjeldent, så er det et fint alternativ å bruke den til noe fornuftig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var veldig skeptisk til det nye grensesnittet, men etter å ha brukt det på jobb i nå tre uker, så er jeg blitt ganske komfortabel med windows 8 :)Jeg tror at hvis folk tør å prøve det, så vil de fleste finne ut at det fungerer veldig bra.

 

Handler også endel om kunskap. På min arbeidsplass kan og vil jeg ikke oppgradere til windows 8 fordi medarbeiderne jeg jobber med er noen bondeknøler som får panikk hver gang ikonene har endret seg litt og ringer konstant til support i stede for å prøve å finne ut noe selv.

Lenke til kommentar

jeg synes også folk må prøve windows 8 før de sier noe.Vennligst fjern denne artiklen. synes alle er sååå microsoft hatere! men det er ikke jeg jeg synes alle må få en sjanse og ikke si noe om det som kommer ut fordi de som skriver at microsoft er nødt til å gamble, de er dumme oppe i den lille knøtta si!

 

Ta en sjanse kan du gjøre når du bruker din egen eller har ansatte som kan bruke meskinene. Kommunalt ansatte kan ikke bruke maskinene annet enn til den ene tingen de gjør.

Derfor er det upraktisk å gjøre så store endringer i systemet som forskjellen mellom win7 og win8.

Lenke til kommentar

Jeg var veldig skeptisk til det nye grensesnittet, men etter å ha brukt det på jobb i nå tre uker, så er jeg blitt ganske komfortabel med windows 8 :)Jeg tror at hvis folk tør å prøve det, så vil de fleste finne ut at det fungerer veldig bra.

 

Handler også endel om kunskap. På min arbeidsplass kan og vil jeg ikke oppgradere til windows 8 fordi medarbeiderne jeg jobber med er noen bondeknøler som får panikk hver gang ikonene har endret seg litt og ringer konstant til support i stede for å prøve å finne ut noe selv.

bondeknøler som får panikk......True story :green:

Lenke til kommentar

Hvorfor? De kunne godt hatt dette med, selv gjerne som default, men skulle vært mulig å bytte til standard windows enkelt. Og ikke påtvinge meg noe jeg ikke vil ha.

 

Jeg vil ikke ha alt i fullskjerm, og ha alt i svære firkanter på skermen, start menyen fungerer godt nok i flere år til. Jeg vil ikke gå ned til bunnen og dra opp skjermen for å få tilgang til brukerkontoer når jeg logger på. Jeg vil ikke dra hele vinduet ned for å lukke det, jeg vil bare trykke på en rød X. Og så videre....

Lenke til kommentar

Jeg var veldig skeptisk til det nye grensesnittet, men etter å ha brukt det på jobb i nå tre uker, så er jeg blitt ganske komfortabel med windows 8 :)Jeg tror at hvis folk tør å prøve det, så vil de fleste finne ut at det fungerer veldig bra.

 

Nå vet jeg ikke hvilken jobb du har, men om den er grafisk så tror jeg du må ha brukt for mye formfett i det siste... Ikke vondt ment.. Win8 sitt grensesnitt egner seg lite i mange sammenhenger og ser liten vits i å oppgradere maskinene.. Blir vel heller iOS etterhvert.

 

 

Lenke til kommentar

PS! Noen som har lagt merke til nettsiden som har artikkelen? Hehe..

 

Bondeknøler ditt og datt.. Hadde dere heller vært litt tørr bak ørene å kunne uttalt dere om Win8 i jobbsammenheng, så hadde vel tonen vært en annen.. Beklager, noen sitter ikke på gutterommet med Win8 mobil, nettbrett osv, men har et praktisk formål med pcen..

 

Lenke til kommentar
jeg synes også folk må prøve windows 8 før de sier noe.Vennligst fjern denne artiklen. synes alle er sååå microsoft hatere! men det er ikke jeg jeg synes alle må få en sjanse og ikke si noe om det som kommer ut fordi de som skriver at microsoft er nødt til å gamble, de er dumme oppe i den lille knøtta si!
Ta en sjanse kan du gjøre når du bruker din egen eller har ansatte som kan bruke meskinene. Kommunalt ansatte kan ikke bruke maskinene annet enn til den ene tingen de gjør.Derfor er det upraktisk å gjøre så store endringer i systemet som forskjellen mellom win7 og win8.

 

Dette er mye tull. Vi drifter 7 kommuner og kjører i dag win 7 på klientene våre.

 

Når Windows XP kom bestemte en eller annen fjomp at vi ikke kunne oppgradere fra Windows 98 fordi brukeren ikke var "smart nok" til å takle endringene. Vi nedgraderte til 98, og fikk etter hvert en del sure brukere på nakken fordi vi var utdaterte.

 

Så kom vista. Samme regla der. Rund startknapp, giiiid, det takler de ikke. Så var vi på'n igjen, mange brukere ble irriterte fordi de måtte få gammelt OS på sin gamle PC. Vi rakk ikke få godkjenning til oppgradering før W7 kom på markedet.

 

De som klagde var kanskje powerbrukerne, det var noen tusen brukere som ikke kunne bry seg mindre om hvilket OS som kjørte. Altså, de man var redd ikke skulle klare en oppgradering. Men saken er at det ble svært få henvendelser etter oppgraderingene. Som jeg skrev, de kunne ikke bry seg mindre. Så lenge de ser ikonet sitt er de fornøyde.

 

Dette er ikke snakk om noe annet enn presentasjon av informasjon. Bygg brukeropplevelsen slik at brukeren med en gang finner det han må ha, så kommer resten av seg selv.

 

Det eneste vi oppnådde ved å vente var å gå glipp av ny funksjonalitet. Det er klart at vi ikke ruller ut Win 8 med en gang. Først skal vi labbe litt og se om alt er så stabilt som vi ønsker opp mot alle andre systemene vi har. Med endringer kommer nye muligheter, så vi skal også bygge et konsept som utnytter det Win 8 har å by på. Men vi har imaget klart og kommer til å rulle ut så snart vi har dette på plass. Vi er i alle fall ikke redde for dumme brukere.

Lenke til kommentar

Metro grnsisnittet er basert på apps.

Desverre så er det noen bodeknøler som tror at dette passer alle.

Den støster ( i denne samenhengen ) er microsoft selv

 

i stedet for at apps baserete systemer skal nerme seg standard windows grensisnitt så satser de på helle på at windows skal nerme seg apps.

 

Det er det samme som gjøre hjulene på bilen mere kantedte

 

Lenke til kommentar

kommentar fra danmark.

 

Det bliver google crome OS store chance, jeg er ved at gå google, for er bare så træt af windows, og det jeg har set om W8 er nok til at jeg ved at jeg HADER det, igen igen igen skal vi betale KASSEN for et windoes beta program ganske som Apple også er begyndt at sende beta produkter ud til kunderne ( bevis Iphone 4 S maxi ( også kendt som no 5)). W8 er et beta produkt du lukker ved at feje programet væk fra skærmen du HAR IKKE MULIGHED FOR AT LUKKE MED ET KRYDS :-(, metro tanken til taler mig bare ikke, detvirker besværeligt er der nogen her der har prøvet googles drev tjeneste, med skrive program mm., helt gratis, ja HELT GRATIS, det virker med din telefon mm mm mm , og igen helt gratis, Crome OS giver dig mulighed for at bruge det off line, hvilket du også kan med crome browseren, crome os har langt mindre hardwair krav end W8 DVS selv ældre computere køre fint med det langt mere enkle linux program. alt åbnes i en sandkasse, dvs du kan IKKE få virus, crome OS fylder mindre, og det eneste minus er, at du skal ha en god net forbindelse for at ha rigtig glæde af den, men har du det så er den langt bedre, enklere og forøvigt GRATIS

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

På hvilken måte er Windows 8 beta? Windows 8 er ute i beta nå, fullversjonen kommer i oktober.

Du MÅ ikke bruke METRO-programmer. Ærlig talt. Du kan bruke vanlige skrivebordsprogrammer som før og lukke dem ved å trykke på "X", som tydeligvis er det viktigste på en PC. Alt + F4 funker også. Begynner å bli lei av folk som klager på Metro-programmer, når det er fullt mulig å bruke "vanlige" programmer. Det er pga. uvitenhet, og da bør du la være å uttale deg.

Og PRØV ting før du uttaler deg.

Hvis du tror at Chrome OS kommer til å slå an, da bommer du fælt.

Lenke til kommentar

ALt+F4 funger på det vinduet som er fokus

Her vil man ikke risikere lukke feil vindu

 

Det som mage ignorerer er at man på en unaturlig måte blir tvunget til bruke tastaturet på noe som er enklere å få til med musen.At man får unødvendig mang skiter mellom tastatur og mus

Jeg forstår ikke hva som galt med X i forbindelse med berøring skjermer ?

 

poenget er at man blir mindre effektiv når man til stadighet må ty til tastaturet ( flere tasttrykk) når man kunne gjøre det mere effektivt med et klikk med musen

Lenke til kommentar

Metro grnsisnittet er basert på apps.

Desverre så er det noen bodeknøler som tror at dette passer alle.

Den støster ( i denne samenhengen ) er microsoft selv

 

i stedet for at apps baserete systemer skal nerme seg standard windows grensisnitt så satser de på helle på at windows skal nerme seg apps.

 

Det er det samme som gjøre hjulene på bilen mere kantedte

 

 

Det er jo mye enklere og mer behagelig å instalere og bruke enn app en et vanlig program. Dog fjerner det mange av de "custom" mulighetene man har når man instalerer, som mange av brukerne som ønsker full kontrol vil savne.

 

For meg er det naturlig at windows går over til apps, jeg elsker appene i Windows sålangt/måten det er laget på, det eneste for meg som mangler er en "X" knapp som flere her har påpekt, dog er ikke dette noe stort problem for Microsoft å få til, eller for oss å lære oss å bruke uten. "ALT + F4" tar deg akkurat like lang tid..

Lenke til kommentar

hva som tar lengst tid kommer jo an på hvo mye man måtte flytte på handa.

 

50-100 cm ( der man har musa ) og ned på tastaturet eller 5-10 cm med musen.

for så klikke eller trykke på 2 taster .

 

For min del vil det å måtte trykke på ALT og F4 med en hand være lit anstrengte for

Det går med det er ikke ønskelig

 

 

Apps er greit nok hvis man liker det .

Det blir uansett bare småprogrammer som gjør lite ut av seg

 

Problemet som det er påpekt på er at man ikke har helt kontrollen over når Metro slå inn hvi man velger å bruke klassisk

Slik jeg har oppfattet det så må man inn i registret for slå helt av metro

Så var det også påpekt at nettleseren kun viker på metro

 

Nå har jeg ikke lest om MS har andre på det i det siste.

Men det håper jeg at de faktisk har gjort

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...