Gå til innhold

Problemer med get nettverk i 2mnd


Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Lagde en post tidligere hvor jeg satt å grein over at vi hele tiden mistet nettet vi får fra get.

 

Har nå snakket med get HVER dag og de kommer ingen vei, de sender bare en ny teknikker som sier at det er trådløse forstyrrelser inne i huset, men tingen er at før vi oppgraderte fra 10/2 linja hadde vi ingen problemer.

 

Det er også noen av naboene som sliter med det samme og de bor 50meter vekk fra oss igjen så burde ikke være noe som greier å forstyrre det trådløse på en så stor radius. De andre naboene som sleit med dette fikk innlagt fiber til kr 0 og dette fikset problemet.

 

Når vi mister nettet så har vi fortsatt kontakt med modem/ruter hele tiden, vi får bare "Ingen internett tilgang". Internettet kommer tilbak etter 1min ca( like lang tid som rutern bruker å starte) Og da kan det virke i kanskje 30-40min før det blir ustabilt og til slutt detter ut.

 

Det er også blitt satt overvåkning på modemet vårt men siden de bare henter informasjon vært 5minutt skal det jo et under til for at de skal treffe de 10sekundene vi ikke har tilgang til nettverket.

 

Teknikerne har vært her og korta ned alle kablene så det ikke ligger kveiler oppe på loftet og det står støydempere forran; Splitter,getboks og modem.

 

Når jeg ringer Telag som er et datterselskap av get og har med teknikerne å gjøre så fortsetter de og skylde på trådløse forstyrrelser og ber meg laste ned et program som heter inSSIDer for å se om jeg kan måle forstyrrelsene. Når jeg åpner dette og ser på 2.4ghz så er mitt nettverk det eneste som går på 9/13 kanalen og det ligger på rundt -58RSSI?

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme videre med denne saken? Har tilogmed sagt ja til å betale for fiber men det ligger sånn ca. 100stykker før oss i kø. Har blitt så desperat at jeg sitter å tar bilder hver gang vi mister nettet for å sende de til get.

 

Har ingen mulighet for å få andre nettverk hit, det blir isåfall 2mbit ned og 0.4opp som blir altfor lite til vårt bruk og det vil mest sansynlig ikke takle de 10enhetene som er koblet opp samtidig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...