Gå til innhold

Tre nye objektiver fra Sigma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste på et annet forum at disse nye Sigma-objektivene vil kunne kobles til pc-en for enkel kalibrering dersom objektivet feilfokuserer. I tillegg vil Sigma bedre sin kvalitetskontroll.

 

Så det høres ut som om de lytter til kundene.

 

Based on these new product lines, we have developed special software (SIGMA Optimization Pro) that can update the lens firmware and adjust parameters such as focus . The focus limiter is also customizable for Sports lenses. Using special USB Dock, the user will be able to connect the lens to their PC, and, using easy-to-operate on-screen controls, fine-tune focus and adjust other parameters to suit their personal preferences.

 

Kan bli interessant! Antar de priser seg betydelig lavere enn Canon med tilsvarende objektiv.

Lenke til kommentar

"Neste ut er Sigma 17-70mm f/2.8-4 DC Macro OS HSM...Det har nå fått bildestabilisator..."Er dette en nyutviklet stabilisator i forhold til den jeg allerede har benyttet på dette objektivet ca. ett års tid?

Will fix! Sikkert cirka den samme. Vi vet ennå ikke så veldig mye om objektivene.

 

Supert :)

 

Jeg skal innom FotoVideo i morgen ettermiddag for "å klå" - og handle litt..... ;)

 

Er det noen som har forslag til standard-zoom å kikke på? som kan være vesentlig bedre enn Sigma 17-70mm F2.8-4 DC OS HSM ?

Lenke til kommentar

Er det ikke lettere å forholde seg til da? If it ain't broke don't fix it? Jeg hadde blitt skuffa om Tine gikk ned til 934grams pakker. Prisen ville sikkert forbli den samme.

 

Eller 17 og 3/4 sigaretter i en 20 pakning, en Volvo med 3 og et 1/2 hjul, jeg hadde blitt skuffet hvis en pakke men kjøttpølser inneholder 3 og en 1/4 pølse, forstår ikke helt poenget med og desimere objektiver.

 

som kan være vesentlig bedre enn Sigma 17-70mm F2.8-4 DC OS HSM ?

 

 

Og det var til ?

Lenke til kommentar

Jeg liker det nye ytre designet, men kategoriene ("Contemporary", "Art" og "Sports") synes jeg bare er sært og unødvendig dikterende.

 

Bedre kvalitetskontroll er nok kjærkomment, selv om jeg ikke har hatt nevneverdige kvalitetsproblemer med mine Sigmaer. Fintuning er en spennende nyhet. Håper usb-docken blir billig og lett å bruke.

Lenke til kommentar

120-300mm virker ganske spennende. Det er ett objektiv som jeg har ønsket meg lenge, men pga litt labber bygge kvalitet og ganske tilfeldig kvalitets kontroll så bærer jeg på Nikon 300mm 2.8.

 

Sigma blir vel neppe Nikon med det første når det gjelder optisk kvalitet, men dersom det er virkelig reelt mulig å kalibrere og tilpasse objektivet selv og få gode resultater på det - why not?.. Spørs hvor godt det fungerer i versjon 1 da - Sigma har ofte enn del å gå på firmware fronten.

Lenke til kommentar

Forrige versjon av Sigma 120-300 f/2.8 OS hadde vi med oss til Runde i vår. Det var et imponerende ombjektiv, og eneste grunn til at jeg ikke har kjøpt det selv ennå er at det er så stort og tungt at jeg ikke hadde brukt det til vanlig. Personlig preferanse, altså.

 

For øvrig sies det at det skal være nesten optisk likt i den nye versjonen.

 

Dessverre fikk jeg ikke med meg Sigmas pressekonferanse på sjokolademuseet i Køln, siden den overlappet med både Canon og Leica.

Lenke til kommentar

Forrige versjon av Sigma 120-300 f/2.8 OS hadde vi med oss til Runde i vår. Det var et imponerende ombjektiv, og eneste grunn til at jeg ikke har kjøpt det selv ennå er at det er så stort og tungt at jeg ikke hadde brukt det til vanlig. Personlig preferanse, altså.

Hvordan var fokushastigheten på det objektivet? 120-300 må jo være glimrende for oss rare sportsfotografer.

Lenke til kommentar

Den var helt OK. Du kan i tillegg begrense fokusområdet, slik at du slipper at objektivet leter over hele fjøla.

 

...

 

Hadde vært veldig gøy å sammenligne den med 300mm til Nikon / Canon. På Skal vi danse (dekker den fast) så er 70-200mm for lite mens 300mm er for mye. Så sånt sett så hadde 120-300mm vært helt perfekt. Og når jeg først er på f/3.5 og ISO 4000 så vil jeg tro at forskjeller er så minimale at det vil neppe være noe å legge merke til. Mens gevinsten av den spesielle zoom-range er definitivt til stedet.

 

O.S. er også en liten bonus, siden jeg har 300mm AF-S II (dvs uten VR).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...