Gå til innhold

LGs råeste mobil offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, stor skjerm, god oppløysning, god prossessor og mye ram, kan jo bli digg det! Noen spennendes funskjoner, batteriet var litt lite, og likte definitivt ikke glasset på baksiden. Ser bra ut, men skal nok ha Note 2 :)

 

Lite batteri ??? Ifølge artikkelen står det iallfall 2199mAh, det er jo langt over det andre mobiler har.....

I min mobil står det 1200mAh og den har 4" skjerm og rekker i ca 3 - 3,5 dager ved normal bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg har 2100 mAh batteri på min Samsung Galaxy S3, noe som er ganske lite i forhold til hva dagens firekjernermobiler med store skjermer trekker av strøm. Så det vil nok ikke bli noen batterirevolusjon.

Lenke til kommentar

Jeg har 2100 mAh batteri på min Samsung Galaxy S3, noe som er ganske lite i forhold til hva dagens firekjernermobiler med store skjermer trekker av strøm. Så det vil nok ikke bli noen batterirevolusjon.

Ikke for å starte noen krig, men samsung sin firekjerner bruker vel alle kjernene hele tiden? Denne vil kunne deaktivere kjerner etter behov. Så jeg tror nok denne vil ha langt bedre batteriytelse enn det vi er vant til...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

Ikke for å starte noen krig, men samsung sin firekjerner bruker vel alle kjernene hele tiden? Denne vil kunne deaktivere kjerner etter behov. Så jeg tror nok denne vil ha langt bedre batteriytelse enn det vi er vant til...

Uten å bruke for mye tid inne på Google så lurer jeg på hvor du har lest det. Klarer ikke å finner det med det samme selv, men ser ut som at du tok riktig om Exynos 4412 prosessoren til Samsung.
Lenke til kommentar

Et lite raskt søk så fant jeg ut at dette må man gjøre manuellt ;)

Hva må du gjøre manuelt? OneX har en 5. kjerne som er aktiv når telefonen f.eks er i standby. Da deaktiveres de 4 "hovedkjernene". Samsung har ikke denne ekstra kjernen, heller ikke aktiveret den antallet etter belastning, men ligger inne med alle 4, dog med variabel klokkefrekvens.

Lenke til kommentar

Optimus G blir en av markedets kraftigste?Slik det ser ut, blir det markedets kraftigste. Ikke en av de, men den kraftigste. Hvorfor er dette så hardt å inrømme?

 

Det virker ganske sannsynlig at det kommer til å dukke opp andre telefoner med denne brikken før denne er på markedet, eller ihvertfall innen kort tid etter.

Lite batteri ??? Ifølge artikkelen står det iallfall 2199mAh, det er jo langt over det andre mobiler har.....

I min mobil står det 1200mAh og den har 4" skjerm og rekker i ca 3 - 3,5 dager ved normal bruk.

SIII har et batteri på 2100mAh, så dette er ikke vesentlig mer enn andre telefoner i samme klassen, men samtidig må det sies å være noe mer enn hva vi er vant til å se.

Ikke for å starte noen krig, men samsung sin firekjerner bruker vel alle kjernene hele tiden? Denne vil kunne deaktivere kjerner etter behov. Så jeg tror nok denne vil ha langt bedre batteriytelse enn det vi er vant til...

Jeg tror ikke den kan deaktivere kjernene helt, nei. Men den kan styre frekvensen og spenningen på hver kjerne individuelt. Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men den har vist seg å være temmelig konkurransedyktig på strømforbruk. Det gjenstår å se hvordan LGs telefon vil klare seg, for brikken de bruker passer muligens bedre i tablets. Det LG har gjort er å implementere muligheten for å deaktivere 2 kjerner ved hjelp av en knapp i programvaren, noe som skal gi en merkbar økning i batterilevetiden. (regner med det var dette MhMh siktet til.)

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Og Razzr Maxx har et 3300 mAh batteri. Lurer på hvordan det oppleves i bruk.

 

Edit: Og da fikk man bekreftet at SGS3 bare bruker 1 kjerne når skjermen er av.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Et lite raskt søk så fant jeg ut at dette må man gjøre manuellt ;)

Hva må du gjøre manuelt? OneX har en 5. kjerne som er aktiv når telefonen f.eks er i standby. Da deaktiveres de 4 "hovedkjernene". Samsung har ikke denne ekstra kjernen, heller ikke aktiveret den antallet etter belastning, men ligger inne med alle 4, dog med variabel klokkefrekvens.

Man kan deaktivere 2 av kjernene manuelt på den nye LG Optimus G ;)

Lenke til kommentar

S3 er og produsert med lavere nm enn Tegra 3 er. S3 sin prossesor bruker og til vanlig 20% mindre enn den i S2 som var dual core. Selfølgelig så bruker du mer størm enn den som satt i S2 hvis du kjører Shadowgun f. eks som har en spesialutgave til s3 (er gratis i samsung apps nå btw. koster egentlig 30kr) Så S3 er ganske høyt oppe på strømsparende prossesorer, og S3 har bedre enn gjennomsnittet batteri. Men ingen av disse telefonene er nok noen batterirevolusjon.

Lenke til kommentar

Det er vel bare en smartphone som faktisk er en minirevolusjon på batteri og det er Razr Maxxx. Jeg er derimot spent på Note II som har 3100mAh. Jeg tror ikke den blir like bra som Maxxx pga skjermen, men den har potensialet, siden den har lavere strømforbruk på skjermen (per tomme i hvert fall) , prosessor, OS og gpu.

 

 

Angående CPUen her, går klokkefrekvensene uavhengig av hverandre på S4 Pro? Jeg tviler på at til vanlig ville slått av og på to av prosessorene, utenom når jeg virkelig visste at jeg måtte spare strøm. Jeg lader jo hver natt uansett om jeg har 2% eller 80% igjen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...