Gå til innhold

iOs 6 - Maps har ødelagt telefonen min!


WiSLE

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Hvorfor er det ingen tråder som omhandler at det nye MAPS er elendig i Norge?

 

 

Jeg oppdaterte telefonen min fra iOS 5 til iOS 6. I iOS6 så er google maps byttet ut med maps fra apple.

 

Jeg må si at det er noe av det værste jeg har sett på en god stund, jeg bruker ofte map applikasjonen på min iPhone 4s

 

Kartene er ikke oppdaterte ( jeg bor i oslo )

Det er flere feil i kartene ( manglerud senter er f.eks plassert feil ).

Det er FLERE enkeltpersonsforetak som får merket "bedrift" eller "bensinstasjon" i området. Dette er snakk om personer som ikke har en butikk, som ikke har noe å gjøre i en kartapplikasjon.

 

Alle t-baner og tog osv er ikke markert inn i kartet, så vi vet ikke hva vi leter etter når vi ser etter kollektivtransport. ( snakker ikke om t-bane tider, men faktisk markering hvor tbane linjen går )

 

Sanntidstrafikk får jeg ikke til å fungere, hvor er trafikken? Dette fungerte i google maps.

 

Eneste kartinformatsjonen man ser i MAPS er kjørbare gater. Noe som er ganske ubrukelig i Oslo.

 

MAPS kartene hadde vært gode nok for en middelmådig GPS for 500 på ekspert!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der har man litt av problemet når man benytter et lukket system :\

 

Ikke for å dra tråden for langt vekk fra emnet, men det er vel ikke Apples feil hvis Google ikke tilbyr en kart-applikasjon for iOS?

 

Ja, Googles kart er bedre enn Apples nåværende kart, men det er ingen overraskelse at Apple ikke lenger ønsker å samarbeide så tett med Google. Jeg for min del ønsker Apples kart velkommen, og satser på at de blir bedre etterhvert (selv om de er gode nok for mitt bruk i mitt område).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Der har man litt av problemet når man benytter et lukket system :\
Ikke for å dra tråden for langt vekk fra emnet, men det er vel ikke Apples feil hvis Google ikke tilbyr en kart-applikasjon for iOS?
Vel det spørs vel litt om Google faktisk får lov til å lage Google Maps til iOS?

Nå er det en stund siden jeg satte meg inn i iOS-systemet men jeg mente det var en søknadsprosess der utviklere må søke om å få app'er godkjent? Men det kan hende jeg tar feil på dette.

 

http://goo.gl/1rBB2 Google Maps VP Brian McClendon declined to discuss Apple's new maps with the Times, but he did emphasize that "it takes a long time and effort to figure out how to do this right. Experience is important." He also declined to confirm whether an app for Google Maps would be made available in the iTunes App Store — like the YouTube app that was released just last week — but said "we want to make it available for everyone."
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel det spørs vel litt om Google faktisk får lov til å lage Google Maps til iOS?

Nå er det en stund siden jeg satte meg inn i iOS-systemet men jeg mente det var en søknadsprosess der utviklere må søke om å få app'er godkjent? Men det kan hende jeg tar feil på dette.

 

Det stemmer at utviklere må søke, men jeg ser ingen grunn til at Apple skal nekte Google å gi ut en kart-applikasjon når så mange andre har gjort det (Navigon, TomTom, osv.) i mange år allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel TomTom sine kartdata som ligger til grunn, TomTom har vel innrømmet at de fort kan bruke over ett år på og endre selv de minste ting i sine kart etter at det har blitt meldt inn feil....... Ubrukelig.

 

Hos Google har jeg opplevd at de har brukt under en time fra jeg meldte inn manglende vegnavn til det var på plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste artikkelen i BT. Ganske tragisk at det er så dårlig. Andre som har eksempler på mangler/feil i de nye kartene? Har sett noen skrekkeksempler fra byer i USA hvor detaljnivået er mye lavere enn hva som er tilfellet på Google maps.

Jeg skrev dette i en annen tråd, copy-paster det her, jeg:

 

Jeg er veldig uenig i at nye Maps er bedre enn Google sin versjon. Er enig i at GUI er bedre, men det hjelper ikke stort når selve kartdataene er feil!

Slik Maps fremstår nå, så ville jeg aldri brukt appen til det den faktisk skal brukes til, nemlig for å finne frem på plasser du ikke er kjent.

Her har jeg tatt noen screenshots for å illustrere problemet. (Bildene tok jeg i Beta 4, men det er likt i GM)

 

post-52125-0-37816500-1347975381_thumb.png

Som du ser, så er dette de største stedene i Møre og Romsdal. Merkelig nok har Egersund forvillet seg opp hit. Etter litt research, så viser det seg at det korrekte navnet på øygruppa er Bjørnsund, ikke Egersund.

 

post-52125-0-81454800-1347975383_thumb.png

Her et bilde av bl. a. Egersund, for anledningen kalt Eigersund.

 

post-52125-0-81473200-1347975382_thumb.png

 

post-52125-0-41082100-1347975385_thumb.png

Tettsteder plassert i vannet. Dette går igjen langs store deler av kysten.

Det å kunne stole 100% på kartet man benytter seg av, burde være førstepri for Apple/Tom-Tom. Ikke fancy turn-by-turn-navigasjon og 3D-maps i et knippe utvalgte amerikanske storbyer.

 

Har utviklerkonto hos Apple og har sendt inn feilmeldinger og tips etter tre av beta-versjonene på grunn av feil og mangler. Det skjedde en del forbedringer mellom beta 1 og 4, men ikke noe i det siste. Too bad...

 

Har noen av dere den originale Tom-Tom-appen, forresten? Er det like mye feil i den?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...