Gå til innhold

Hasselblad med fullformat speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom tilbake den dagen Apple begynner å selge DSLR. Ser frem til noen fine krangler flamewars skyttergravskriger ... Hmm. Jeg klarer ikke helt finne ordene i dag. Hva var det det kaltes igjen? Åja... Diskusjoner. Fine og dannede diskusjoner. Det hadde det sikkert blitt.

 

åhå så du bare gleder deg vilt til Leica presenterer resultatet av samarbeidet med Apple på ett unikt eksemplar av Leica M !

Lenke til kommentar

Min Hasselblad er mye tøffere! :D

 

Du har vist bilder av den, når får vi se bilder som er tatt med den ?

 

Form spiller en viss rolle og en kan alltids more seg over tidlige forslag til utforming.

Det Hasselblad var/er kjent for, er meget god opptikk, fortsetter de med det samme for DSLR

og samtidig til en pris de fleste av oss skulle ha råd til (ref. Dr Larry Hansen) så blir det nok mange som

skaffer seg Hasselblad.

Lenke til kommentar

Jeg synes at designet var spennende - et grep med skinn og/eller treverk høres stilig ut. Endelig noen som tør gå utenforbi de vanlige kjedelige IKEA-boksene. Tror grepet og blir av de mer kjønnslige å holde i og ikke som de vanlige frøkengrepene man ser på speilløse ellers.

 

Kanskje blir det nå endelig noen skikkelige objektiver å få til NEX - og ikke bare innavlete bastarder.

 

Tor

Lenke til kommentar

Artikkelen inkludert overskrift og ingress er ganske forvirrende.

Lunar modellen ser ut til å være et speilløst APS-C 24.3 Megapixel Sensor kamera som blir lansert i år.

Minner mest om en luksusutgave av en Sony NEX.

 

Sony E og A mount(med stoort adapter for A-mount), mest Sony objektiver + noen Zeiss objektiver. Ikke noe Hasselblad objektiver(men de lager kanskje ikke egne objektiver mer?)

 

Betyr det at de kommer med en fullformat speilrefleks til neste år? Eller er artikkelforfatteren mer forvirret enn meg. Noen som kan forklare? :hmm:

Endret av arthon
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...