Gå til innhold

Lanserer ny fullformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

17K for det der? Prisen blir nedjustert 5 ganger før den havner på markedet. De som har Canon Crop og masse crop optikk er bedre tjent med å bytte til D600 istedet for å gå for en 6D.

 

Eller en D800, nå skuffer Canon noe ekstremt. Nei takk at jeg kjøpte meg en 7D til, eneste kamera fra Canon man får mye hardware til en fornuftig pris...!

 

10k for dette kamera, så snakker vi :)

Lenke til kommentar

Flott! Fullformat, GPS og WiFi det er 3 argumenter som jeg liker veldig godt.

 

Men med 14mm til 300mm Nikon objektiver blir det nok uaktuelt med Canon ei god stund.

 

I USA ligger begge kamera på 2099 USD. Men for å få WiFi og GPS på Nikon må man ut med ytterligere 260 USD. For å ikke nevne at det fins neppe noe bedre enn å ha ting innebygd.

 

Så alt i alt virker det som 6D er ett bedre kjøp for enn hver som ønsker fullformat.

 

Rent teknisk blir det spennende å se om WiFi i 6D blir mulig å aktivere fra kamera eller om det blir samme passive løsningen som hos Nikon.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere er det noen ting som skuffer og noen ting jeg liker godt:

 

+ GPS og WiFi Inkludert

+ Delvis magnesium

+ Passe Mpix antall

 

- 97% Søkerdekning

- Håper 102400 i oppløsning på skjermen er feil

- Design (ser billig ut)

 

Også er jeg spent på hva Autofokusen kan vise til når den blir testet. Samme gjelder ISO-egenskapene. Prisen bør absolutt under 15 000 før dette blir aktuelt for meg. Syns 12-13 er å forvente i forhold til 7D sin spesifikasjonsliste men det er vel for mye forlangt.

Lenke til kommentar
Et argument til for denne kontra Nikon D600: EF 70-200mm f/4 IS

Tokina kan kanskje gi et plastet på såret for noen. De annonserte en 70-200mm f/4 med blant annet stabilisator og Nikon-fatning i februar så jeg antar det ikke er lenge til den kommer i butikkene.

 

- Håper 102400 i oppløsning på skjermen er feil

I følge andre nettsider er det over 10 ganger flere piksler fargepunkter på skjermen: 1 040 000. Redigert: Hvor har du egentlig det tallet fra? Akam skriver ikke oppløsning på skjermen ennå, de skriver derimot at ISO går til opp til 102 400.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Dette kommer nok til å høres litt rart ut, men hvorfor enda en ny bildebrikke?

 

Ville tro at det ville vært mer fornuftig å få opp volumet på 5D mkIII bildebrikker slik at dette kameraet kunne bli billigere. Dog i hindsight ser jeg for meg at Canon ikke greier produsere nok MkIII uansett.

 

På en annen side kunne de kanskje ta brikker fra 1D X produksjonen som kanskje ikke oppfyller kravene for flaggskipet, men ville gjort det for et billigere kamera i serien. På den måten kunne volumet her også økes og blitt mer effektivt, samt kanskje gjort 1D X ørlite billigere? Er enig i at det ikke gir mening å gi en budsjett modell en "så god brikke", men dette kameraet vil garantert brukes i sammenhenger hvor det er mangel på lys så den ekstra følsomheten vil komme godt med samt at siden bildebrikken er nerfed vil denne ikke ha mulighet for samme opptaks hastighet som er samme forskjell man finner imellom feks 7D og 550D bildebrikkene.

Lenke til kommentar

I følge andre nettsider er det over 10 ganger flere piksler fargepunkter på skjermen: 1 040 000. Redigert: Hvor har du egentlig det tallet fra? Akam skriver ikke oppløsning på skjermen ennå, de skriver derimot at ISO går til opp til 102 400.

 

Ja jeg forventer jo rundt en million. Tallet er fra Canonrumors "offisielle specs": http://www.canonrumors.com/2012/09/canon-eos-6d-official-specs/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...