Gå til innhold

Staten, fleksitid, kjernetid: Pålagte møter?!


krisaj10

Anbefalte innlegg

Har vært noen runder både i lovdata, hovedavtaler og særavtaler relatert statlige ansatte. Men finner ikke noe svar på min problemstilling. Håper noen er kan hjelpe?!

 

Prøver å finne ut om pålagte møter utenfor kjernetid for ansatte med fleksitidordning, skal sees på som overtidsarbeid eller om arbeidstakeren plikter å tilpasse seg dette??

 

Situasjonen kan være slik:

- Kjernetid 09:00-14:30.

- Starter på jobb kl. 07:15 da jeg ønsker å være ferdig kl. 14.45 (7,5t) for

å hente barna i barnehagen så tidlig som mulig, med tanke på å få litt tid sammen før det er leggetid.

- Av og til legges pålagte møter til kl. 15:00 - 16:00.

 

Hvordan skal man forholde seg til dette?

Er jeg disse dagene pliktig til å startet eks, kl. 08:30 for å kunne dra på møtet innefor ordinær arbeidstid?

Eller er dette noe arbeidsgiver må betale overtid for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kjernetiden som du skriver. Og så har du normalarbeidstid som er vel 8-15:30? Vil sjefen at du er på et møte til kl 4 taper du mer på å være vanskelig enn å gå med på å opptjene en halvtime ekstra flex. Vil han at du skal være der til 6-7tiden for å få unna noe står du helt fritt til å si nei, med mindre han sier at det skal være overtid. Skal du si nei til overtid må du vel ha en slags mer eller mindre god begrunnelse. Å si nei til å jobbe ekstra fleks derimot er helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...