Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Klarer ikke å portforwarde Minecraft


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg skulle gjerne sette opp min egen minecraft server, men får ikke portforwarded det! Jeg har en Inteno x5668, som jeg fikk levert fra NextGenTel.

 

Porten for Minecraft er 25565, så jeg har skrevet det inn i både "External Port start" og i "External Port end" boksen. Har også valgt TCP/UDP.

 

Det står forsatt at porten ikke er åpnet. (Connection timed out)

 

Dette skjedde ikke med min forrige ruter. Kan det hende at det er jeg som gjør noe galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Har du prøvd å slå av ruteren etter du har gjort det? Det pleier som vanlig å hjelpe, ellers om det gjør det automatisk?

Joa..Det har jeg også gjort..Men nå har det seg slik at den lokale ipen min blir byttet om etter restart på rutern. Gang etter gang

Da har du ikke fulgt guiden fordi du skal sette statisk IP på din PC.

Lenke til kommentar

Hmm... Har du prøvd å slå av ruteren etter du har gjort det? Det pleier som vanlig å hjelpe, ellers om det gjør det automatisk?

Joa..Det har jeg også gjort..Men nå har det seg slik at den lokale ipen min blir byttet om etter restart på rutern. Gang etter gang

Da har du ikke fulgt guiden fordi du skal sette statisk IP på din PC.

Woops, har nok forklart på en dårlig måte. Joa, vet at man skal sette Statisk ip i de boksene. Som var 10.0.0.5, men som ble 10.0.0.6 etter ruter reboot. dette skjer hver gang jeg restarter ruteren.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...