Gå til innhold

Luftforsvaret V&S - Hvor bør man tjenestegjøre?`


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var i forgårs ferdig på Madla Rekruttskole og er nå på Vakt og Sikringskurs på Rygge. I den sammenheng ønsker jeg å vite hvilke tjenestested dere anbefaler å søke, da jeg føler militæret har vært noe tilbakeholden på informasjon ved tidligere anledninger.

 

Hvilke tjenestested ville dere anbefalt for en flysoldat på Vakt og Sikring som gjerne vil ha så lite felt som mulig, bra turnusordninger (mye fri) men samtidig ha en noe lærerik tjeneste. Mulighet til å ta så mange ekstra kurs som mulig er ønsket (Båtførerlappen, bartenderkurs, vekterkurs, offshorekurs osv.) slik at CV-en vil få seg en ekstra boost til min videre karriere. Mulighet for spilling av PS3/PC under tjenestetid er også ønsket, helst med Internettilgang.

 

Kort sagt: hvor kan man slakke og få mye fri som vaktsoldat?

 

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et greit alternativ. Om man er på Sørreisa, kan man vel benytte seg av Fokus Bardufoss som ligger bare 20 min unna, sant?

 

Om jeg eventuelt skulle havne på Andøya hvor det ikke er noen Fokus, vil jeg da ikke ha noen mulighet til å ta opp igjen fag, ta vekterkurs, jobbsøkerkurs og lignende? Eller er det mulig å arrangere slik at jeg tar det mens jeg er på perm under turnusordningen, i min hjemby, mens Forsvaret betaler for meg?

 

EDIT: Av ren nysgjerrighet, hvordan skiller Velferden på Sørreisa seg ut som landets beste velferd?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...