Gå til innhold

Tregt hjemmenettverk, mistenkelig ruter


MalinM

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp kjøpt en ruter av typen Netgear N300 WNR2200, denne skal ha hastighet opp mot 300Mbps. Jeg har koblet en Buffalo LinkStation Pro Duo, en Asus G74sx, en PS3 og en LG Optimus 4x opp mot denne. Bredbåndet er levert fra Canal Digital og fungerer som det skal.

 

Problemet er: Når jeg åpner status for trådløs tilkobling og status for lokal tilkobling så er hastigheten gitt henholdsvis 65.0Mbps og 100.0 Mbps. Skal ikke dette være noe høyere siden ruteren skal klare hastighet opp mot 300Mbps?

 

Av og til når ruteren har vært på noen timer virker det som om den slutter å sende signaler ut til alle komponentene. Verken de som er trådløse eller trådbundet til ruteren mottar signaler. Alle lysene på ruteren lyser som om alt var normalt. Jeg må restarte den for å få den til å virke igjen.

 

Alle drivere er oppdatert, ruter er tilbakestilt og reinstallert.

 

Noen der ute som har noen idèer til forbedring?

 

Takk for svar!

Endret av Marius_nor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WNR2200 er kjent for akkurat det du beskriver med wifi som stopper.... http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=71524

 

Forbedring vil være å bytte routeren i noe som anbefales her og ikke av random salgs-dude. :)

Asus RT-N56U er f.eks en stabil og god router til 6-700kr.

 

Når det gjelder 300Mbit trådløst, så må båndbredden i router og laptop være 40MHz. (Ofte er den satt til 20MHz.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...