Gå til innhold

Nå kan du prøve Spotify-rivalen gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper virkelig "CD-kvalitet" vil si flac! Qobuz er den eneste jeg har sett med flac så langt, men den koster litt vel mye, dårlig software og litt lite utvalg.

 

Edit: Magert utvalg så langt, mye som ikke er tilgjengelig i Norge. Ellers har jeg sammenlignet med både Spotify og flac i foobar2000 når det gjelder kvalitet, men er ikke akkurat noen professjonel i lyd så er vanskelig å høre forskjel, kan dog virke som det er noe høyere kvalitet enn Spotify men ikke bli overasket om de kommer ut og sier det er 320kbps.

Endret av Andeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter at jeg prøvde den første gang har jeg ikke følt noen trang for å bruke den mer istedenfor Spotify, ikke en merkbar forskjell i kvalitet. Tviler på at det er ekte CD-kvalitet (Altså FLAC) siden de får kilden fra plateselskapene, da vil jeg tro det er snakk om akkurat det samme som Spotify.

 

Kildematrialet Spotify får fra plateselskapene er wav! Det er Spotify selv som konverterer det til Vorbis.

Lenke til kommentar

Prøvde Rdio litt igår, tvilte ikke særlig på det at jeg avinstallerte programvaren. Programvaren var litt for treg, synes ikke det var like enkelt å manøvrere i menyene som Spotify, og funksjonelt sett trakk Spotify det lengste strået. Jeg følte ikke Rdio hadde noe å tilby som jeg ikke har på Spotify idag. For all del, det var ikke en dårlig opplevelse, men jeg hadde håpet på litt mer. Er heller ikke fan av ting som er laget av nettinnhold eller skrevet med språk som Java. Applikasjonene i Spotify f.eks. er trege, og mye av innholdet kommer såvidt jeg vet fra en nettside.

 

Konkurranse er uansett bare flott, blir spennende å se hva de kniver om i fremtiden. Tror ikke lydkvaliteten blir bedre med det første, men på lang sikt tror jeg det kan gå litt fortere nå som de har konkurrenter. Men forhåpentligvis vil programvaren bli bedre av dette.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Språk som Java? Ikke meningen å spore helt av, men hva mener du egentlig med det? Og tenker du egentlig på JavaScript?

Unskyld da, for unøyaktigheten. :p Jeg mener programmer skrevet i Java, enkelt og greit. Og det hadde egentlig ikke noe med denne saken å gjøre. Jeg er ingen ekspert på det området, men jeg vet såpass at Java er tregt... Men forøvrig gøy. Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...