Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anlegg til Russebil!


jaddaaa

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Vi er 6 jenter som skal være russ i år. Som sikkert mange vet, så har ikke vi jenter så mye peiling på verken anlegg eller bil.. Men vi har kjøpt en Chevrolet Starcraft G20, 1987, 210 000km.

 

I bilen er det :

Forsterkar: Cadence ZRS C8 - 4x150W + 600W RMS.

Høgtalarar midt I bilen og bak (4x): Ground Zero GZCF 7104SPL 7x10" 150W RMS.

Høgtalarar frame (2x): Ground Zero GZIF 6503X 6,5" coax 80/120W.

 

Det er ikke plassert noen høytalere bak i "bagasjerommet", viss dere skjønner. Vi lurer derfor på om noen kunne ha hjulpet oss med å finne høytalere som vi kan plassere bak i bilen. Vi tenkte ca 10k til anlegg er nok + det vi har , viss det duger.

 

Kom gjerne med spr. viss jeg ikke har vært "klar" nok!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres for meg ut som det eneste dere mangler er et par saftige basshøyttalere, feks disse: http://www.judysbils...l-designs-dd515

Hvor i landet holder dere til?

Okei :) Men vi tenkte egentlig på noen store høytalere, viss du skjønner ? ikke som vi skal montere på "veggene". :) Kommer fra Oppland.

 

Ser jeg dere og bilen på landstreffet i Stavanger da? :)

Tror ikke det .. Men vi skal på landstreffet på Lillehammer :)

Endret av jaddaaa
Lenke til kommentar

Okei :) Men vi tenkte egentlig på noen store høytalere, viss du skjønner ? ikke som vi skal montere på "veggene". :) Kommer fra Oppland.

 

Det dere vil ha, er høyttalere som er vendt mot bakdøra, som spiller mot de utenfor om dere åpner dørene? :)

Riktig ! :)

 

Så dere tenker på sånn type diskotekhøyttalere? Det skal kobles til bilens stereoanlegg ikke sant??

Se svar ovenfor.
Lenke til kommentar

To slike: http://ljudia.no/pa-...evp-x15-p80672/

Drevet av en slik: http://ljudia.no/pa-...2x300w-p385005/

Men da er dere avhengig av strøm, så dere vi trenge et agregat. Også kobler dere bare til en pc eller telefon med spotify ;)

Okei :)) Men nå vart det ikke så vi kjøpte den bilden med:

Forsterkar: Cadence ZRS C8 - 4x150W + 600W RMS.

Høgtalarar midt I bilen og bak (4x): Ground Zero GZCF 7104SPL 7x10" 150W RMS.

Høgtalarar frame (2x): Ground Zero GZIF 6503X 6,5" coax 80/120W.

 

Så vi har bestemt oss for at vi skal bruke ca 15 tusen på anlegg. Har du noen annet forslag ?

Lenke til kommentar

Da kommer det ann på om dere skal ha anlegg som skal spille når dere kjører, eller når dere står parkert uten motoren igang. Også er det greit å vite hvilken bil det skal inn i, og om det er noe stereo der fra før :)

Vi skal spille både når bilen er av, og når den er på :) Vi skal ha Chevrolet Starcraft. Vi tenkte å by på denna : http://www.finn.no/f...nnkode=37082212 . Endret av jaddaaa
Lenke til kommentar

Ser ikke noe poeng i å bruke masse penger på noe som blir bedre enn det som allerede er der, det spiller nok i massevis for dere i de få ukene dere skal bruke bilen, bruk heller de pengene på noe annet, dere har sikkert mye annet å bruke de på i forbindelse med russetiden ;)

Vi har vært å sett på bilen, og anlegge var ikke no særlig bra...så vi må bygge på
Lenke til kommentar

Ok, da vil jeg tro at noe var ødelagt, eller feilkoblet, for det burde spille helt greit... Men slike anlegg pleier jo gjerne å bli godt brukt.

 

Dere burde vel kanskje fått noen til å se over det som er der, for å finne ut hva som bør byttes ut osv. Det er ikke sikkert det behøver å koste så mye å få dette til å spille bra nok.

Kunne hjulpet dere jeg, men bor nok litt for langt unna, i Vestfold :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, da vil jeg tro at noe var ødelagt, eller feilkoblet, for det burde spille helt greit... Men slike anlegg pleier jo gjerne å bli godt brukt.

 

Dere burde vel kanskje fått noen til å se over det som er der, for å finne ut hva som bør byttes ut osv. Det er ikke sikkert det behøver å koste så mye å få dette til å spille bra nok.

Kunne hjulpet dere jeg, men bor nok litt for langt unna, i Vestfold :)

Nå har det seg sånn at jentene hadde koblet anlegget feil - ikke rart det ikke spilte! Men vi kunne fremdeles "hviske" til hverandre da vi satt I bilden. Så vi trenger en forsterker elns ??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...