Gå til innhold

Nå vil vi ha vanntette mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frank: Det er tydeligvis rent økonomiske grunner til det. Røffe telefoner vil gi lengre teknisk holdbarhet og dermed skade salget til produsentene på sikt. Alternativt kan de innføre andre levetidsbegrensende ting som ikke utskriftbare batterier som dør etter 2-5 år, programvare som bugger seg til, minne som blir korrupt ved mye bruk osv.

 

Teknisk er det både lett og billig å sikre telefonene svært godt mot vann.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy Xcover nå i et halvt år, og jeg tar den med i dusjen hver gang jeg dusjer, for å høre på musikk. Det er ikke noe problem i det hele tatt å "holde den under springen", den får nemlig en røffere behandling hos meg :-P Og siden dusjen min ikke akkurat er designet til å holde mobiler, detter den ofte i bakken inne i dusjen, det gjør heller ingenting :-) Broren min, som kjøpte samme mobil rett etter meg, bruker mobilen sin til å "tørke opp etter sølt øl", eller kommer med uttalelser som "åh, du sølte, godt du ikke sølte på mobilen min, sånn som dette" og heller øl på mobilen, bare for han kan.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Vanntette mobiler er en kjempe-ide. Har et par Japanske mobiler som er tynne og vanntette, samt en SE Xperia Active. Bruker disse til å filme og ta bilder under vann uten at dette har skadet noen av dem.

Det er egentlig dette jeg ønsker fra neste iPhone. At den er vanntett. Da kjøper jeg en sånn.

Lenke til kommentar

"Nå vil vi ha"?

 

Nope, dette er helt feil. Veldig mange av oss har etterspurt dette hele tiden. Eneste grunnen til at denne topper salgslisten er at det først nå finnes dugelige tilgjengelige alternativer. Jeg hadde i gode gamle dager en Nokia 6250. Verdens beste mobiltelefon, den var riktignok stor og med en grusom farge, men den tålte alt! Etter denne har jeg prøvd meg på det aller meste av "vanntette" og "støtsikre" telefoner. Og stort sett har de hatt elendig spec, vært håndverkervarianter med masse knæsje farger og digre knapper, eller så har de hatt andre bugs eller fiffigheter ved seg. SE X Active er ikke så verst, men skjermen er altfor liten!

 

Men jeg får si som gammalerik, jeg liker denne trenden! Det er ingen grunn til at en telefon skal være fuktskadet av en ti minutters gangtur fra døra til bussholdeplassen en høstdag...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...