Gå til innhold

Nå kommer filmene først som digitale kopier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer dette med full hd lyd og oppløsning, og jeg kan lagre dette på nasen min for strømming til tv og nettbrett, da er jeg interessert.

kommer dette med egenprodusert avspiller og sære formater, regner jeg med at de fortsatt ikke vil ha pengene mine.

 

Selvsagt vil de ha pengene dine. Det er bare dumt å tro noe annet. ;)

Det er derimot like flåsete av FOX å ikke lytte til massene og skjønne poenget - det MÅ bli fritt for alt annet fjas - vi vil ha en film digitalt, i høy kvalitet, and that is it. Det enkleste er ofte det beste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er svært naivt å tro at det er en god idé og gi ut filmer digitalt, tidlig og fri for "søppel". Jeg kommer uansett til å fortsette med Blu-Ray-plater.

 

Ikke noe galt med ideen. Mange vil nok velge dette alternativet om det er godt nok og at du faktisk får beholde kopien av filmen.

Mange vil nok også velge å laste den ned gratis som kopi av filmen. Dette rett og slett fordi mange er gjerrige eller rett og slett bare vil se den tidlig.

 

Dette vil ikke stoppe de som allerede velger å kjøpe Bluray eller dvd filmer i å fortsette å kjøpe.

 

Men om tilbudet er godt nok vil nok en del av de som laster ned pirat utgave av filmene starte å kjøpe digital kopi av filmen. (Dessverre virker det litt urealistisk å forvente 85 kroner for digital nedlasting, men man kan ikke forvente at det skal være billig i startn da en dette er en ny tjeneste de starter og oppstartsfaser er ikke alltid billige.)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorfor de skal lanseres tidligere i nedlastbart format? Hvorfor ikke samtidig som fysiske versjoner? Jeg foretrekker absolutt å laste ned (den dagen det kan gjøres godt på lovlig vis) fremfor å fylle hylla. For min del er det heller ikke så nøye å beholde kopien, da jeg heller vil leie for en rimeligere penge.

 

Men for de som ønsker å ha fysiske kopier i hyllen (og dem er det jo fortsatt mange av), så vil dette bli svært urettferdig. Nå må de, i tillegg til å se at det er fint mulig å laste ned ulovlig tidligere, også være vitne til at det er mulig å laste ned lovlig tidligere. Det burde jo være mulig å tilby dette samtidig?

Lenke til kommentar

Som en som er meget glad i filmer så blir det å laste ned for tungvint, for da snakker vi om terabyte med film.

 

Hadde det vært en streaming tjeneste hvor du kjøpte filmer for å ha i ditt digitale bibliotek så hadde det muligens vært noe.

 

Men sikkert en grei tjeneste for dem som ser en film en gang i blant, men for "storforbrukere" som meg så blir det et par skritt bakover egentlig.

 

Lenke til kommentar

Som en som er meget glad i filmer så blir det å laste ned for tungvint, for da snakker vi om terabyte med film.

En Blu-ray har plass til 50 GB. Du kan få en 3 TB disk for 1200 kr, men for å unngå katastrofer kan du lagre alle filmer på to harddisker, så da blir det 1.5 TB, eller 30 filmer, AKA 40 kr pr film i lagring og mye mer kompakt enn Blu-ray. Hvis du samler på blu-ray eller DVD kan du spare mye plass.. Problemet er at du må ha en gigantisk NAS for å ha tilgang til alle samtidig, ellers må du gå og hente diskene i en hylle, og da er det ikke mye mer praktisk enn DVD. Hvis filmene kommer i dårligere kvalitet enn blu-ray er det jo billigere med lagring, men det er litt uaktuelt å gå for et dårligere produkt.

 

 

Lenke til kommentar

Det er svært naivt å tro at det er en god idé og gi ut filmer digitalt, tidlig og fri for "søppel". Jeg kommer uansett til å fortsette med Blu-Ray-plater.

 

Piratene vil elske dette da. Enda enklere for dem å kopiere hvis det skulle komme uten noen form for DRM. Piratene vil ikke betale noe samme faan.

"Piratene" favner ganske bredt. Se på hvor mange brukere Spotify og Wimp har fått. Jeg er overbevist om at mange av disse tidligere var "pirater", som nå har funnet en løsning som fungerer. Kjenner en del av dem personlig. ;)

 

Jeg er også overbevist om at en god, tilsvarende løsning for film og serier vil gi tilsvarende effekt. Jeg sier ikke at alle blir lovlydige konsumenter, men det er riktig vei å gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns dette virker som et et steg i riktig retning, gitt at det blir enkelt og raskt å få tilgang til filmene (i god kvalitet). Etter Steam har jeg aldri lastet ned piratversjoner av spill, ikke fordi det nødvendigvis er billig, men fordi det er enkelt og greit og mye mindre pes. Syns heller ikke 85 ,- er en ufornuftig pris for en ny film. Er dog lei gjerrige personer som skriker "for dyrt" med en gang og forventer noe nærmest gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...