Gå til innhold

Test: Dell Inspiron 15R


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedforskjellen på Asus N56VZ og Dell Inspiron 15R SE er 5-10% ytelsesforskjell på skjermkort og prosessor, med dertil hørende varme- og støyutvikling (Asus som den kratigste). Pr dags dato koster de det samme gitt at du vil ha blu-rayspiller, så får den enkelte velge hvilke faktorer som vektlegges mest. Uten blu-rayspiller kan du få 15r SE billigere.

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen på Asus N56VZ og Dell Inspiron 15R SE er 5-10% ytelsesforskjell på skjermkort og prosessor, med dertil hørende varme- og støyutvikling (Asus som den kratigste). Pr dags dato koster de det samme gitt at du vil ha blu-rayspiller, så får den enkelte velge hvilke faktorer som vektlegges mest. Uten blu-rayspiller kan du få 15r SE billigere.

Hovedforskjellen i praksisk vil eg heller påstå er 1024512 pixler (ca. dobbelt så mange).

Lenke til kommentar

Hovedforskjellen på Asus N56VZ og Dell Inspiron 15R SE er 5-10% ytelsesforskjell på skjermkort og prosessor, med dertil hørende varme- og støyutvikling (Asus som den kratigste). Pr dags dato koster de det samme gitt at du vil ha blu-rayspiller, så får den enkelte velge hvilke faktorer som vektlegges mest. Uten blu-rayspiller kan du få 15r SE billigere.

Hovedforskjellen i praksisk vil eg heller påstå er 1024512 pixler (ca. dobbelt så mange).

 

Nope. Oppløsningen på de to er lik. Sjekk igjen.

Lenke til kommentar
1366 x 768 piksler oppløsning

Dealbreaker.

Om jeg kunne fått SE versjonen uten skjermkortet og uten å betale blodpris for SSDen (som jeg lett kunne byttet selv fra en harddisk) hadde dette vært en mulig kandidat for oppgradering.

Om ikke laptoppen min dør før det tror jeg jeg vil vente på Haswell neste sommer. En laptop fra 2007 med 2.0GHz C2D, 4GB RAM og en 128GB Force GT holder overraskende bra til studentbruk. 1280x800 oppløsning på 15,4" skjerm er det største ankepunktet (samt batteritid), og å gå ned i piksler i høyden er uaktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...