Gå til innhold

Dette burde noen laget før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg skjønner ikke helt at magneten skal gjøre verden så mye lettere. Skrueløse fester har da eksistert i mange år, men da i kun gummi som du trekker gjennom i hullet hvor de så blir sittende fast.

De sitter antagelig bedre også.

Lenke til kommentar

@ HW.no

Hva med en test av disse?

Syns det hadde vært mer på sin plass. Med tanke på at dere er en maskinvare nettside. Så hadde dette vært aktuelt.. Eller hva?

 

Istedenfor å levere lite nyttig informasjon som sikter seg inn på den gjennomsnittelige VG-nettsurfer. :closedeyes:

Løft nivået litt gutter!

 

Til dere VG eller ITavisen-lesende fjotter:

Så har disse funnes på markedet i ganske så lang tid nu.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt at magneten skal gjøre verden så mye lettere. Skrueløse fester har da eksistert i mange år, men da i kun gummi som du trekker gjennom i hullet hvor de så blir sittende fast.De sitter antagelig bedre også.
De kan være litt krøkkete å få igjennom om det er trangt dog.AtW

 

Zalo og tang ;-)

Lenke til kommentar
Har det seg ikke sånn at det ikke er så veldig lurt å ha en magnet i en pc? Masse som kan bli ødelagt kan jeg se for meg
Som hva da?

Harddisker. Jeg finner ikke noen som har gjort en ordentlig test, men det er mange historier om at sterke magneter kan ødelegge data. Grunnen er at data lagres som magnetiske felt (eller magnetisering) av materialet i harddiskene. (Tror HW hadde en artikkel om det)

 

Lenke til kommentar
Har det seg ikke sånn at det ikke er så veldig lurt å ha en magnet i en pc? Masse som kan bli ødelagt kan jeg se for meg
Som hva da?

Harddisker. Jeg finner ikke noen som har gjort en ordentlig test, men det er mange historier om at sterke magneter kan ødelegge data. Grunnen er at data lagres som magnetiske felt (eller magnetisering) av materialet i harddiskene. (Tror HW hadde en artikkel om det)

 

Det er allerede en sterk fastmagnet inne i en harddisk, det er ikke det at det er umulig å ødelegge data på en disk med en magnet, det er bare det at med bare litt avstand må styrken være svært høy. En fastmagnet er neppe sterk nok, nesten uansett, sålenge den er utenfor HDDen, og en slik som denne er garantert alt alt alt for svak

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...