Gå til innhold

Kraftig oppgradering av X-Pro1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ser bra ut. Blir spennende å høre fra de som faktisk har kamera, om dette stemmer.

Blir også interessant å se hvordan det blir ytelsesmessig i forhold til det nye X-E1. Toppmodellen bør jo helst holde følge for å rettferdiggjøre prisforskjellen. Søkeren og byggekvaliteten kan jo forsvare noe høyere pris, men X-E1 har jo fått bedre elektroniks søker. Blir spennende å se utviklingen hos Fuji.

Lenke til kommentar

Ytelsesmessig kommer de nok likt ut. Det er samme sensor og bildeprosessor i de to. Men toppmodellen har hybrid søkeren og bedre LCD skjerm, og tilsynelatende bedre byggkvalitet ut fra bildene jeg har sett. Knappene på XE1 så litt "billigere ut", men det kan jo være helt feil også.

 

Men man får en rekke fordeler med XE1 kontra X-pro1:

- Langt bedre elektronisk søker

- Mikrofoninngang for videoopptak

- Innbygget blits.

- Billigere!

 

Og mindre størrelse/vekt for de som ønsker det. Jeg tror XE1 blir et knallkamera! Jeg sitter på X-pro1 nå, og angrer ikke på det. Det passer perfekt i mine hender når jeg påmontert ekstra grepet. Samt at jeg liker den optiske søkeren da. Men klart, med en god elektronisk søker så ville kanskje savnet etter en optisk bli litt mindre?

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...