Gå til innhold

Nokia lanserte Lumia 920


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns faktisk dette var triste greier. I utgangspunktet ønsket jeg å kjøpe Nokia og vil at de skal overleve, men dette er jo bare resirkulert design. Det var greit nok på lumia 800/900, men er drittkjedelig nå. Skjønner at de ikke har tjent penger på en stund, men de kunne da brukt et par kroner på design? Syns Samsung sin var mye penere.

Lenke til kommentar

Aiaiai, dette var ikke spesielt imponerende. Virker ikke som om publikum synes det heller.

Vell, man skal jobbe hardt med å få fanatiske like disipler som Jobs og apple :p

 

Men det spørs såklart hva man legger i imponerende. Et kamera som overgår det som finnes av konkurenter i dag med god margin, og fungerende NFC og trådløs lading med tilbehør (kommer til å bli bransjestandard, men er ikke det nå), er to små ting jeg bet meg merke i. Det har også gjort en hel del med tanke på batteri og strømforbruk. OSV.

 

Men det er klart. Skal du på død og liv ha seks kjerner og 3GHz CPU blir du nok skuffet. Om man leser deg opp om litt av mytene omkring mange kjerner og mobiler blir man da sikkert også skuffet. Det er 100 ting som betyr mer enn antall kjerner. Uten at du skrev noe om dette da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Syns faktisk dette var triste greier. I utgangspunktet ønsket jeg å kjøpe Nokia og vil at de skal overleve, men dette er jo bare resirkulert design. Det var greit nok på lumia 800/900, men er drittkjedelig nå. Skjønner at de ikke har tjent penger på en stund, men de kunne da brukt et par kroner på design? Syns Samsung sin var mye penere.

Det du sier er at Samsung er inovative på design?

http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/smartphones/

 

For ikke å snakke om Apple og iPhone...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Syns faktisk dette var triste greier. I utgangspunktet ønsket jeg å kjøpe Nokia og vil at de skal overleve, men dette er jo bare resirkulert design. Det var greit nok på lumia 800/900, men er drittkjedelig nå. Skjønner at de ikke har tjent penger på en stund, men de kunne da brukt et par kroner på design? Syns Samsung sin var mye penere.
Det du sier er at Samsung er inovative på design?http://www.samsung.com/no/consumer/mobile/mobilephones/smartphones/For ikke å snakke om Apple og iPhone...

 

Nei det er ikke det jeg sier. Jeg sier vel heller at jeg syns designet var ok på Lumia 900, men at jeg hadde ønsket forandring når det kom en ny modell. Jeg syns også at Samsung hadde en penere telefon, innovativ eller ei.

 

Lenke til kommentar

Syns faktisk dette var triste greier. I utgangspunktet ønsket jeg å kjøpe Nokia og vil at de skal overleve, men dette er jo bare resirkulert design. Det var greit nok på lumia 800/900, men er drittkjedelig nå. Skjønner at de ikke har tjent penger på en stund, men de kunne da brukt et par kroner på design? Syns Samsung sin var mye penere.

Du om det.

 

NFC

1280x768 skjerm

f2.0 kamera med optisk stabilisator av kamerarammen.

S4 tokjerners-prosessor

Induksjonslading

LTE som fungerer på bånd i Norge

Windows Phone 8

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Høres sikkert typisk negativ og skeptisk ut nå, men må få sagt det.

 

Nokia kan levere den flotteste hardware, men så lenge de kjører Windows vil de slite med å hamle opp med den store brukergruppen som har slått seg til ro med Android og iOS.

Time will show. Man trodde ikke noen kunne ta bedriftsmarkedet fra symbian, og så smartphone markedet fra iPhone heller.

 

Nå blir nok ikke oppgaven til WP like "lett", men personlig mener jeg WP akkurat i dag er det beste OS'et i daglig bruk. Og det blir stadig flere brukere selv i vakumet mellom WP7 og WP8. Selv er jeg på min andre WP, og jeg skal nok også ha en WP8. Har en Lumia 900 nå, så får vi se om det blir Nokia eller noe annet neste gang. Liker den veldig godt, så...

 

Det gjenstår å se hvordan det utvikler seg det neste halve året etter hvert som nye mobiler med WP8 slippes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns faktisk dette var triste greier. I utgangspunktet ønsket jeg å kjøpe Nokia og vil at de skal overleve, men dette er jo bare resirkulert design. Det var greit nok på lumia 800/900, men er drittkjedelig nå. Skjønner at de ikke har tjent penger på en stund, men de kunne da brukt et par kroner på design? Syns Samsung sin var mye penere.

Du om det.

 

NFC

1280x768 skjerm

f2.0 kamera med optisk stabilisator av kamerarammen.

S4 tokjerners-prosessor

Induksjonslading

LTE som fungerer på bånd i Norge

Windows Phone 8

 

Ikke dumt noe av dette og kanskje var jeg litt hard mot dem, men jeg syns uansett ikke det er en pen telefon og det betyr faktisk en del når de kjemper i et marked der iPhone, som er middelmådig på alle vis, kan knuse de fleste konkurrentene fordi den ser (så) kul ut.

 

Til og med dem som skal ha peiling (amobil mm.) lar seg lure trill rundt og skryter av 4s som aldri var noe annet enn overpriset, resirkulert oppgulp med et par små forbedringer.

Endret av Carnifex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter demoene å dømme er "fungerende NFC" å ta i ;)

 

Jeg er ikke av den skolen som ønsker flere kjerner og mer minne for enhver pris, heller motsatt. Batterilevetid over overflødig fart.

 

Det som skuffer meg her er at (utover god optikk) er det lite nytt. Augmented reality og fotofiltre har vi hatt på andre plattformer i flere år nå (sjekk ut Layars og fortell meg at Nokia City Lens er innovativt).

 

Både 820 og 920 er solide telefoner, for all del, men de mangler x-faktoren som skal til for å tvinge seg opp fra de 2% markedsandel Windows Mobile har.

 

 

Apple klarer å være konger på haugen uten å levere det nyeste og feteste av hardware og software, men det er fordi at det de leverer for det første virker, og fordi de har et skikkelig økosystem der man finner programvare som løser det man ønsker. Det har ikke Nokia, og det tror jeg heller ikke de får om telefonene de lanserer er like middelmådige som denne.

 

Folk som vil ha et skikkelig kamera kjøper skikkelige kameraer, og jeg sliter litt med å se hvordan optisk stabilisering skal være et fungerende salgsargument for massene.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både 820 og 920 er solide telefoner, for all del, men de mangler x-faktoren som skal til for å tvinge seg opp fra de 2% markedsandel Windows Mobile har.

 

Akkurat det tenker jeg også. Hadde håpet på litt magi i dag, men følte ikke at vi fikk det. Håper likevel jeg tar feil og at de selger i bøtter og spann, men frykter at det blir Apple mot Android denne generasjonen også.

 

:Edit: Men det blir Wp8 på meg uansett altså. Er bare ikke sikker på hvilken.

Endret av Carnifex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...