Gå til innhold

? Dette er "reelt fri bruk"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er helt enig med første taler: Dersom nesten ingen bruker mer enn 5 GB per måned, burde One Call løfte grensa.

 

Hva med 10 GB, Eriksen? Hvis nesten ingen passerer 5 GB, er det vel knapt en sjel som snuser på 10.

 

Jeg blir svar skyldig når mine venner ber meg anbefale et datavennlig mobilabonnement. "Da må du nok vente", pleier jeg å si.

 

For det abonnementet har jeg ennå ikke sett.

Lenke til kommentar

Jeg har prestert å passere 100GB ila 1 måned med jobbtelefonen min, (takk og lov betaler jeg ikke den regninga), men når man konstant bruker datatrafikk til ting som videosamtaler, eller som mobilt bredbånd til laptopen, og man selvsagt henter ned musikk fra Wimp og Spotify, og kanskje ser litt på youtube i ny og ne, så forsvinner gigabytene. Men det var litt flaut å få "årets nedlaster" -diplom på jobbens sommerfest i år :-P

 

-frank

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Foretrekker Netcom Bedrift 500 jeg.

 

500 SMS, 500 min 8GB data og tvilling-sim til den nette sum av 399.

 

"Fri bruk opp til 5GB er amerikanske tilstander. Trodde slik markedsføring var ulovlig her til lands. Er jo som å reklamere med "Spis så mye du vil for 100kr" men du får bare forsyne deg en gang.

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere ikke tatt med fastpris data hos talkmore. De kjører. Kampanje akkurat nå for 199 ut året.

Nettopp fordi det er kampanje -ikke et permanent tilbud. Men tok med Talkmore-kampanjen i saken som kom før helgen: http://www.amobil.no/artikler/one-call-fyller-pa-folkepakka/112282

 

Men husk at også Talkmore har en hastighetsbegrensning på 5 GB data per måned...

 

:)

 

Lenke til kommentar

Merkelig å kalle det fri bruk i en måned, når datamengden kan lastes ned i løpet av 2-3 timer med god dekning.

 

Dette er ikke noe annet en villedende markedsføring som er blitt en bransjestandard. Forbrukerombudet burde gripe inn. Det burde være forbudt å markedsføre noe som fri bruk med mindre det er det (både i teori og praksis).

Lenke til kommentar

Hvis de "ser at 5GB nær sagt aldri overskrides" burde de jo ikke ha noen begrensning...

 

Hvorfor det?

Det er ikke ment som en erstatning for mobilt bredbånd, det sies i artikkelen.

Skribenten er også enig.

 

Databruk koster vel noe, det er ikke gratis. Skal kostnadene for noen få veltes over på de andre?

 

Men da er det ikke fri bruk? Fri bruk ER mobilt bredbånd...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...