Gå til innhold

Nordmenn digger musikkstreaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå som spotify har kommet til USA er dominoeffekten ustoppelig. Og med flere konkurrerende tjenester vil det og bli mulighet for "nisjetjenester" som kan lure de siste tilbakeholdende ut til å betale for en slik tjeneste.

 

Men folk som ikke er villig til å betale for slike tjenester eller fortsetter å laste ned ulovlig har jeg lite til overs for. Ja det var et argument at nedlasting var til dels moralsk rigtig når man måtte ut med hundrevis pr. album. når CD var den dominerende distribusjonsmåten, men nå som tjenestene som gjør det enklere enn å laste ned pirat-musikk så er det ingen grunn til å ikke betale!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned mye før! Men etter at jeg fikk wimp så har jeg ikke lastet ned en eneste låt! :)

Dette er den riktige vegen å gå. Både for film og musikk!

 

Hadde kansje ikke vært så dumt innen spillbransjen også kanskje?!

F.eks en viss sum for x antall spill inst samtidig eller no!? Bare en tanke!

 

Lenke til kommentar

Men folk som ikke er villig til å betale for slike tjenester eller fortsetter å laste ned ulovlig har jeg lite til overs for. Ja det var et argument at nedlasting var til dels moralsk rigtig når man måtte ut med hundrevis pr. album. når CD var den dominerende distribusjonsmåten, men nå som tjenestene som gjør det enklere enn å laste ned pirat-musikk så er det ingen grunn til å ikke betale!

 

Enig.. Betaler lett 99kr/mnd for å slippe og måtte laste ned, sortere for så å flytte over på telefon/mp3-spiller. Greit nok, disse streamingtjenestene mangler enda noen artister, men det er ikke værre enn at man bestiller seg en CD på nettet.

Endret av Hotel Papa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men folk som ikke er villig til å betale for slike tjenester eller fortsetter å laste ned ulovlig har jeg lite til overs for. Ja det var et argument at nedlasting var til dels moralsk rigtig når man måtte ut med hundrevis pr. album. når CD var den dominerende distribusjonsmåten, men nå som tjenestene som gjør det enklere enn å laste ned pirat-musikk så er det ingen grunn til å ikke betale!

 

Enig.. Betaler lett 99kr/mnd for å slippe og måtte laste ned, sortere for så å flytte over på telefon/mp3-spiller. Greit nok, disse streamingtjenestene mangler enda noen artister, men det er ikke værre enn at man bestiller seg en CD på nettet.

Jeg hadde faktisk vært villig til å betale endel mer også, men hysj! ikke la spotify-folka høre om det ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

som en apropos:

 

Nå som netflix, og HBO kommer til Norge ila året, blir det nok lite filmnedlasting på meg også i framtiden.

 

Det jeg savner er online streaming-tjeneste for TV-kanaler med episode-arkiv, (a la TV2 Sumo bare med en hau av kanaler som discovery, BBC entertainment, SYFY og alle de andre kanalene med kule serier, i motsetning til TV-pakkene tilgjkengelig her til lands nå),

 

-frank

Lenke til kommentar

Jeg ser jo fordelen med å streame musikken. Men det å streame er ikke nok for meg.

 

For at jeg skal være fornøyd, så må jeg kunne laste ned musikken og eie sangen selv som jeg betaler for. Og på grunn av det, så vil jeg mest sannsynligvis benytte meg av Amazon (eller noe lignende) til å kjøpe og laste ned musikken.

 

Når jeg sier noe lignende som Amazon, så tenker vel sikkert noen her iTunes også. Men desverre så betaler jeg ikke et selskap som Apple fem flate ører når man ser på hvor kvalmanes demmes holdning er i dag.

Lenke til kommentar

Behovet for å eie musikk har forsvunnet fra meg. Jeg ser absolutt ingen (gode) grunner til å eie noe jeg kan streame ved behov når jeg selv vil. Jeg hører fortsatt mye på den gode, gamle musikken jeg tidligere hadde på cd'er eller mp3. Bare via Spotify. Klart, noen artister savner jeg på Spotify, men da kunne jeg alltids kjøpt album av de via f.eks Amazon. Det har jeg foreløpig ikke gjort, men savner litt Pink Floyd iblant. Nettet har alltids andre lovlige kilder til denne musikken.

 

I løpet av et år bruker jeg temmelig nøyaktig 1188 kroner på musikk. 12 måneder med Spotify Premium, som jeg kan spille av på jobb, mobil eller hjemme via Squeezeboxen. Det har aldri vært enklere å være glad i musikk. Forhåpentligvis blir det også like enkelt å være glad i film og serier.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er det bare jeg som liker å ha musikken min lagret på en ekstern harddisk for så å overføre det jeg ønsker å høre på til mobilen min? Jeg kjøpte 16 GB lagringsplass på mobilen for at jeg skulle kunne ha med meg litt musikk jeg. Og måtte være avhengig av 3G overalt og et tilhørende abonnement som har "fri bruk" til en mye høyere pris enn jeg er interessert i.

Dessuten er det mye musikk i mitt bibliotek som ikke finnes på Spotify.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som liker å ha musikken min lagret på en ekstern harddisk for så å overføre det jeg ønsker å høre på til mobilen min? Jeg kjøpte 16 GB lagringsplass på mobilen for at jeg skulle kunne ha med meg litt musikk jeg. Og måtte være avhengig av 3G overalt og et tilhørende abonnement som har "fri bruk" til en mye høyere pris enn jeg er interessert i.

Dessuten er det mye musikk i mitt bibliotek som ikke finnes på Spotify.

 

Da kan jeg informere deg om at du kan lagre playlistene dine på Spotify til "offline" bruk. Med andre ord, så slipper du å bruke 3G/Edge når du lytter til musikk :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...