Gå til innhold

Grundig hopper på Ultrabook-bølgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter bare igjen med "-hvorfor?" og "-hvilket merke er det de har re-brandet?"...

Hvem kommer til å kjøpe en Grundig PC fremfor de store merkene...

Prisen havner vel neppe under konurrentene.

 

De har noen stilige designmessige produkter fra før, ser rimelig strøkne ut disse også, hele flater og ikke noe ekstra tull.

 

(Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. )

1:1

post-80070-0-72095900-1346497834_thumb.png

Endret av Xkraft
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til tider kan dette markedet virke så kjedelig. Selv om det kanskje er vanskelig å lage noe annerledes enn en tynn, firkanta flate, så synes jeg bærbare før i tiden var mer nyanserte. En slik maskin fra Grundig vil aldri klare å skille seg ut ifra mengden. :(

 

F. eks.

 

lenovo-3000-v100-laptop.jpg

 

"Ingen" lager slike forfriskende design lenger. Å ha indikatorlys på hengselen, egne medieknapper foran osv.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

(Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. )

1:1

post-80070-0-72095900-1346497834_thumb.png

 

Fordi med speilrefleks får man lite dybdeskarphet? Det er tydelig at fokus ikke er på tastaturet på det bildet.

Er ikke akkurat låst til F1,8 heller da...?

Er man foto-noob kan man bruke AV programmet og sette blender til tja F16, som slår ut alt av hva kompaktpaktkamera og mobiltelefoner klarer å levere av skarphet i dybden...

 

Fokuset er på veggen bak ser det ut til.

(Nå er vi Oftopic, poenget som noen skjønner, er at det bildet var under snittet, ser ikke detaljene på pcn engang.)

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

Til tider kan dette markedet virke så kjedelig. Selv om det kanskje er vanskelig å lage noe annerledes enn en tynn, firkanta flate, så synes jeg bærbare før i tiden var mer nyanserte. En slik maskin fra Grundig vil aldri klare å skille seg ut ifra mengden. :(

 

F. eks.

 

lenovo-3000-v100-laptop.jpg

 

"Ingen" lager slike forfriskende design lenger. Å ha indikatorlys på hengselen, egne medieknapper foran osv.

Hehe, kanskje like greit.

Lenke til kommentar

Med den skjermoppløsningen er den øyeblikkelig diskvalifisert for mine behov, og jeg vil heller ikke anbefale noen andre å kjøpe slike. <1000 piksler i høyden blir rett og slett for trangt til at det er behagelig å bruke i dag.

Enn så lenge overlever jeg med 1280x800 på en fra 2007 til studiebruk, men den blir nok byttet ut med en Haswell quadcore basert til neste sommer (om den ikke dør før, da blir det ivy).

Lenke til kommentar

(Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. )

1:1

post-80070-0-72095900-1346497834_thumb.png

 

Fordi med speilrefleks får man lite dybdeskarphet? Det er tydelig at fokus ikke er på tastaturet på det bildet.

Er ikke akkurat låst til F1,8 heller da...?

Er man foto-noob kan man bruke AV programmet og sette blender til tja F16, som slår ut alt av hva kompaktpaktkamera og mobiltelefoner klarer å levere av skarphet i dybden...

 

Fokuset er på veggen bak ser det ut til.

(Nå er vi Oftopic, poenget som noen skjønner, er at det bildet var under snittet, ser ikke detaljene på pcn engang.)

 

F16 er sikkert flott på godt belyste elektronikkmesser, må jo ikke langt opp med ISOen i det hele tatt :roll:

Lenke til kommentar

Sitter bare igjen med "-hvorfor?" og "-hvilket merke er det de har re-brandet?"...

Hvem kommer til å kjøpe en Grundig PC fremfor de store merkene...

Prisen havner vel neppe under konurrentene.

 

De har noen stilige designmessige produkter fra før, ser rimelig strøkne ut disse også, hele flater og ikke noe ekstra tull.

 

(Ta med dere en Speilrefleks neste gang dere drar på slike events. )

1:1

post-80070-0-72095900-1346497834_thumb.png

Stor fare for at de stryker med mot de store, ja. Hvis de priser dem riktig hadde ikke jeg hatt noe problem med å kjøpe en, men den den jevnlige mannen i gata holder seg nok til det kjente og kjære. En ekstra aktør i markedet er derimot etter min mening aldri en dum ting.

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Til tider kan dette markedet virke så kjedelig. Selv om det kanskje er vanskelig å lage noe annerledes enn en tynn, firkanta flate, så synes jeg bærbare før i tiden var mer nyanserte. En slik maskin fra Grundig vil aldri klare å skille seg ut ifra mengden. :(

 

F. eks.

 

"Ingen" lager slike forfriskende design lenger. Å ha indikatorlys på hengselen, egne medieknapper foran osv.

 

Det finnes ikke noe jeg liker mindre enn medieknapper, browserknapper, epostknapper, batteriindikatorer, wifi-indikatorer, bluetooth-indikatorer, wifi-brytere, bluetoothbrytere, m.m.

 

Det er bare til for å "klusse til" produktet og personlig har jeg aldri giddet å ta meg bryet med å begynne å bruke disse, jeg bruker hurtigtaster i windows og i programmer til den salgs. De fleste av knappene og lysene er bare der for å imponere unger og folk som ikke er særlig PC-kyndige.

 

Men jeg skal være enig med deg at det lages mye kjedelig for tiden, ikke de største variasjonene i laptopmarkedet. Også "såpestykkene" til Apple blir kjedelig når du har sett nok av de, dessuten syns jeg de er alt for feminine.

 

Det jeg kunne ønske meg var litt fargebruk, og tenker ikke på heldekkende flater med farge, det jeg ønsker er små innslag som følger linjene i designet og fargene kan godt være friske så lenge de ikke er glorete og vulgære. De kunne også gjort litt spenstigere valg av materialer, man kan bruke mye rart når man lager et chassis eller detaljer til et chassis, f.eks. carbonfiber, polykarbonat, titan (noe dyrt men...), rustfritt stål, glass m.m

 

Min 5 år gamle Dell XPS laptop gir meg fremdeles et lite smil av og til når jeg ser den, blir aldri lei den deilige rødfargen :) Kanskje litt gammeldags design i dagens marked, men den er distinktiv og har helt klart egenart

 

post-15715-1188234528_thumb.jpg

 

 

 

post-15715-1188234491_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...