Gå til innhold

Test: Samsung UE40ES6715


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Noen av oss er såpass gamle at vi husker CRT TV'er med digre 24" skjermer. Da er det litt morsomt å lese "For de som bor i et bøttekott eller en campingvogn, finnes den også i miniatyrstørrelsen 32 tommer".

 

Alt var ikke bedre før ;)

Lenke til kommentar

Apox:

Skal ikke se bort i fra at Samsung som stort sett har laget slike gode produkter i en del år må gi seg med det når Apple begynner...

Apple vil lage nøyaktig det samme som alle andre, men iDiotene vil tro alt er oppfunnet av Apple, og Apple vil gå til søksmål mot alt og alle.

Rektangel med avrundede kanter er tross alt noe Apple har patent på.....

Spesielt om det er hvitt.....

Heldigvis har A4 arkene jeg bruker 90graders hjørner....

Lenke til kommentar

Apox:Skal ikke se bort i fra at Samsung som stort sett har laget slike gode produkter i en del år må gi seg med det når Apple begynner...Apple vil lage nøyaktig det samme som alle andre, men iDiotene vil tro alt er oppfunnet av Apple, og Apple vil gå til søksmål mot alt og alle.Rektangel med avrundede kanter er tross alt noe Apple har patent på.....Spesielt om det er hvitt.....Heldigvis har A4 arkene jeg bruker 90graders hjørner....

 

Sinnatagger går det ille, de må inn til doktor pille :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det kan godt tenkes at det er jeg som ikke har peiling, men jeg ser at anmelder her også anbefaler "Film" modus som standard (han bemerker også at bildet er både kaldt og varmt på en gang, noe jeg heller ikke forstår), og det gjorde de også på den kalibrerings-DVD jeg fikk med til TVen fra HiFi klubben. Dette skjønner jeg ikke. Når jeg skrudde min TV (UE46ES6535) over på "Film" ble alle hvite flater i overkant gule for minn smak. Jeg vil gjerne at hvitt skal være hvitt, svart skal være svart og alt derimellom skal være så "rent" som mulig - så hvorfor er "Film" modus det anbefalte?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

De här inställningarna fungerar utmärkt även för 46" varianten. Netflix, HBOnordic och Viaplay fungerar inställningarna utmärkt för. Med ökning av skärpan även för dator.

 

Det jag saknar är inställningar för Game Mode eftersom Game Mode inte går att köra i något annat läge än Standard så blir dessa inställningar aningen fel tror jag?

 

En ISF kalibrering kostar 2500skr+500kr för varje källa, jag skulle kunna köpa en ny tv för detta.

 

Jag antar att det är för mycket begärt att be om detta eller tips. Men det var värt ett försök.

 

Tusen tack för film inställningar, de är guld värda!

Önskar bara jag hade Game Mode inställningar.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei.

 

Kanskje ikke rette palssen for dette, men spør allikevell.

 

Jeg har lagt inn innslillingene fra testen, men etter noen timer i standby modus så kommer det et blått lys fra tv skjermen. Virker som tv "halveis" slår seg på.

Liker ikke dette helt med tanke på varmgang osv.

Etter beskjed fra samsung support har jeg oppgradert programvaren og tilbakestil tv. Da ble problemet borte, la inn disse innstillingene igjen og problemet kom tilbake.

Er det noen andre som har opplevd det samme.

 

Evt.noen som vet hva/hvilke innstillinge som må justeres for å få dette problemet bort.

 

Da jeg syns fabrikk innstillingene ikke er noe bra.

 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei.

 

Kanskje ikke rette palssen for dette, men spør allikevell.

 

Jeg har lagt inn innslillingene fra testen, men etter noen timer i standby modus så kommer det et blått lys fra tv skjermen. Virker som tv "halveis" slår seg på.

Liker ikke dette helt med tanke på varmgang osv.

Etter beskjed fra samsung support har jeg oppgradert programvaren og tilbakestil tv. Da ble problemet borte, la inn disse innstillingene igjen og problemet kom tilbake.

Er det noen andre som har opplevd det samme.

 

Evt.noen som vet hva/hvilke innstillinge som må justeres for å få dette problemet bort.

 

Da jeg syns fabrikk innstillingene ikke er noe bra.

 

Hei.

 

Litt sent ute, jeg har samme problemet med at TV'n (UE46ES6715). Baklyset slår seg på etter ca en time på standby for så å slå seg av igjen. Har ikke lagt inn siste firmware (T-MST10PDEUC-1042.0) da jeg har lest at jeg mister PVR funksjonen. Har du funnet en løsning på problemet ? Bruker den innebygde tuneren til CD Parabol med cam og da er det greit med 2TB disken som er tilkoblet. Fant en kalibrering på nettet som jeg syns var bedre enn det hw.no hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...