Gå til innhold

Byttet trådløs router - ingen internettilgang


Anbefalte innlegg

Hei.

 

jeg er ikke veldig dreven på nettverk.

 

Min gamle D-Link 615 trådløse router tok kvelden i går. Kjøpte ny i dag: Netgear N300 WNR2200. Jeg finner det trådløse nettverket, og plotter inn passordet som er default men får begrenset tilgang - mao ingen internettilgang. Dette er hverken med kabel i routeren eller trådløst.

 

Har testet at nettet fungerer med å koble pcn rett inn i modemet. Kan det være at modemet ikke har "registrert" at ny router er på plass? Hadde Gateway problemer da jeg kjørte Netgear Genie verktøyet. Jeg kommer ikke inn på routeren for å konfigurere, skal visstnok gå til routerlogin.net.. men den vil ikke lastes inn.

 

Har naturligvis prøvd å resette flere ganger, skru av og på strøm etc.

 

Takk for all hjelp.

Endret av fflex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne IPen til routeren går du til CMD. (trykker start og skriver cmd og enter). Der inne skriver du ipconfig /all der leter du etter standard gatweay og det er denne du kan bruke for å komme inn på routeren. Ellers er det noe meget speielt med den.

 

Kan jeg spøre vilken nettlevrandør du har? De aller fleste tilbyr idag moden og router i ett. Disse kan kanskje ikke måle seg med andre routere. Men om du ikke krever for mye så går det jo helt fint.

 

Vanlige IPer er:

10.0.0.1 (siden du har modem ved sidne vil jeg TIPPE at du da kommer til den)

192.168.0.1 (Og denne til D-link en, det er værtfall det til D-Link dir 655)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Takk for hjelpen hittil. Jeg har prøvd å skru av modemet når det koblet i routeren, har vært avslått i ca 10 minutter. Har som du sier Get internett.

 

Får heller ikke tilgang til routeren selv med kabel. Eneste jeg ser er at de henviser til routerlogin.net - men det funker ikke. Finnes det noen annen måte å få tilgang til routeren?

 

Har lastet opp screen av CMD ipconfig/all.

post-24279-0-59288300-1346516014_thumb.jpg

post-24279-78173_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...