Gå til innhold

One Call fyller på Folkepakka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt har jeg telefonen for å ringe med, surprise!

Og sende SMS.

 

Datatrafikk er viktig, men det er trådløst nett hjemme, på jobb og hos venner. da blir det ikke så stort behov for datatrafikk, oftest under 200 Mb i måneden.

Så med 1 Gb er det masse igjen til å sitte på kafé, osv.

 

Spotify, osv trekker sikkert en del. Ellers ser jeg ikke helt behovet for mer enn 1Gb.

 

...og trives godt med onecall og hva er vitsen med å bytte for 3 mnd?

Lenke til kommentar

Som flere her skriver er data viktig, men de aller fleste går tom for 500sms før 500Mb data. De som faller utenfor her er de som streamer mye musikk og video på farten.

 

Så påstanden om at data er mer verdt er en sannhet med modifikasjoner.

 

Selv bruker jeg mobilen svært mye på nett, men like vell er jeg innenfor et WIFI AP i 90% av tiden.

Lenke til kommentar

Som flere her skriver er data viktig, men de aller fleste går tom for 500sms før 500Mb data. De som faller utenfor her er de som streamer mye musikk og video på farten.

 

Så påstanden om at data er mer verdt er en sannhet med modifikasjoner.

 

Selv bruker jeg mobilen svært mye på nett, men like vell er jeg innenfor et WIFI AP i 90% av tiden.

Ja, jeg ser vel litt på det som du sier og har litt problemer å se vinklingen i artikkel.

Virker som det er viktig å finne en spesiell vinkling på det meste.

Skulle ønske det var mer fokus på at dette er forbruker-journalistikk og

først fakta, så hvis de vet mer enn oss vanlige dødelige gjerne fortelle det.

Men fint med litt hold i påstander og ikke bare "vill" synsing som jeg synes det blir

mer og mer av.

Lenke til kommentar

Har hatt Onecall et halvt år, men det ble litt dyrt med fri data i tillegg til folkepakka, så jeg byttet nettopp til djuice.

Forbruket ligger på ca 150min og sms og 4-5GB data. Blir mye streaming av radio og podkast på jobb.

 

Dekningen til Onecall er ganske brukbar i Oslo, men det er litt irriterende at samtaler brytes hvis man beveger seg fra gateplan til t-bane. Og det tar ofte litt tid fra man mister onecall-dekning til man er på nett med telenor. Og så synes jeg det er fint å kunne se hva slags datatilkobling man har ved at det står H/E/G istedenfor bare R når man er utenfor tettbygde strøk.

Lenke til kommentar

Man kan tom låse den på telenor på de aller fleste telefoner. Dermed har man 100% samme dekning som Telenor. Noe annet er bare tull å si.

 

500 sms holder for de fleste med iPhone da veldig mange andre har iPhone og man sender dermed iMessage. Vanlig sms gikk ned med 70% for min del etter at iMessage kom.

Lenke til kommentar

One Call har jeg gått vekk fra for lengst. De har gått fra å være de billigste, til de mer gjennomsnittlige tilbyderne. Spesielt på datatrafikk ligger de langt bak. Jeg har nå Chess der jeg betaler 169 kr per mnd. for 3 GB data. Resten er ganske billig med null i oppstartstid og 1 øre per sekund. Noe som er svært bra for oss med smarttelefon og som dermed komuniserer mer med Skype og Facebook enn sms og ringing.

 

Chess sjakkmat + spotify + ubegrenset sufring = 350 kr per måned, da jeg uansett betalte 100 kr for spotify per måned så betaler du "i teorien" 250 kr for "evig" surfing 500/500/500 sms/mms/ringetid.

 

Er ikke det bare ut året, og så må man betale for Spotify itilleg til abonnementet?

 

Som flere her skriver er data viktig, men de aller fleste går tom for 500sms før 500Mb data. De som faller utenfor her er de som streamer mye musikk og video på farten.

Så påstanden om at data er mer verdt er en sannhet med modifikasjoner.

Selv bruker jeg mobilen svært mye på nett, men like vell er jeg innenfor et WIFI AP i 90% av tiden.

 

Fortsatt har jeg telefonen for å ringe med, surprise!

Og sende SMS.

Datatrafikk er viktig, men det er trådløst nett hjemme, på jobb og hos venner. da blir det ikke så stort behov for datatrafikk, oftest under 200 Mb i måneden.

Så med 1 Gb er det masse igjen til å sitte på kafé, osv.

Spotify, osv trekker sikkert en del. Ellers ser jeg ikke helt behovet for mer enn 1Gb.

...og trives godt med onecall og hva er vitsen med å bytte for 3 mnd?

 

WIFI er greit når man er plasser der det er tilgjengelig. Men forbruket varier ettersom hvordan man bruker telefonen, selv sender jeg bare rundt 100 sms i måneden, mens samtaler vanligvis er under timen, pga. at jeg kan bruke Skype til å ringe venner med, og bruker Facebook til å sende meldinger med. SMS og ringing må jeg gjøre til de som ikke har facebook eller skype, som f.eks. den eldre garde eller ukjente folk.

 

Når det kommer til data, bruker jeg tett oppunder 3 GB, men ser at jeg mest sannsynlig kommer til å trenge det dobbelte, ihvertfall om 4G/LTE blir vanligere i årene fremover. På bussen bruker jeg Spotify, youtube, nettsurfing, og en haug med apper som drar data. Når jeg kjører er Spotify satt på "radio" sånn at den bare spiller sanger ettersom hva slags sjanger jeg har valgt. Dette drar jo en del data over tid, hvis man f.eks. sier 1 MB per minutt. Om fem år, tipper jeg 20 GB eller mer er vanlig forbruk for eiere av smarttelefoner.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

 

Chess sjakkmat + spotify + ubegrenset sufring = 350 kr per måned, da jeg uansett betalte 100 kr for spotify per måned så betaler du "i teorien" 250 kr for "evig" surfing 500/500/500 sms/mms/ringetid.

 

Er ikke det bare ut året, og så må man betale for Spotify itilleg til abonnementet?

 

 

Dette gjelder ikke bare ut året, men du får derimot Spotify i 12 måneder med tilbudet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...