Gå til innhold

Apple ble stanset i Tokyo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette gjaldt vel bare et patent vedrørende synkronisering av musikk mot server (eller noe i de baner)?

 

Anyways, Google har kjøpt opp Motorola og Gogorola har tydeligvis store planer om å kjøre hardt på patentsøksmål mot Apple fremover om de ikke kommer til noen minnelig løsning på bakrommet. Dette gjelder stort sett patenter som går på hardware og ikke design såvidt jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Dette gjaldt vel bare et patent vedrørende synkronisering av musikk mot server (eller noe i de baner)?

 

Anyways, Google har kjøpt opp Motorola og Gogorola har tydeligvis store planer om å kjøre hardt på patentsøksmål mot Apple fremover om de ikke kommer til noen minnelig løsning på bakrommet. Dette gjelder stort sett patenter som går på hardware og ikke design såvidt jeg har forstått.

 

De vil nok prøve seg de å.

 

Men det er vel greit for alle android fanboysa... Er jo bare Apple som er slemme.

 

Selv om Google/Samsung har en gigantisk frynsete fortid på å bare gjøre som de vil. Lovligt eller ikke...

Og personvern hos google er jo = 0.

 

Så med så mange android enheter som det er i verden, er vi alle snart på google's radar...

Lenke til kommentar
Dette gjaldt vel bare et patent vedrørende synkronisering av musikk mot server (eller noe i de baner)?Anyways, Google har kjøpt opp Motorola og Gogorola har tydeligvis store planer om å kjøre hardt på patentsøksmål mot Apple fremover om de ikke kommer til noen minnelig løsning på bakrommet. Dette gjelder stort sett patenter som går på hardware og ikke design såvidt jeg har forstått.
De vil nok prøve seg de å.Men det er vel greit for alle android fanboysa... Er jo bare Apple som er slemme. Selv om Google/Samsung har en gigantisk frynsete fortid på å bare gjøre som de vil. Lovligt eller ikke...Og personvern hos google er jo = 0.Så med så mange android enheter som det er i verden, er vi alle snart på google's radar...

 

Tror egentlig ikkje det e så mange som synes denne krigen e grei, uansett kem som saksøke kem. Det hemme jp bare innovasjon og nytenking, når de må bruka så mye ressurser i rettssalen. Og det e vell ingen som har påstått at det bare e Apple som e slemme, de fleste e nok klar over at både Google og Samsung og har sine svin på skogen, men de sistnevnte har i hvertfall ikkje gått te krig for å kreva eksklusivitet på avrunda kanter på rammå rundt skjermen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virkelig godt at de får smake litt av sin egen lekse også. Apple må jekke seg ned noen hakk med disse patentgreiene. Apple har vel oppfunnet farlig lite, de er bare en flink kokk som greier å blande ingredienser, det betyr ikke at de har oppfunnet eplet av den grunn.

 

Apple navnet ble jo også stjålet fra the beatles i sin tid, så apple har god erfaring med nettopp det å stjele fra andre.

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Apple bryr seg om vinninger eller tap, det de gjør er å skremme Samsung langt utenfor Apple sitt territorie, og Galaxy SIII viser at det fungerer utmerket.

 

Gjør det?

 

Apple krever salgsforbud for SIII i USA.

 

Jeg formulerte meg litt feil. Selvsagt bryr de seg om vinninger, men alt i alt så driver de med denne krigen for å skremme bort produsenter. Det er en vanlig teknikk for store selskap, enten det er for å bevare trademarks eller for å lamme konkurrenter. Et annet eksempel på slik strategi var når Bethesda/ZeniMax saksøkte Mojang for bruken av ordet "Scrolls", de bryr seg ikke om de tapte for nå vet de at Mojang vil holde seg langt, langt borte fra navn som kan kollidere med dems registrerte trademarks.

 

Grunnen til at jeg er så håndfast på at dette er aktuelt med Apple vs Samsung er fordi Samsung helt klart gir etter med Galaxy-modellene som er spesialdesignet for å ikke se ut som en iPhone, og andre mobil-produsenter er livredde for å tråkke innenfor Apple sitt territorie eller komme på feil fot med Apple.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Apple bryr seg om vinninger eller tap, det de gjør er å skremme Samsung langt utenfor Apple sitt territorie, og Galaxy SIII viser at det fungerer utmerket.

 

Gjør det?

 

Apple krever salgsforbud for SIII i USA.

 

Jeg formulerte meg litt feil. Selvsagt bryr de seg om vinninger, men alt i alt så driver de med denne krigen for å skremme bort produsenter. Det er en vanlig teknikk for store selskap, enten det er for å bevare trademarks eller for å lamme konkurrenter. Et annet eksempel på slik strategi var når Bethesda/ZeniMax saksøkte Mojang for bruken av ordet "Scrolls", de bryr seg ikke om de tapte for nå vet de at Mojang vil holde seg langt, langt borte fra navn som kan kollidere med dems registrerte trademarks.

 

Grunnen til at jeg er så håndfast på at dette er aktuelt med Apple vs Samsung er fordi Samsung helt klart gir etter med Galaxy-modellene som er spesialdesignet for å ikke se ut som en iPhone, og andre mobil-produsenter er livredde for å tråkke innenfor Apple sitt territorie eller komme på feil fot med Apple.

 

Ja jeg skjønner Apple. Problemet er at de mener at Android bryter deres patenter, så uansett hva de som produserer Android telefoner gjør, vil de bli saksøkt av Apple. Apple ønsker å fjerne sin største konkurrent. Hverken mer eller mindre. At Apple i det hele tatt har fått ett slikt tullepatent som slide og lock er for meg uforståelig. Enda verre er det at de kan bruke ett slikt patent for å stenge ute konkurrenter.

Lenke til kommentar

apple var smarte før all dette smartphone tok av, de kjøpte rettigheter fra selskaper som ikke gikk så bra fikk dette for en billig penge. tenker mest på den zoom teknikken apple kjøpte opp.

men eneste grunnen til at apple kjøpte disse var for å holde andre ute.

men etterhvert så er jo alt det apple gjør først uansett hva det gjelder så er det deres, og de går til sak mot noen som våger å lage det samme. litt ironisk at iphone bruker samsung lagd innmat i telefonene, enda går apple til sak.

men apple har jo egentlig ikke en dritt å gå til sak mot andre telefon produsenter, i forhold til andre selskaper. nokia har haugevis av patenter som apple bruker, nokia er ikke dritsekker og har ikke gått til sak. håper virkleig nokia går til sak, nokia trenger penger, masse penger å hente hos apple.

 

motorola, de var jo største mobil selskapet, og første (så vidt jeg vet), så dem har jo patenter på alt mulig i telefoner. så apple har jo ikke mye å komme med i forhold til disse.

 

er jo også en grunn til at apple bare er ute etter samsung, for hvis de hadde gått til sak mot nokia, så ville nokia garantert gått til motsak og vinni.

Lenke til kommentar

apple var smarte før all dette smartphone tok av, de kjøpte rettigheter fra selskaper som ikke gikk så bra fikk dette for en billig penge. tenker mest på den zoom teknikken apple kjøpte opp.

men eneste grunnen til at apple kjøpte disse var for å holde andre ute.

men etterhvert så er jo alt det apple gjør først uansett hva det gjelder så er det deres, og de går til sak mot noen som våger å lage det samme. litt ironisk at iphone bruker samsung lagd innmat i telefonene, enda går apple til sak.

men apple har jo egentlig ikke en dritt å gå til sak mot andre telefon produsenter, i forhold til andre selskaper. nokia har haugevis av patenter som apple bruker, nokia er ikke dritsekker og har ikke gått til sak. håper virkleig nokia går til sak, nokia trenger penger, masse penger å hente hos apple.

 

motorola, de var jo største mobil selskapet, og første (så vidt jeg vet), så dem har jo patenter på alt mulig i telefoner. så apple har jo ikke mye å komme med i forhold til disse.

 

er jo også en grunn til at apple bare er ute etter samsung, for hvis de hadde gått til sak mot nokia, så ville nokia garantert gått til motsak og vinni.

Nokia har gått til sak. For mange år siden. Du var sikkert ikke født da.

Lenke til kommentar

apple var smarte før all dette smartphone tok av, de kjøpte rettigheter fra selskaper som ikke gikk så bra fikk dette for en billig penge. tenker mest på den zoom teknikken apple kjøpte opp.

men eneste grunnen til at apple kjøpte disse var for å holde andre ute.

men etterhvert så er jo alt det apple gjør først uansett hva det gjelder så er det deres, og de går til sak mot noen som våger å lage det samme. litt ironisk at iphone bruker samsung lagd innmat i telefonene, enda går apple til sak.

men apple har jo egentlig ikke en dritt å gå til sak mot andre telefon produsenter, i forhold til andre selskaper. nokia har haugevis av patenter som apple bruker, nokia er ikke dritsekker og har ikke gått til sak. håper virkleig nokia går til sak, nokia trenger penger, masse penger å hente hos apple.

 

motorola, de var jo største mobil selskapet, og første (så vidt jeg vet), så dem har jo patenter på alt mulig i telefoner. så apple har jo ikke mye å komme med i forhold til disse.

 

er jo også en grunn til at apple bare er ute etter samsung, for hvis de hadde gått til sak mot nokia, så ville nokia garantert gått til motsak og vinni.

Nokia har gått til sak. For mange år siden. Du var sikkert ikke født da.

 

da var det sikkert pga noe ille kopiering av større grad enn vi ser apple går til sak om nå.

Lenke til kommentar

Ingenting på iPhone 1gen var noe Apple fant opp. De tok ideer fra tidligere produkter fra andre produsenter, lagde sin egen versjon for så og skaffe seg en patent på det. En tablet var allerede utprøvd i år 2000 så de fant ikke opp dette heller. Kom gjerne med eksempler på ting Apple har funnet på helt selv. Det er svært få ting.

Lenke til kommentar

Ingenting på iPhone 1gen var noe Apple fant opp. De tok ideer fra tidligere produkter fra andre produsenter, lagde sin egen versjon for så og skaffe seg en patent på det. En tablet var allerede utprøvd i år 2000 så de fant ikke opp dette heller. Kom gjerne med eksempler på ting Apple har funnet på helt selv. Det er svært få ting.

De fant opp den brukervennlige smarttouch telefonen til hvermansen.

Hva har samsung funnet opp på mobilfronten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...