Gå til innhold

Nå er Java trygt igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er så hårreisende at jeg har ikke ord. Nå er detl vel så godt som bekreftet at Oracle ble informert om sårbarheten i april og likevel valgte de å være helt stille når det ble kjent at en 0-day aktivt blir utnyttet. De annerkjente ikke sårbarheten offentlig før nå!

 

Dette er utrolig uansvarlig av Oracle og det undergraver sikkerheten til internett ved å nok en gang være det svake leddet i sikkerhetslenken.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og oppdateringen skjer ikke automatisk, slik tolker ihvertfall jeg skriveriene i artikkelen!?

 

Hei. Jeg endret ingressteksten fra å si at Oracle "sender ut en oppdatering" til "legger ut en oppdatering". Ellers i teksten skriver jeg både hvor du kan laste ned, og hvilken versjon du skal laste ned.

 

Håper endringen gjorde det litt klarere :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.

 

Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.

 

Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.

 

Så lenge Microsoft verner om bakoverkompabilitet og fortsetter å dytte ut programvare og OS i 32-bit så er det lite å få gjort. Her skal Apple har positiv omtale for å dytte alt over til 64 bit.

Endret av Untouchab1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.

 

Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.

Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC?

Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er kjipt at programvareleverandørene ikke kan flytte over på 64-bit for godt, slik at man kun trenger f.eks. 64-bit Java på sin Windows-installasjon.

 

Nå må man fremdeles ha 32-bit Java installert inntil 32-bit bruken blir noe mer utvannet, og at man så kan begynne å drite i sinkene som ikke lager 64-bit programvare.

Du kan da fint velge selv å kun kjøre 64-bits applikasjoner på din egen PC?

Du trenger ikke 32-bits Java hvis du kjører 64-bits browsere. You decide.

 

Dersom du har oversikten, gidder du så å oppsummere hvilke browsere som har 64-bits varianter?

Så vidt jeg vet er eksempelvis Mozilla Firefox bare i 32-bit, stemmer det?

Lenke til kommentar

G: "Dersom du har oversikten, gidder du så å oppsummere hvilke browsere som har 64-bits varianter?

Så vidt jeg vet er eksempelvis Mozilla Firefox bare i 32-bit, stemmer det?"

 

Opera, Waterfox, IE, Pale Moon, Firefox 4.0(uoffisiel), Public Web Browser, SeaMonkey, Minefield og omtrent alle nettlesere for linux (på linux) :p

Endret av killer_ulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...