Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Ativ Smart PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så spent på denne kontra RT versjonen, min drøm er at RT versjonen vil få "fullverdige apper" som f.eks nettbank, nettsider, spotify og streaming av fotballkamper, resten av programmer og games er for meg fullstendig care og er derfor jeg er så spent på om er denne jeg havner på eller en RT versjon, men 7000 er overprising spør du meg; tror folk avventer hva surface vil koste.

 

Leste noe at du kan få en fullverdig IE-explorer med RT versjonen as well - noen som vet noe mer om dette? Den som kjører snapdragon dual core that is.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Blir interessant å se hvordan RT-systemet blir i forhold til ASUS TF700 som jeg sitter på nå. Har fremdeles større tro på Android enn Windows 8 som opperativsystem på denne typen enheter, men det hadde vært gøy å see Microsoft lykkes med noe nytt. Ennå mer interessant blir det å see hvordan full-versjonen blir, da det virker som en perfekt løsning å kjøre ett fullverdig PC-opperativsystem på nettbrettformfaktor... det ultimate CarPuter-systemet, med tanke på hvor begrenset støtte det er for eksterne enheter i Android?

Lenke til kommentar

Er så spent på denne kontra RT versjonen, min drøm er at RT versjonen vil få "fullverdige apper" som f.eks nettbank, nettsider, spotify og streaming av fotballkamper

 

Windows RT kan sammenlignes direkte med Android og iOS, og etterhvert som det går seg til vil det få tilsvarende utvalg i applikasjoner.

Lenke til kommentar

Spørs om det går seg til da. Windows RT starter med akkurat like mange apper som det Bada gjorde og vi så jo hvordan det gikk med app-utvalget der. Uansett, alt som skal gjennom det systemet må "godkjennes" av microsoft og microsoft nekter å godkjenne noe dersom de ikke får 40% av inntektene. Det er ran av utviklere på høylys dag så det spørs om de blir så veldig ivrige på å skrive programmer til det. Særlig når det finnes parallelle Windows-versjoner uten dette 40%-gebyret og andre OS som Android.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Takk for det innspillet, jeg vil nemlig ha ting mest basic mulig men om 40% gebyret og strengt start-fase for godkjenning så skyter dem seg selv i foten; kjipt fordi jeg leste at du kan faktisk switche til fullverdig nettleser med Internett explorer ( flash, silverlight etc) men vet ikke om det faktisk stemmer?

 

Får se an prisen på surface I7 eller atom fra samsung hvor sistnevnte er mest aktuelt ; asus skjer ikke selv om dem har fått _verdifull_ erfaring fra å drite seg ut med transformers serien som jeg uheldigvis sitter på nå, men etter å ha failet designmessig så skjønner vel dem nå hvor landet ligger går jeg ut ifra, but still - Atom ser brukervennlig ut mot batteri og er raskt nok til å kjøre full HD som er det tyngste jeg kommer til å bruke en netbook til.

Lenke til kommentar

Spørs om det går seg til da. Windows RT starter med akkurat like mange apper som det Bada gjorde og vi så jo hvordan det gikk med app-utvalget der. Uansett, alt som skal gjennom det systemet må "godkjennes" av microsoft og microsoft nekter å godkjenne noe dersom de ikke får 40% av inntektene. Det er ran av utviklere på høylys dag så det spørs om de blir så veldig ivrige på å skrive programmer til det. Særlig når det finnes parallelle Windows-versjoner uten dette 40%-gebyret og andre OS som Android.

Såpas, virker ikke som en smart måte å komme inn på et nytt marked på, spesielt når du tenker på hvordan de kom inn på konsoll markeded med Xbox.

Vil si at mobile enheter er betydlig viktigere en konsoller som et strategisk marked.

Lenke til kommentar
Er så spent på denne kontra RT versjonen, min drøm er at RT versjonen vil få "fullverdige apper" som f.eks nettbank, nettsider, spotify og streaming av fotballkamper
Windows RT kan sammenlignes direkte med Android og iOS, og etterhvert som det går seg til vil det få tilsvarende utvalg i applikasjoner.

 

Men hvordan vil da Windows RT legger seg i forhold til Windows Phone 8? Sistnevnte er vel det som best kan sammenliknes med iOS og Android?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Er så spent på denne kontra RT versjonen, min drøm er at RT versjonen vil få "fullverdige apper" som f.eks nettbank, nettsider, spotify og streaming av fotballkamper, resten av programmer og games er for meg fullstendig care og er derfor jeg er så spent på om er denne jeg havner på eller en RT versjon, men 7000 er overprising spør du meg; tror folk avventer hva surface vil koste.Leste noe at du kan få en fullverdig IE-explorer med RT versjonen as well - noen som vet noe mer om dette? Den som kjører snapdragon dual core that is.

 

Jeg vet hvert fall at TV2 har planer om å utvikle en Sumo-app for Windows 8/WinRT.

Ettersom Windows-plattformen er så stor, vil du garantert få se apper til nettbank og Spotify/WiMP. Hva du skal med nettside-app, aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Spørs om det går seg til da. Windows RT starter med akkurat like mange apper som det Bada gjorde og vi så jo hvordan det gikk med app-utvalget der. Uansett, alt som skal gjennom det systemet må "godkjennes" av microsoft og microsoft nekter å godkjenne noe dersom de ikke får 40% av inntektene. Det er ran av utviklere på høylys dag så det spørs om de blir så veldig ivrige på å skrive programmer til det. Særlig når det finnes parallelle Windows-versjoner uten dette 40%-gebyret og andre OS som Android.

40 %? Det er nok heller 30 %, som i iOS: Samme prinsipp som i App Store.

Fint at du vet antall apper som er tilgjengelig ved lansering, to måneder før lansering.

App Store på iphone/ipad er jo blitt en sukess. Apple tar 30 % av salget, og det ser ikke ut som det har hindret utviklere i å utvikle for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nei, ikke helt. Du kan se flash-videoer (kun på enkelte sider, tror jeg. Deriblant YouTube), men ikke installere tillegg og se Silverlight-video - da må du bytte til skrivebordsversjonen. Det er sikkert andre begrensninger også, men ingen jeg er klar over. Dette gjelder IE10-versjonen.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Veldig usikker, faktisk. Men ut ifra denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=jOJeEpBlFV0 (spol til 3.16), ser det ut som at det er et IE-ikon på skrivebordet. Men det vil ikke være mulig å installere andre x86/x64-nettlesere på RT-versjonen. (Nå er det forresten ikke annonsert om Surface kommer med støtte for mobildata i førsteomgang).

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Takk for linken, er imponerende hvor mye mer flytende RT går på brett enn nettbrett med "tilsvarende hardware" Kjipt at jeg i tilfelle ikke får synket chrome mobil/brett men om man får muligheten til å kjøre full IE så er dette et kjøp fra min side, ikke behøver jeg nettbank-app da heller, dette virker lovende so far. :D

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...