Gå til innhold

Norske bedrifter er mobilsinker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvor har Grønbech det fra at alle vil bestille sydenferie (eller for den saks skyld noe annet som koster en del penger) på mobilen etter en prat på kafeen?Nei takk, liker selv den oversikten jeg får på pc /tab.

Enig med deg en liten skjerm setter begrensinger, bestiller du syden feie vil du gjerne se bilder, gjerne google stedet og hotellet før du bestiller osv.

Du kjøper skjelden sydenferie på bussen uansett.

Lenke til kommentar

Er veldig enig med Jan Grønbech i dette.

Jeg har ofte irritert meg over ubrukelige websider når jeg surfer på telefonen.

Nettsider med menyer som kun bruker mouseover, ikke skalerer, knoter med javascript osv. Javascript på linker ++.

 

Nettsidene er laget KUN for desktop browsere, og passer rett og slett ikke på små skjermer, trege cpuer og touch interface.

Selv med små skjermer og svake prosessorer er det fullt mulig å enkelt lage brukbare og brukervennlige nettsider for mobiler.

 

Eksempel: Prøv å bruke prisjakt.no til noe fornuftig på mobilen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i det Grønbech sier. Ikke alle ønsker å shoppe via mobilen, men flere og flere ønsker det. mCommerce er ikke kommet langt ennå, det er mye å gjøre!

 

Når vi får lommeboken i mobilen, aktiverer enkel one-click-payment fra Pad og smartphone har vi kommet lenger. Når dette blir integrert i gode apper og skreddersydde mobil-sider vil nok dette øke brukervennligheten betraktelig!

Lenke til kommentar

Helt enig i det Grønbech sier. Ikke alle ønsker å shoppe via mobilen, men flere og flere ønsker det. mCommerce er ikke kommet langt ennå, det er mye å gjøre!

 

Når vi får lommeboken i mobilen, aktiverer enkel one-click-payment fra Pad og smartphone har vi kommet lenger. Når dette blir integrert i gode apper og skreddersydde mobil-sider vil nok dette øke brukervennligheten betraktelig!

Jeg tror ikke mobilen noen gang, vil bli et raskere betalingsmiddel, enn et bank kort. Men kanskje et suplement.

Lenke til kommentar

@geco5: "Jeg tror ikke mobilen noen gang, vil bli et raskere betalingsmiddel, enn et bank kort. Men kanskje et suplement." Famous last words :)

 

Og hvor har Grønbech det fra at alle vil bestille sydenferie (eller for den saks skyld noe annet som koster en del penger) på mobilen etter en prat på kafeen?

 

Nei takk, liker selv den oversikten jeg får på pc /tab.

 

@venesis:

Kanskje grunnen til at du ikke vil bestille ferie på telefonen er at bestillingssidene ikke er tilrettelagt for mobil eller tablet?

Jeg tror at vi kan lage veldig gode bookingopplevelser for både tablet og mobil. Sider som er enkle å bruke og ser pene ut. En liten skjerm er ikke nødvendigvis problemet.

Endret av marianne001
Lenke til kommentar

@geco5: "Jeg tror ikke mobilen noen gang, vil bli et raskere betalingsmiddel, enn et bank kort. Men kanskje et suplement." Famous last words :)

 

Og hvor har Grønbech det fra at alle vil bestille sydenferie (eller for den saks skyld noe annet som koster en del penger) på mobilen etter en prat på kafeen?

 

Nei takk, liker selv den oversikten jeg får på pc /tab.

 

@venesis:

Kanskje grunnen til at du ikke vil bestille ferie på telefonen er at bestillingssidene ikke er tilrettelagt for mobil eller tablet?

Jeg tror at vi kan lage veldig gode bookingopplevelser for både tablet og mobil. Sider som er enkle å bruke og ser pene ut. En liten skjerm er ikke nødvendigvis problemet.

Undrer på hvorfor noen "på død og liv", må handle via en mobil? Det kan jeg da gjøre i fred og ro hjemme. Jeg har ikke så dårlig tid, at jeg må gjøre det på toget, eller på vei til noe annet. Så for meg, vil det trolig aldri bli nødvendig. Heller ikke i jobbsammenheng! Der foregår gjerne kjøp, etter omfattende kontrakter og kontraktsforhandlinger.

Lenke til kommentar

Det er på grensen til useriøst av større firmaer og ha sider som ikke fungerer pr mobil, om du ikke skal kjøpe via siden så kan man jo ha behov for informasjon, tekniske data o.l om produkter man ser på.

Den informasjone finner jeg på PCen. Trenger ikke stoppe opp og kaste bort tid på å forsøke å finne bransjerelatert informasjon, som trolig ikke vil være tilgjennelig likevell. Jeg ønsker å være effektiv, ikke å leike meg med muligheter. Da får jeg "sparken"!

Endret av geco5
Lenke til kommentar
Trenger ikke stoppe opp og kaste bort tid på å forsøke å finne bransjerelatert informasjon, som trolig ikke vil være tilgjennelig likevell. Jeg ønsker å være effektiv, ikke å leike meg med muligheter. Da får jeg "sparken"!

 

Tja, jeg står ofte slik på steder hvor jeg ikke har med meg noen PC, men det er bare og vente i og med PC-en er raskt krympende som surfedings og om noen år så har selv de tregeste webutviklere fått det med seg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tja, jeg står ofte slik på steder hvor jeg ikke har med meg noen PC, men det er bare og vente i og med PC-en er raskt krympende som surfedings og om noen år så har selv de tregeste webutviklere fått det med seg.

Tja, jeg står ofte slik på steder hvor jeg ikke har med meg noen PC, men det er bare og vente i og med PC-en er raskt krympende som surfedings og om noen år så har selv de tregeste webutviklere fått det med seg.

Tja, jeg står ofte slik på steder hvor jeg ikke har med meg noen PC, men det er bare og vente i og med PC-en er raskt krympende som surfedings og om noen år så har selv de tregeste webutviklere fått det med seg.

Min arbeidsdag består av å jobbe! Jeg står ikke å henger, i arbeidstiden! Selv om jeg skal i møter, så står jeg ikke å "henger" noen steder. Surfing har jeg lite behov for, selv om det benyttes en gang i blant, da helst på fritiden. Jeg har erfaring, kunskap, som jeg jobber etter. Og egnet oppslagsverk, som jeg henter eventuell informasjon, ved behov. Da trenger jeg ikke de løsningene du sikter til. Det er hyggelig at verden går videre og når det kommer løsninger som er mer effektive for meg, vil jeg ta de i bruk. Alt for mange "leiker seg" i arbeidstiden og burde vært sparket. Det blir de i mitt yrke, hvis de ikke er effektive.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...