Gå til innhold

Bli brillefin til film og spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppløsning?

Siden det ikke er nevn så tipper jeg det er rimelig langt fra 1080... også langt fra 720 med så små skjermer...

 

Hadde det vært lansert som en gadget til å spille mobilspill til 820kr, så hadde jeg vært med...

For over 8000kr må du ha en rimelig WAF-bastant dame før dette er et alternativ til en hjemmekino med ekte 5.1 og skikkelig bass, og 1080..

 

Men dytt teknologien videre, konseptet er kult. :dremel:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meh... Jeg satser heller på Oculus Rift.

Dekker 100% av synsfeltet, er i 3d og har en verdig mulighet for å dytte fungerende Virtual Reality ut på markede.

Med en prototype til 2000,- inkl 2 fungerende spill på kickstarter, burde den ikke bli så altfor dyr, når den slippes på markede i 2013-14 :)

Lenke til kommentar

Ikke akkurat retina-oppløsning..Det må vel 8K til med den avstanden uansett.

 

DPI er nesten 10 ganger høyere enn noe "retina" produkt. Tror ikke noen vil være i stand til å se individuelle pixler på disse.

Men så er også avstanden mindre enn 1/10. Optikken i brillene gjør at øynene kan fokusere på mer normale avstander og likevel se skarpt og noenlunde uanstrengt.

Lenke til kommentar

Om, evt. når, det føles som 50" fullHD kan dette være rimelig fantastisk. kanskje ikke til PC-spill, men kan se for meg å ligge i sengen og spille PS3 eller se på film :)

 

Tenker meg at noe sånt blir innkjøpt om noen år. med mindre det holder med en 4K skjerm, noe jeg sikkert kjøper før denne :p

 

Ikke akkurat retina-oppløsning..

Det må vel 8K til med den avstanden uansett.

 

Godt poeng. Styrker min mening om at det fremdeles er noen år til det blir godt nok. 3D er ikke en gang godt nok enda, men det har jo også en del å gjøre med at de fleste bruker det kun for å kunne ta mer penger for kinobilletten. Piartes of the Caribbean er et godt eksempel på en slik 3D-film.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Jeg har forgjengeren (HMZ-T1).

 

Oppløsningen der er helt grei. Jeg ser ikke pikslene under bruk, så det kan ikke sammenliknes med en 50 tommer med samme oppløsning!

Hovedproblemet med brillene er derimot komfort. De er ikke spesielt komfortable å ha på over tid. 1 time går, men etter 2-3 timer begynner de å bli svært ubehagelige. Tilsynelatende ser det ut som HMZ-T2 brillene lider av samme problem.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...