Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Camera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Erstatte telefon ? DET ER INGEN TELEFON !

 

Og hvordan Samsung som i det minste kan lage mobiltelefoner i motsetning til Nikon og selger en komplett mobiltelefon for 122,- (hardware.no sin prisguide) ikke klarer å dytte inn dette i denne er for meg en gåte.

 

Selv med x antall ingeniører og andre ansatte så sitter de fortsatt med hue så godt planta oppi ræva at det må vel en oppfølger eller to før noen finner opp hjulet her...

Lenke til kommentar

fo2re: Les resten av setningen; " erstatte telefonen som øyeblikkskamera." :)

 

Poenget er at for folk flest er telefonen i dag det kameraet de alltid har med seg, og dermed blir de fleste bilder tatt med relativt svak kameramaskinavre. Inntil vi så saken på nært hold hadde vi et lønnlig håp om at den kom til å være så kompakt at brukerne ville ønske å ta den med seg overalt. Såpass stor som den er i levende live har vi våre tvil om at den vil være med overalt for noen andre enn de som har veldig store lommer.

 

Men, ja - vi skjønner ikke helt hvorfor de ikke tok med all funksjonaliteten fra en mobil når de først hadde gått 99% av løypa. Det er vel ikke helt uvanlig at typiske førstegenerasjonsprodukter har mangler. Kanskje størrelsen er såpass stor at de har tenkt at folk ikke vil ringe med den? Det virker litt merkelig iom at både Galaxy Note, Galaxy Tab 7.7 og Galaxy Note 10.1 har ringefunksjon. Samsung har ikke sagt noe om denne avgjørelsen selv.

 

RealTek: Det er ingen skrivefeil. Dette er opplysningene Samsung selv oppgir i sin presseinformasjon. De opplyser imidlertid lite om tilbehøret vi tok bilde av, men ser du nærmere etter likner en av dingsene mye på et batterigrep. Batteritiden er uansett også et tema for en slik sak som dette.

 

 

Lenke til kommentar

Kanskje det er bevisst at de ikke har puttet en telefon inn i denne. Dermed slipper de å kannibalisere sitt eget mobilmarked. Denne er jo på ingen måter en konkurrent til noen mobiltelefon.

 

For min egen del er det heller ikke så nøye, foreløpig. Jeg har ingen planer om å bytte ut mobilen med kompaktkamerahybrid. Ihvertfall ikke så lenge hybriden er mer klumpete. Da foretrekker jeg faktisk å ha med et ekstra kamera de gangene jeg trenger, og bruke kamera på mobil til andre snapshots. På den annen side vil en full hybrid mest sannsynlig tiltale enda flere, som igjen kan gi mer salg og faktisk lavere pris. Det er aldri feil.

 

Litt som video på SLR. Mange, meg selv inkludert, var imot å putte video på SLR. Men nå er det nesten standard. Jeg er ikke så opptatt av det, og savner det ikke på kameraet jeg har, men om det uansett følger med er det greit. Så lenge jeg slipper betale ekstra for det.

 

Men ja, rydd opp i artikkelen.

Galaxy Camera fusjonerer mobiltelefonen og super zoom-kameraet.

Nei, de fusjonerer et mobil-OS med super-duper zoom-kamera.

 

Litt skuffet er vi også over at Samsung ikke har tatt med ringefunksjon når de først skulle krysse en mobil og et kamera.

Igjen. Det er ikke en mobil. Det er OS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... Men, ja - vi skjønner ikke helt hvorfor de ikke tok med all funksjonaliteten fra en mobil når de først hadde gått 99% av løypa...

 

Kanskje det er fordi de ikke engang har forsøkt å lage en mobil og ikke engang har planer om det de i neste generasjon. Det er rett og slett et kamera med Android OS.

 

Og mht "99% av løypa": SW-messig kanskje, men ikke HW. Der er det langt unna å være en mobil naturlig nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er egentlig en tåpelig idè. De vil jo at vi skal bruke den som en mobiltelefon, det er absolutt ikke en mobiltelefon. Ingen kamera trenger Android. Men jeg setter virkelig pris på at man kan enkelt kan dele bilder, laste bilderedigreingsapper. Men Android trenger det ikke!

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe mobil dette...

Skjønner ikke hvorfor denne saken havner hos Amobil, den burde jo heller vært publisert hos eks. Akam da dette jo ikke er noen mobil i hele tatt..

Ett kompaktkamera med Android OS er fremdeles ett kompaktkamera, eneste forskjellen er att den har noen ekstra overføringsmuligheter.

Hele poenget med en kameramobil er jo att man har enn fullgod mobil + bra kamera, da kjøper man heller eks. Nokia 808 :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...