Gå til innhold

Denne skal erstatte startmenyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg personlig, tviler på jeg kommer til å gå til anskaffelse av win8.Og viss de tar den frakkasen som de gjorde med xp-win7 om at de ikke lager spill programmer rett til brukere med "gammel" versjon.. vet jeg ikke om jeg kommer til å bli på denne platoformen lengere..

 

Hæ? Alt som kjører på W8 av x86 applikasjoner vil fungere på W7. Jeg ser ingen grunner til at dette ikke skal virke i overskuelig fremtid.

 

For øvrig er det ikke MS som bestemmer hvilke plattformer spillene skal støtte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De har lov, så klart, men problemet med PC-er nå til dags er at leverandøren legger ved masse Bloat Ware som senker ytelsen på PC-en. Det er ikke kun applikasjoner som er ferdig-installert, men applikasjoner som starter når Windows starter, og som krever ressurser mens du kjører.

En slik Start Meny vil være nettopp det.

 

Forøvrig jobber jeg for tiden både på Windows 7 og Windows 8, og har kommet til den konklusjonen at Start Menyen i Windows 7 er noe herk!

Alt er tungvindt, alt er gjemt bak random mappe-navn som ofte bare er navnet på firmaet. Jeg husker da ikke hvem som lagde den Snmp browseren jeg installerte i sted. Ikke husker jeg hva den het heller. Da må jeg bla meg gjennom alle mappene i start menyen, og det er den sannelig ikke lagd for.

 

Dog, jeg har foretatt en grei rydding i Start Menyen i Windows 8. Det er en god ide å fjerne alt som man ikke trenger som Readme.txt eller linker til hjemmesiden til produktet. Da blir straks All Programs mye mer oversiktlig. Jeg tror det kommer til å bli mer standard etterhvert som Windows 8 kommer ut.

Lenke til kommentar

 

for et sjokk at ITavisen fant en måte å vinkle Apple inn i saken. Denne saken kunne ikke hatt mindre med Apple å gjøre, siden den dreier seg om begge de største konkurrentene dems. Men alikevel fikk de til å Lure inn Apple i artikkelen. de er så i lomma på Apple at det er til å spy av.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser ut til at The Register har vært litt mer kritisk i sin dekning av saken: http://www.theregister.co.uk/2012/08/29/samsung_restores_windows8_startmenu/

 

If screenshots at the blog Mashable can be believed - a not inconsiderable act of faith - then the Samsung Start menu widget is closely styled after Apple's Dock user interface. This information should be consumed with the contents of a Cheshire salt mine, for not only is Mashable a dubious source, but this one has "prank" written all over it. Samsung has just been slapped with $1bn damages after losing to Apple in a patent dispute. It is most unlikely to wish to incur Apple's wrath again.

 

Tror denne saken er i samme katogori som at det er sunt for hjert å se på pupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har lov, så klart, men problemet med PC-er nå til dags er at leverandøren legger ved masse Bloat Ware som senker ytelsen på PC-en. Det er ikke kun applikasjoner som er ferdig-installert, men applikasjoner som starter når Windows starter, og som krever ressurser mens du kjører.En slik Start Meny vil være nettopp det.Forøvrig jobber jeg for tiden både på Windows 7 og Windows 8, og har kommet til den konklusjonen at Start Menyen i Windows 7 er noe herk!Alt er tungvindt, alt er gjemt bak random mappe-navn som ofte bare er navnet på firmaet. Jeg husker da ikke hvem som lagde den Snmp browseren jeg installerte i sted. Ikke husker jeg hva den het heller. Da må jeg bla meg gjennom alle mappene i start menyen, og det er den sannelig ikke lagd for.Dog, jeg har foretatt en grei rydding i Start Menyen i Windows 8. Det er en god ide å fjerne alt som man ikke trenger som Readme.txt eller linker til hjemmesiden til produktet. Da blir straks All Programs mye mer oversiktlig. Jeg tror det kommer til å bli mer standard etterhvert som Windows 8 kommer ut.

Da sjønnner jeg hva du mener og ja alle pcer kommer med slik søppel, eneste som er mer gøy er alle demo versjonene.

 

Er også helt enig med deg om det tullet med å bruke firmanavn som root mappe i start menyen, imidlertid er det ganske få som gjør dette. Imidlertid helt vanlig under program files.

Win 8 har de motsatte problemet. har testet 2012 server.

SQL server lager 12 ikoner på start siden. Kun SQL server manager er i vanlig bruk, books online derimot mangler.

Her hadde mapper vært en god idee, mesteparten av de verktøyene brukes kun av noen under oppsett.

Notepadd og andre utility programmer ligger et annet sted jeg ikke husker nå. Fant start meny folder under c:\windows\

la den som en shortcut på desktop og bruker den mest.

 

Den gamle win 2000 start menyen som ikke var alfabetisk sortert var noe herk. I win 7 med frecvently used programs er den derimot rimelig genial.

Lenke til kommentar

Har tilgang til W8 RTM via jobben, så jeg kjører pilot. Det er veldig uvant og det føles tungvint uten en meny, så Samsung's alternativ virker som en bra sak.

På den annen side så 'tvinges' man til å legge ut snarveier på oppgavelinjen og det er tross alt utrolig effektivt med direkte linker til de mest brukte programmer og filer. Samme mulighet i W7, men får benytter seg av det.

Lenke til kommentar
Jeg personlig, tviler på jeg kommer til å gå til anskaffelse av win8.Og viss de tar den frakkasen som de gjorde med xp-win7 om at de ikke lager spill programmer rett til brukere med "gammel" versjon.. vet jeg ikke om jeg kommer til å bli på denne platoformen lengere..
Hæ? Alt som kjører på W8 av x86 applikasjoner vil fungere på W7. Jeg ser ingen grunner til at dette ikke skal virke i overskuelig fremtid.For øvrig er det ikke MS som bestemmer hvilke plattformer spillene skal støtte.

 

Har en følelse av at han tenkte på DirectX...

Lenke til kommentar

jeg tror at Microsoft blir å miste salg på Win8 pga deres nye Startmeny løsning. If it aint broken, dont "fix it"....Selv nye Win7 menyene over WinXP menyene var litt radikale for mange "dumme" brukere.

 

"If it's not broke, don't fix it" er et idiotisk visdomsord. Det innbiller folk at "funksjonelt" er det samme som "bra". Dersom alle tenkte slik hele tiden hadde vi fortsatt brukt penn og papir, regnestokk og sendt telegram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se de ulike løsningene, men frem til da er det vel bare Classic Shell som virkelig gir deg startknappen tilbake og lar deg jobbe på skrivebordet. (starter rett opp på skrivebordet.)

 

win8start5big.jpg

 

Skal sies at det faktisk går an å bli vant til "Metro" også...faktisk ganske lett å jobbe med etter en liten stund. Men jeg liker likevel kombinasjonen Classic Shell og "Metro"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...