Gå til innhold

- Jeg skal snu verden på hodet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Myndighetene kan prøve så godt de vil, men piratkopiering vil aldri dø ;) Jeg tror denne programerings tingen også kan bli en bra ting, i og med at det er flerne tusen der ute, som ikke får vist fram sine ferdigheter.

 

Fildeling vil aldri dø, piratkopiering er noe helt annet.

Tviler på piratkopiering vil du ut, det er folk der ute som bryter seg gjennom hva de vil, hackere vil alltid ha overtaket, bare de prøver hardt nokk.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Myndighetene kan prøve så godt de vil, men piratkopiering vil aldri dø ;) Jeg tror denne programerings tingen også kan bli en bra ting, i og med at det er flerne tusen der ute, som ikke får vist fram sine ferdigheter.

 

Fildeling vil aldri dø, piratkopiering er noe helt annet.

Tviler på piratkopiering vil du ut, det er folk der ute som bryter seg gjennom hva de vil, hackere vil alltid ha overtaket, bare de prøver hardt nokk.

 

Er ikke det jeg sikter til. Dotcom saken dreier seg om fildeling, ikke piratkopiering. Piratkopiering er "unskyldingen" myndighetene brukte for å stenge han ned.

Endret av AvidGamer
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Myndighetene kan prøve så godt de vil, men piratkopiering vil aldri dø ;) Jeg tror denne programerings tingen også kan bli en bra ting, i og med at det er flerne tusen der ute, som ikke får vist fram sine ferdigheter.

 

Fildeling vil aldri dø, piratkopiering er noe helt annet.

Tviler på piratkopiering vil du ut, det er folk der ute som bryter seg gjennom hva de vil, hackere vil alltid ha overtaket, bare de prøver hardt nokk.

 

Er ikke det jeg sikter til. Dotcom saken dreier seg om fildeling, ikke piratkopiering. Piratkopiering er "unskyldingen" myndighetene brukte for å stenge han ned.

Greit, skal ikke diskutere mer, har ikke følgt med på saken så mye..
Lenke til kommentar

Det er merkelig hvor mange USA legger seg ut med. Etter den kalde krigen har de:1. lagt seg ut med alle muslimer.2. de vil bygge rakett-*host*forsvar*host* like utafor døra til den store bjørnen.3. de erter på seg mer eller mindre alle som bruker skylagring.Det må jo snart begynne å skorte på kompiser?

 

Trenger ikke kompiser når man digger seg selv . Er det noe amerikanere er gode til er det nettopp det.

Lenke til kommentar

Er ikke det jeg sikter til. Dotcom saken dreier seg om fildeling, ikke piratkopiering. Piratkopiering er "unskyldingen" myndighetene brukte for å stenge han ned.

Det er lov å dele filer, men ikkje piratkopierte. Sjølvsagt er det piratkopiering som er greia her. Dei kan ikkje sikta nokon for å dele filer som ikkje er kopibeskytta.

Lenke til kommentar

Piratkopiering er ikke noe annet enn ett tjenesteproblem, gutta i MAFIAAen kan sutre og bæse så mye du vil og bruke sin nye form for matematikk (Bare nevn på eksamen at du bruker deres utregningsmetode så har du krav på 6'er på samtlige eksamener du tar, samme hva du svarer, den nye mattematikken er kommet :p)

Fikser de en skikkelig tjeneste, så forsvinner piratkopieringen.

Lenke til kommentar
Myndighetene kan prøve så godt de vil, men piratkopiering vil aldri dø ;) Jeg tror denne programerings tingen også kan bli en bra ting, i og med at det er flerne tusen der ute, som ikke får vist fram sine ferdigheter.
Fildeling vil aldri dø, piratkopiering er noe helt annet.
Tviler på piratkopiering vil du ut, det er folk der ute som bryter seg gjennom hva de vil, hackere vil alltid ha overtaket, bare de prøver hardt nokk.
Er ikke det jeg sikter til. Dotcom saken dreier seg om fildeling, ikke piratkopiering. Piratkopiering er "unskyldingen" myndighetene brukte for å stenge han ned.

Ingen tvil om at mye/ mesteparten av filene var piratkopier og det var derfor de tok han ned. Ikke fordi han drev med fildeling.

Ja hanteringen av saken var meget råtten og brøt flere lover, han ble sansynligvis brukt for å statuere et eksempel.

 

Den API delen kan være nyttig, gjelder å få flere seriøse kunder på serverene og det blir vanskligere å ta dem ned slik.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at mye/ mesteparten av filene var piratkopier og det var derfor de tok han ned. Ikke fordi han drev med fildeling.

Ja hanteringen av saken var meget råtten og brøt flere lover, han ble sansynligvis brukt for å statuere et eksempel.

 

Den API delen kan være nyttig, gjelder å få flere seriøse kunder på serverene og det blir vanskligere å ta dem ned slik.

Du må passe deg for å si slikt, når FBI nekter å oppgi en oversikt over dataene er det vanskelig å si om det var 90% piratkopier eller 10% piratkopier. I USA skal man strengt tatt antas å være uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Hvem er det han skal statuere et eksempel for egentlig?

 

API-delen er genial ja, tipper den kommer som en reaksjon mot Dropbox egentlig.

Lenke til kommentar

Du må passe deg for å si slikt, når FBI nekter å oppgi en oversikt over dataene er det vanskelig å si om det var 90% piratkopier eller 10% piratkopier. I USA skal man strengt tatt antas å være uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Hvem er det han skal statuere et eksempel for egentlig?

Han skal ikkje statuere eit eksempel. USA skal statuere eit eksempel ved å ta ned store aktørar innan piratmarknaden.

 

Kor mange prosent det var spelar vel ikkje så stor rolle? Det er jo personar som har blitt dømt til fleire hundretusen for å dele nokre titals songar.

Du vil miste lappen av å kjøre i 120 km/t i 80-sone over nokre hundre meter, sjølv om du køyrer fint ellers.

Lenke til kommentar

Du må passe deg for å si slikt, når FBI nekter å oppgi en oversikt over dataene er det vanskelig å si om det var 90% piratkopier eller 10% piratkopier. I USA skal man strengt tatt antas å være uskyldig inntil det motsatte er bevist.

Hvem er det han skal statuere et eksempel for egentlig?

Han skal ikkje statuere eit eksempel. USA skal statuere eit eksempel ved å ta ned store aktørar innan piratmarknaden.

 

Kor mange prosent det var spelar vel ikkje så stor rolle? Det er jo personar som har blitt dømt til fleire hundretusen for å dele nokre titals songar.

Du vil miste lappen av å kjøre i 120 km/t i 80-sone over nokre hundre meter, sjølv om du køyrer fint ellers.

USA forteller altså at man ikke er trygg uansett om man bor i USA eller New Zealand? Hvorfor har de ikke tatt inn Assange da?

 

Eksemplet ditt er vinklet feil, mer riktig blir: "veiene i Norge skal rives fordi mange mennesker kjører over fartsgrensa."

Om man skal ta ned tjenester på den basis at de tilbyr muligheter for å bryte loven burde man vel kanskje starte med ting som kan skade mest, som muligheten til å kjøpe og selge våpen, og stoppe salg av biler. Jeg tror ikke mange ønsker å leve i en slik verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...