Gå til innhold

Verdens råeste mobil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere har tolket den infoen om lanseringsdatoen litt feil, det er Sørkoreanerne som får den først, og de får den i løpet av september. Jeg ser at andre kilder påstår at Japan får den i oktober/november, og at "resten av verden" skal få den i løpet av året, så det virker fullt mulig at denne blir den første telefonen som kommer til Norge med denne brikken.

 

Da blir den nok ganske sikkert den kraftigste telefonen på markedet ved lansering (mulig iPhone 5 vil slå den på noen områder). Jeg har allerede sett tester av grafikkytelsen, og der matcher den apples A5X fra nye iPad. CPU ytelsen vet vi nok også ganske mye om ut fra HTC One S for eksempel. Dette skal være omtrent de samme CPU kjernene, bare dobbelt så mange...

Lenke til kommentar

Jeg har en 2x liggende som fortsatt har Android 2.3.4, kjøpte derfor en S3 i sommer som i følge ryktene når som helst skal få Jelly Bean, blir nok ikke flere LG på meg heller selv om HW er bra.

 

Leste på en nettside her om dagen om en ny quadcore LTE variant av S3 som skal lanseres i Tyskland i nær framtid. USA versjonen av S3 har en dual core Snapdragon. Den europeiske S3 versjonen med LTE støtte vil få 2GB RAM som den amerikanske. Er vel stor sannsynlighet for at europeisk S3 LTE vil få samme prosessor som Optimus G.

 

 

Lenke til kommentar

Potensielle eiere av denne vil nok ikke få JB før 2014, tidligst ..

Hørt om custom ROMs?

Androidutviklere kan fint låse opp bootloaderen og legge inn nyeste versjon av Android selv som regel, så det går fint.

Det er nok ikke så lettvindt. For det første, det tar tid før ROM-utviklere (som de som lager CyanogenMod) får gitt ut ROMS for siste versjon av Android. Riktignok har de ofte vært ganske raske, men det kan man ikke basere seg på at de er. Tidlige versjoner av ROMs for nye Android-versjoner er gjerne ustabile og enkelte funksjoner kan ikke fungere (som for eksempel video-opptak eller video-aksellerasjon). Spesielt som utvikler er dette lite positivt. På enkelte telefoner er det veldig problematisk å få installert nye versjoner av Android fordi det simpelthen ikke finnes stabile ROMs for den nye versjonen (jeg ser på deg Optimus 2X). Alle Android-telefoner er dessverre ikke like på verken maskinvare eller firmware, og således må det noe tilpasninger til. Disse tilpasningene baserer seg ofte på software-releases og OSS-releases fra produsentene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...