Gå til innhold

Canon runder 80 millioner objektiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
F.eks hvor mange prosent av totalen utgjør 18-55-millimetere?

 

Kan tenke meg at det korresponderer med antall solgte crophus pluss noen prosent, det er nok mest produsert på de premissene, hvis vi tar en M6 gjenget-bolt er det nok den mest produserte, men tar vi bort bilindustrien havner den langt nede på listen, så det er nok grunnen for dette.

 

80mill. på ca. 34 år er ikke mye basert på jordens befolkning, første gen. iPhone solgte i 180mill på 2år hvis jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar
F.eks hvor mange prosent av totalen utgjør 18-55-millimetere?

Kan tenke meg at det korresponderer med antall solgte crophus pluss noen prosent, det er nok mest produsert på de premissene, hvis vi tar en M6 gjenget-bolt er det nok den mest produserte, men tar vi bort bilindustrien havner den langt nede på listen, så det er nok grunnen for dette.

80mill. på ca. 34 år er ikke mye basert på jordens befolkning, første gen. iPhone solgte i 180mill på 2år hvis jeg ikke tar helt feil.

 

Helt feil. Uavhengig av hva IPhone solgte på 2 år, er 80 millioner objektiver mye. Hvorfor er 80 millioner objektiver mye? Jo fordi Canon, som verdens største produsent av kamerautstyr, har produsert 80 millioner objektiver. Når de er dem i verden, eller en av dem som har solgt flest objektiver har de faktisk verdensrekord.

 

Tar man utgangspunkt i produsenten med verdensrekord kan man ikke si det er lite bare fordi IPhone solgte 2 eller 3 ganger så mye. IPhone har ingen verdens ting med saken å gjøre. Folk kjøper den av ymse grunner men hovedsaklig fordi ALLE må ha en telefon. Det går ikke an å leve normalt i Norge uten en mobiltelefon, og hvis IPhone er noe man liker så kjøper man det.

 

Telefon er en nødvendighet, det er ikke et kamera. Det er to forskjellige gjenstander, med totalt forskjellige bruksområder.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...