Gå til innhold

Windows 8 får egen PC-bygger-lisens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd det er for et OS som ser helt ubrukelig ut på en stasjonær maskin. :/

 

du kan laste ned et shell som gjør at man får standard startmeny. og annet enn at startmenyen har blitt fullskjerm, noen aktive hjørner og ommøblering på hvor du finner menyer er det veldig lite som skiller bruken av w8 kontra w7.

 

det er klin gratis å teste ut w8, hva med å teste det i mer en 2 minutter før du slenger ut en mening om at alt bare er rævva? etter ca 3 timer følte jeg meg ganske hjemme i w8. bytte mellom "startmeny programmene" og desktop programmene er bare win+tab / alt+tab gir deg standard funksjon.

Lenke til kommentar

Synd det er for et OS som ser helt ubrukelig ut på en stasjonær maskin. :/

 

du kan laste ned et shell som gjør at man får standard startmeny. og annet enn at startmenyen har blitt fullskjerm, noen aktive hjørner og ommøblering på hvor du finner menyer er det veldig lite som skiller bruken av w8 kontra w7.

 

det er klin gratis å teste ut w8, hva med å teste det i mer en 2 minutter før du slenger ut en mening om at alt bare er rævva? etter ca 3 timer følte jeg meg ganske hjemme i w8. bytte mellom "startmeny programmene" og desktop programmene er bare win+tab / alt+tab gir deg standard funksjon.

 

Fint du går full blown med en gang da. Jeg har jo tross alt testet det, og fant det omtrent umulig å bruke. Jeg vil si meg fornøyd med å kunne "hacke" det til å bli brukbart med ymse tredjepartsprogrammer, men det burde ikke være nødvendig. Metro er teh shit på tablet, men med mus og tastatur er det suboptimalt og gjør det mye vanskeligere enn nødvendig å f.eks. åpne programmer eller faktisk gjøre noe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@Heilage

 

er vell alltids noen som ikke liker det nye. men jeg trur det blir viktig for MS å få til det nye grensesnittet, pga antall forskjellige enheter grensesnittet kjører på. det sagt var det ikke vanskelig å få til det jeg får til i w7

 

Jeg har ikke noe imot litt innovasjon, men er jeg den eneste som ser ulempen i at man må gå inn i et fullscreen-interface for å åpne et program? Det virker mye mer tungvindt enn det trenger å være. Eventuelt burde de inkludere enn applauncher av noe slag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

slik jeg leser det du skriver mellom linjene så er du misfornøyd fordi brukergrensesnittet er uvandt. Jeg har ikke testet w8 så det kan godt hende jeg sier det samme som deg men gi det litt tid så faller det litt på plass.

 

Jeg er misfornøyd fordi brukergrensesnittet er ubrukelig. Når jeg skal starte et program, er det rimelig bortkastet å bli kastet inn i et fullscreen-interface som tar deg helt ut av hva du gjorde, for så å trykke på ikonet som gjør at du blir tatt tilbake til skrivebordet når programmet åpner.

 

Metro fremstår for meg som et touchscreen-grensesnitt, ikke et desktop/laptop-grensesnitt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Synd det er for et OS som ser helt ubrukelig ut på en stasjonær maskin. :/
du kan laste ned et shell som gjør at man får standard startmeny. og annet enn at startmenyen har blitt fullskjerm, noen aktive hjørner og ommøblering på hvor du finner menyer er det veldig lite som skiller bruken av w8 kontra w7.[...] hva med å teste det i mer en 2 minutter før du slenger ut en mening om at alt bare er rævva? [...]

 

[...] å kunne "hacke" det til å bli brukbart med ymse tredjepartsprogrammer, men det burde ikke være nødvendig. Metro er teh shit på tablet, men med mus og tastatur er det suboptimalt og gjør det mye vanskeligere enn nødvendig å f.eks. åpne programmer eller faktisk gjøre noe.

 

Jeg prøvde win8 i to måneder som det eneste operativsystemet på pc'en. Konklusjonen min er den samme som det Heilage kom fram til. Det er for mange dårlige løsninger for mus og tastatur. Metro passer ikke med det tradisjonelle brukergrensesnittet og det blir for mye inkonsistens med tanke på hvor og hvordan man gjør ting og tang. Også det å tvinge brukerne til å bruke metro er et dårlig og unødvendig trekk fra microsoft side.

 

Når det gjelder startmeny så burde det ikke være nødvendig med tredjepartsprogrammer for å få en ikke-fullskjermmeny. Endringer i utseende på menyen er greit nok, men å ha startmeny i fullskjerm passer for tablets, ikke desktop. F.eks. hvis man ser en videotutorial mens man vil starte opp diverse andre programmer så vil dette fint la seg gjøre i win7. I win8 vil dette fungere dårlig uten tredjepartsprogrammer.

 

Edit: la til eksempel

Endret av DeepW
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...