Gå til innhold

Et skikkelig plastobjektiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Disse objektivene (25mm f1.4 og 35mm f1.7) har vært på ebay kjempelenge, jeg har hatt mitt par i over et halvt år nå tror jeg.

- De koster under 200kr/stk på ebay, inkl. en liten macro ring.

- De jeg har (og det er nok den samme) er ikke laget i plastikk, jeg skjønner ikke helt hvor forfatter har det fra..?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par slike LENGE..., og de er faktisk fantastisk morsome å bruke.

25/1.4 er ganske rævva hvis man pixelpeeper..., men det gir kule "effekter", og er morro å bruke.

35/1.7 er faktisk ganske ok. Ikke skarpeste i sekken, men man får faktisk greie resultater med denne.

 

billigste jeg fant med et kjapt søk nå er 18$ (man må da kjøpe C-mount adapter i tillegg til et par dollar). Søk på "25 1.4 c-mount"

 

Anbefales på det varmeste!

Særlig 25/1.4 .... man kan bli sjokkert over hvor skarpt "noe" tilfeldigvis er i bildet..., ....... ;-)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par slike LENGE..., og de er faktisk fantastisk morsome å bruke.

25/1.4 er ganske rævva hvis man pixelpeeper..., men det gir kule "effekter", og er morro å bruke.

35/1.7 er faktisk ganske ok. Ikke skarpeste i sekken, men man får faktisk greie resultater med denne.

 

billigste jeg fant med et kjapt søk nå er 18$ (man må da kjøpe C-mount adapter i tillegg til et par dollar). Søk på "25 1.4 c-mount"

 

Anbefales på det varmeste!

Særlig 25/1.4 .... man kan bli sjokkert over hvor skarpt "noe" tilfeldigvis er i bildet..., ....... ;-)

 

Skal du ha skarpe bilder finner du vel bedre m42 optikk?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt et par slike LENGE..., og de er faktisk fantastisk morsome å bruke.

25/1.4 er ganske rævva hvis man pixelpeeper..., men det gir kule "effekter", og er morro å bruke.

35/1.7 er faktisk ganske ok. Ikke skarpeste i sekken, men man får faktisk greie resultater med denne.

 

billigste jeg fant med et kjapt søk nå er 18$ (man må da kjøpe C-mount adapter i tillegg til et par dollar). Søk på "25 1.4 c-mount"

 

Anbefales på det varmeste!

Særlig 25/1.4 .... man kan bli sjokkert over hvor skarpt "noe" tilfeldigvis er i bildet..., ....... ;-)

 

Skal du ha skarpe bilder finner du vel bedre m42 optikk?

 

m42 objektiver er ganske svære i forhold til disse, det blir ikke helt samme sjanger. Men ja, som andre har påpekt så er dette gammelt nytt, jeg har hatt min Fujian 35mm f/1.7 et par år snart. Det finnes også 50mm f/1.4 som dekker m43 sensoren som er gaanske blaut vid åpen, men grei om man knepper ned et par hakk :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...