Gå til innhold

Så mye raskere er Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på om Windows har fikset filkopieringen. Testen her er ubrukelig, tviler på OSet har såå stor innvirkning på ren kopiering. Det jeg tenker på, er når man setter i gang flere kopierings/skriveoppgaver samtidig. På tradisjonelle harddisker hadde det vært _mye_ raskere om de ble utført sekvensielt isteden for i parallell. Må bruke ekstra programvare for å få til dette i W7.

Lenke til kommentar

Jeg syns en slik test er bortkastet med mindre man kan bevise at windows 8 faktisk er bedre.

 

Kanskje batterilevetid vil windows 8 gjøre det bedre fordi Aero og gadget ofte er aktivert på windows 7.

 

Nå har jeg ikke fått prøvd bulldozeren og 2 SSD disker i raid0 så kanskje windows 8 blir litt raskere der.

Men får håpe raid med ssd vertfall har blitt bedre med tanke på trim.

Lenke til kommentar

Oppstarts-,avsluttningstid er langt nede på listen over ting jeg bryr meg om når det gjelder OS (så lenge det ikke er helt ekstremt da).

Lurer på om Windows har fikset filkopieringen. Testen her er ubrukelig, tviler på OSet har såå stor innvirkning på ren kopiering. Det jeg tenker på, er når man setter i gang flere kopierings/skriveoppgaver samtidig. På tradisjonelle harddisker hadde det vært _mye_ raskere om de ble utført sekvensielt isteden for i parallell. Må bruke ekstra programvare for å få til dette i W7.

Hva heter det programmet som gjør det?

Lenke til kommentar

Lurer på om Windows har fikset filkopieringen. Testen her er ubrukelig, tviler på OSet har såå stor innvirkning på ren kopiering. Det jeg tenker på, er når man setter i gang flere kopierings/skriveoppgaver samtidig. På tradisjonelle harddisker hadde det vært _mye_ raskere om de ble utført sekvensielt isteden for i parallell. Må bruke ekstra programvare for å få til dette i W7.

 

Fortsatt parallell ser det ut som, men du kan pause eller stoppe hver kopiering.. og så får du en fin grafisk fremstilling av hastighet på kopieringen. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

De som har en SSD fremfor en harddisk vil få enda raskere oppstartstid. :eek::omg: :ohmy:jøss... hvordan "test" er dette? lol

 

Ja dette har jeg testet litt da det var i Release Preview og det gikk "fryktelig" raskt.

Lenke til kommentar

Oppstarts-,avsluttningstid er langt nede på listen over ting jeg bryr meg om når det gjelder OS (så lenge det ikke er helt ekstremt da).

Lurer på om Windows har fikset filkopieringen. Testen her er ubrukelig, tviler på OSet har såå stor innvirkning på ren kopiering. Det jeg tenker på, er når man setter i gang flere kopierings/skriveoppgaver samtidig. På tradisjonelle harddisker hadde det vært _mye_ raskere om de ble utført sekvensielt isteden for i parallell. Må bruke ekstra programvare for å få til dette i W7.
Hva heter det programmet som gjør det?

 

Teracopy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har generellt vært skeptisk til Windows 8, men i forbindelse med en nært forestående oppgradering av riggen kommer det nok til å bli prøvd som erstatter for win7, se om det er til å leve med. Personlig så kunne jeg jo selvsagt tenkt meg windows 7,9 i stedet for 8 med "new design" (eller hva det nå er Metro heter nå).

 

Når windows 7 kom så var min mening at det var den første versjonen av windows som faktisk var verdt penger, kanskje blir det også den siste? Er i alle fall greit med MSDNAA-konto slik at man slipper. Er også spent på om RTM faktisk greier å boote like raskt som OS X gjør på Air-en min.

 

Når det gjelder "hysteriah" sin kommentar om at windows alltid blir raskere, mente å lese en gang før win7 kom ut at ingen versjoner av windows (før 7) hadde noen gang gjort noe raskere enn forgjengeren. Men Windows 8 skal jo være trimmet sammenlignet med win7. Noe av grunnen til at det gjøres er jo tablettilpassning. CPU og minnebruk må ned for å øke batteritiden. Det er jo også rimelig greit med tanke på laptopbruk.

Lenke til kommentar

Det er nok raskere - nå ja.....

W7 var også raskere i prøveutgaven enn det W7 er nå. Er jo pøst på uhemmet med megg siden da. Og det skjer vel med W8 også ? Så spørs det jo hvordan W8 takler endringene som kommer, og det vet vi jo ingenting om. W8+IE10 oppleves tregere enn W7+IE9, og det er jo viktig når en sørfer.

Lenke til kommentar

Testa maskinen min nå.W8RP på intel 520 og sabertooth FX med FX4100.

Den bruker 4 sek på å skru seg av. POST tar 24 sek. Så går det 8 sek før Startsiden dukker opp, og ytterligere 13 sek før alle programmer med forsinket oppstart er installert. Altså totalt 32sek før Metro og 45 sek før alt er inne. Og det er litt lurt : forsinket oppstart hadde ikke W7, så det er jo de 45 sekunder man bør sammenlikne med ! Og da er W8 ingen sensasjon !

Lenke til kommentar

typisk windows brukere å henge seg opp i oppstart og avslutnings tid.

en ganske irrelevant sak, hvis du har et stabilt os.

jeg bruker kun dvalemodus. noe som gjør at fra jeg trykker på power knappen til jeg er i innoggings viduet. går det ca 2 sek. og da er det skjermen som trenger såpass tid på å varme seg opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hver gang det kommer ny Windows versjon skrytes det om raskere oppstart og generelt raskere OS. Jaja, tror man på tullballet er det jo bare å "løp og kjøp"...

 

Tullball? Hos meg er Windows 8 vesentlig raskere. Man trenger ikke lese det på papiret, når man selv opplever det.

 

Om dama di føles feitere ut enn vanlig, er ho mest sansynlig blitt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...